جستجو
سبد خرید

پروتز مو چگونه ساخته می‌شود؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

پروتز مو چگونه ساخته می‌شوند؟

پروتز مو یکی از جدیدترین روش‌های جایگرین کاشت مو محسوب می‌شود. در راقع پروتز مو نوعی کاشت مو موقت است است که در زمان کمتر، با هزینه پایین‌تر و بدون نیاز به عمل جراحی قابل انجام است. روش پروتز مو اگرچه مانند کاشت مو دائمی نیست و موها در آن قابلیت رشد ندارند اما به دلیل استفاده از موهای طبیعی در ساخت پروتز مو ظاهر آن کاملا طبیعی  است و  با توجه به استفاده از چسب های باکیفیت، استحکام  و ماندگاری بالایی دارد و هیچ محدودیتی در انجام فعالیت های روزانه یا حتی ورزش‌های سنگین برای افراد ایجاد نمی‌کند.

شاید برایتان این سوال بوجود آمده باشد که این پروتزهای مو چگونه ساخته می‌شوند؟

با ما همراه باشید تا روش ساخت پروتز مو و نصب آن را بر روی سر افراد کاملا توضیح دهیم. آشنایی با روش ساخت پروتز مو  می‌تواند در تصمیم‌گیری شما برای استفاده از این روش سریع و ارزان قیمت کمک‌کننده باشد.

پروتز مو چیست؟

پروتز مو روشی است که در آن کاشت تار‌های موهای طبیعی بر روی سر از طریق یک واسطه، که همان پروتز شبیه‌سازی شده با پوست سر انسان است، انجام می شود. به همین دلیل هیچ نیازی به عمل جراحی و گذراندن دوران نقاهت  نیست و فرد در عرض 2 ساعت می‌تواند نصب پروتز مو را انجام دهد.

پروتزهای مو در انواع مدل‌های مو ، رنگ‌های متنوع، با تراکم مو متفاوت و اندازه‌های متناسب با سر افراد مختلف وجود دارد. به همین دلیل همه افراد بدون محدودیت سنی و جنسی می‌توانند با توجه به نوع ریزش مو، رنگ، جنس و تراکم موهای خود متناسب‌ترین پروتز مو را انتخاب کرده و به یک نتیجه فوق‌العاده طبیعی برسند.

برای آشنایی با مزایا و معایب روش پروتز مو روی لینک های زیر کلیک کنید.

♦ مزایای پروتز مو نسبت به کاشت مو و کلاه‌ گیس

♦ پروتز مو چه معایب و عوارضی دارد؟

جنس مو در پروتز مو

موهای استفاده شده در ساخت پروتز مو جنس کاملا طبیعی و همانند موهای انسان است و به هیچ وجه همانند کلاه‌گیس‌ها جنس موی مصنوعی یا پلاستیکی ندارد. پروتز مو استفاده شده در مرکز ترمیم مو موبا از جنس موهای طبیعی دارای کوتیکول است که ظاهری کاملا طبیعی برای فرد استفاده کننده ایجاد می‌کند. رنگ مو، جنس مو، مدل مو، ضخامت مو و میزان تراکم مو در پروتز‌های مختلف متفاوت است و این تنوع به افراد اجازه می دهد متناسب ترین گزینه را با توجه به موهای طبیعی خودشان انتخاب کنند.

علاوه بر این به دلیل جنس طبیعی موهای استفاده شده در پروتزهای مو موبا، این پروتز های قابل شانه‌ زدن و رنگ کردن هستند و حتی می توان با استفاده از سشوار یا اتو همانند موهای طبیعی، به موهای پروتز حالت داد

روش ساخت پروتز مو چگونه است؟

هر