جستجو
سبد خرید

اسموتی ؛ یه نوشیدنی خوشمزه برای تقویت و ترمیم مو (جلوگیری از ریزش مو)

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

اسموتی ؛ یه نوشیدنی خوشمزه برای تقویت و ترمیم مو (جلوگیری از ریزش مو)

اسموتی بیک نوع نوشیدنی مغذی است که از مخلوط میوه و سبزیجات مختلف تهیه شده و برای میان‌وعده بسیار مناسب است. مواد مغذی موجود در میوه و سبزیجات استفاده شده در این نوشیدنی به رشد و ترمیم مو کمک کرده و استحکام و شادابی مو را تضمین می‌کند. برای افزایش اثربخشی بیشتر اسموتی‌ها می‌توانید از دیگر مواد غذایی مثل انواع مغزها و ادویه‌جات در ترکیب نوشیدنی استفاده کنید. در این مطلب با روش تهیه چند اسموتی خوشمزه و مفید آشنا می‌شویم که به دلیل دارا بودن ویتامین‌ها و مواد مغذی، با ریزش مو مقابله کرده و باعث تقویت عمومی بدن خواهد شد.

◊ چه رابطه‌ای میان فصل‌ها و افزایش یا کاهش میزان ریزش مو وجود دارد؟

تاثیر نوشیدنی‌های مغذی بر ترمیم مو

ریزش مو به دلیل عوامل مختلفی بروز می کند. برای مقابله با این مشکل ابتدا باید علت اصلی آن توسط پزشک متخصص تشخیص داده شود. در موارد ارثی کار چندانی برای درمان آن نمی شود انجام داد. اما در مواردی که علت دیگری دارد می توان با این مشکل مقابله کرد.

یکی از راه‌های حفظ زیبایی و طراوت موها استفاده از شامپو و لوسیون‌هایی است که به صورت استعمال خارجی روی ساقه موها استفاده می‌شود. استفاده از این روش‌ها فواید زیادی برای سلامت موها دارند اما نمی‌توان نقش تغذیه و مواد مغذی را در حفظ سلامت موها نادیده گرفت. در واقع حتی اگر ریزش مو ارتباط مستقیمی با تغذیه نداشته باشد شما می توانید با مصرف روزانه مواد غذایی مفید و سرشار از مواد مغذی مانند ویتامین های گروه B، سلنیوم، زینک و غیره با این مشکل مقابله کنید.

میوه ها و سبزیجات از مواد مغذی مختلفی برخوردار هستند که می‌توانند به رشد مو کمک کنند. شما می‌توانید در قالب اسموتی‌های مختلف این مواد غذایی را با یکدیگر ترکیب کنید و از قدرت و تاثیر آن‌ها بر رشد و استحکام مو بهره ببرید. با ما همراه باشید تا با روش تهیه چند اسموتی مغذی و فوق العاده برای تقویت و ترمیم مو آشنا شوید.

◊ راه‌های طبیعی و روش‌های خانگی برای حفظ سلامت و پرپشت شدن موها
◊ مو فرفری‌ها با موهای وز وزی خود چه کار کنند؟

انواع اسموتی برای ترمیم مو و جلوگیری از ریزش مو

♦ اسموتی اسفناج، کاهو، سیب

این اسموتی سبز خوشمزه حاوی فیبر رژیمی، آمینواسید، ویتامین‌ و مواد معدنی است که با موهای آسیب دیده مبارزه می‌کند. کالری کمی دارد، با هضم تداخل ندارد و یکی از روش‌های ایده آل برای زیبا سازی مو است.
مواد لازم : 6 عدد برگ اسفناج، 3 عدد برگ کاهو،1 عدد سیب سبز، نصف لیوان آب (100 میلی‌لیتر)
روش تهیه : ابتدا، سبزیجات را به طور کامل شسته و در مخلوط کن بریزید. سپس سیب را به چند تکه تقسیم کنید، آن را به مخلوط کن اضافه کنید و همه چیز را با نیم لیوان آب ترکیب کنید. ترکیب نهایی نوشیدنی باید نرم و یک‌دست باشد. توصیه می‌شود از این نوشیدنی به صورت‌روزانه و با معده خالی مصرف کنید.

♦ اسموتی آووکادو و گزنه

آووکادو سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب ضروری است و یکی از میوه‌های کامل و مغذی محسوب می‌شود. این میوه حاوی چربی‌های سالم و مفیدی است که بدن را از درون تغذیه می‌کند و برای افرادی که موهای خشکی دارند بسیار توصیه می‌شود. علاوه بر این طعم و بافت مطلوب این میوه برای تهیه انواع اسموتی مناسب است. ترکیب آووکادو با گیاه گزنه می‌تواند برای درمان ریزش مو بسیار مفید باشد. گیاه گزنه خودرو است و تهیه آن کار سختی نیست. (تذکر: تماس پوست با گیاه گزنه باعث خارش می‌شود پس بهتر است در حین چیدن و استفاده از آن دستکش بپوشید.)

گزنه برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین برای افرادی که موهای شکننده، چرب و یا شوره دارند مفید است. این گیاه سرشار از ویتامین‌های  B،C، D و E و مواد معدنی متعددی مانند آهن، گوگرد و سیلیس است. بهتر است بدانید که در اکثر داروهای مربوط به آلوپسی (ریزش مو) از گیاه گزنه استفاده می‌شود.

مواد لازم: نصف آووکادو، یک مشت برگ گزنه تازه، نصف لیوان آب یا آبمیوه،

روش تهیه: همه مواد در مخلوط کن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. برای خوش‌طعم‌تر شدن این نوشیدنی می‌توانید مقدار کمی عسل به آن اضافه کنید.

♦ اسموتی پرتقال، گریپ فروت و بلوبری

این مرکبات خوشمزه برای کسانی که مشکلات رشد و ریزش موی زیاد دارند توصیه می شود. مقدار بالای مواد مغذی فولیکول‌های مو را تقویت می‌کند و به گردش خون در پوست سر کمک می‌کند.

مواد لازم : 4 عدد پرتقال ،3 عدد گریپ فروت، مقداری بلوبری

روش تهیه : پرتقال و گریپ فروت را آب بگیرید. آن را در مخلوط کن بریزید و با زغال آخته مخلوط کنید اگر بلوبری در دسترس نداشتید می‌توانید از ذغال اخته به جای آن استفاده کنید. این نوشیدنی را حداقل 3 بار در هفته پیش از ظهر بنوشید.

♦ اسموتی جو دوسر، انجیر و مخمر آب جو

جودوسر یکی از غلات مغذی و ایده‌آل برای مقابله با ریزش مو است. به خاطر اینکه حاوی میزان زیادی ویتامین ب کمپلکس و مواد معدنی مورد نیاز برای ترمیم موها، مانند زینک (روی) و آهن است. ترکیب آب با انجیر تازه یا خشک برای ارتقای سلامت موها فوق العاده است. انجیر نیز سرشار از زینک است و طعم شیرینی به این اسموتی می‌دهد. استفاده از مخمر آب جو نیز برای مشکلات پوست و مو بسیار مفید است و به بهبود عملکرد سیستم عصبی کمک می‌کند.

مواد لازم : یک قاشق غذاخوری جو دوسر پخته، دو عدد انجیر خشک، یک قاسق غذاخوری مخمر آب جو

روش تهیه : یک قاشق جو را با یک لیوان آب بپزید (آب آنرا دور نریزید و در تهیه اسموتی از آن استفاده کنید). اگر انجیر تازه در دسترس ندارید دو عدد انجیر خشک را از یک ساعت قبل در مقداری آب خیس کنید. پس از آماده شدن همه مواد را به همره کمی عسل مخلوط کنید. اسموتی شما آمادست.

♦ اسموتی هویج، کاهو، یونجه

این ترکیبات حاوی  بتاکارتنوئید ، آمینو اسید و آهن هستند و می‌توانند به کاهش ریزش مو ناشی از کم خونی کمک کنند. رشد تارهای مو را تحریک کرده و برخی از کمبود مواد مغذی که باعث شکستگی و ریزش مو می شوند را کاهش می دهند.

موادلازم : 5 عدد هویج، 2 عدد برگ یونجه، 4 عدد برگ کاهو
روش تهیه : آب هویج بگیرید و با برگ‌های یونجه و کاهو و تکه‌های یخ در دستگاه بریزید تا خوب مخلوط و نرم شوند. اگر به صورت مداوم 2 تا 3 هفته از این نوشیدنی بنوشید اثرات معجزه‌آسای آنرا خواهید دید

♦ اسموتی سیب، فندق و روغن آفتاب‌گردان

سیب سرشار از سلنیوم و ویتامین ها و مواد معدنی دیگر است. فندق موجود در این اسموتی نیز یکی از منابع خوب بیوتین است که در ترکیب اغلب شامپوها و درمان های مربوط به مو استفاده می شود. در نهایت روغن آفتاب گردان نیز حاوی اسید لینولئیک ترکیبی مفید برای داشتن موهای سالم و درخشنده است.

مواد لازم: یک عدد سیب، 8 تا 10 عدد فندق، یم قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان

روش تهیه: برای تهیه اسموتی سیب را پوست بگیرید(در صورت ارگانیک بودن نیازی به پوست گرفتن نیست) و فندق‌ها را از قبل در نصف لیوان آب خیس بدهید. سپس فندق‌ها را آسیاب کرده و با سیب و روغن آفتاب‌گردان و تعدادی تکه یخ در دستگاه بریزید و خوب مخلوط کنید. ترکیب این مواد غذایی باعث تغذیه ی درونی موها شده و مشکلات آن را برطرف می‌کند.

♦ اسموتی سیب، هویج و پرتقال

این نوشیدنی مغذی حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی است که به ترمیم موهای آسیب دیده ناشی از رادیکال‌های آزاد و نور خورشید کمک می‌کند.

مصرف منظم این ترکیب، باعث حذف سموم از بدن می‌شود و با تحریک ساخت کلاژن‌ و کراتین می مو را قوی‌تر می‌کند.

مواد لازم: 3 عدد سیب، 3 عدد پرتقال، 2 عدد هویج . نصف لیوان آب

روش تهیه: سیب‌ها را تکه تکه کنید و پرتقال‌ها را آب بگیرید. همه مواد را به همراه آب داخل دستگاه بریزید و تا صاف شدن کامل باهم مخلوط کنید. از این نوشیدنی حداقل 3بار در هفته با معده خالی مصرف کنید.

♦ اسموتی اسفناج و کیوی

اسفناج سرشار از آهن و اسیدفولیک است و به خوبی با کیوی که یکی از مرکبات مفید و منابع ویتامین C است ترکیب می‌شود. باید بدانید که ویتامین C باعث جذب بیشتر آهن و مواد مغذی دیگر می‌شود.

مواد لازم: دو عدد کیوی رسیده، یک مشت اسفناج، نصف لیوان آب سیب یا آب معمولی، یک قاشق غذاخوری عسل

روش تهیه: همه مواد را در دستگاه غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید. با این اسموتی خواص اسفناج و کیوی باهم ترکیب شده و برای تغذیه ی موها بسیار مفید است.

♦ اسموتی یونجه، آلوئه‌ورا و فلفل سبز

مواد اولیه این اسموتی، حاوی مقادیر بسیار مهمی از آنتی اکسیدان‌ها، پروتئین‌ها و روغن‌های سالم هستند که باعث بهبود سلامت مویرگ‌ها می‌شوند.

مواد لازم: 2قاشق سوپ‌خوری جوانه یونجه، نصف فنجان عصاره آلوئه‌ورا، یک قاشق چای‌خوری فلفل سبز، یک لیوان آب، 1 قاشق سوپ‌خوری عسل و آب نصف یک لیمو

روش تهیه: جوانه های یونجه را باعصاره آلوئه‌ورا و فلفل مخلوط کنید. سپس یک لیوان آب اضافه کنید تا مخلوط رقیق شود و سپس ترکیب را ادامه دهید تا قوام مناسبی به دست آید. وقتی آماده شد، عسل و عصاره نیمی از لیمو را اضافه کنید.

این نوشیدنی قابل نگهداری نیست و پس از تهیه باید مصرف شود. برای مصرف توجه کنید مقدار کم و با شکم خالی در نیمه شود بنوشید. اگر مصرف را به صورت 3بار در هفته تکرار کنید نتایج قابل‌توجهی می‌بینید.

نحوه درست کردن اسموتی (روش تهیه اسموتی)

برای تهیه این نوشیدنی‌های خوشمزه به میوه‌ه، سبزیجات، دانه‌ها و مغزها و ادویه‌جات مختلف نیاز دارید. ترکیب دلخواه میوه و سبزیجات به همراه مغزها و ادویه‌جات مناسب را به همراه تکه‌های یخ داخل دستگاه غذاساز یا مخلوط‌کن بریزید و خوب مخلوط کنید تا میوه‌ها و تکه‌های یخ کاملا خرد و پوره شوند. در این نوشیدنی خوشمزه بافت میوه‌ها و سبزیجات شکسته و نرم می‌شوند اما از بین نمی‌روند.

ترکیب میوه و سبزیجات موجود در اکثر اسموتی‌ها برای تقویت و ترمیم موهای سر و جلوگیری از ریزش آن‌ها بسیار مفید است. اگر شما هم دچار ریزش مو شده‌اید و یا از رشد کند موهای‌تان ناراضی هستید حتماً این اسموتی ها را آماده و میل کنید.

◊ بهترین ماسک‌های خانگی که موهایتان را نجات می‌دهند
◊ روغن‌های معجزه‌گر برای داشتن موهای پرپشت و زیبا
◊ راه‌حل‌های موبا برای ترمیم مو
◊ خرید عمده پروتز مو (فروش عمده پروتز مو)

????«جهان قلمرو زیبایی توست»????

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا ????????

https://t.me/muba_ir

????وب‌سایت موبا????????

www.muba.ir

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار:

همه روزه حتی روزهای تعطیل

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو در تابستان (ریزش موی فصلی)
ریزش مو در تابستان (ریزش موی فصلی)- علت‌ها و راهکارها...
درگیری با ریزش مو سر یا جراحت پوست جمجمه
ریزش مو سر یا جراحت پوست جمجمه اتفاق دردناکی است...
شایعات و حقایق در مورد ریزش مو
شایعات و حقایق در مورد ریزش مو یکی از مشکلات...
کراتین مو چیست؟
کراتین مو نوعی پروتئین است که مو، پوست و ناخن‌های...
راه‌های جلوگیری از ریزش مو
راه‌های پیشگیری از ریزش مو تا به حال چه روش‌هایی...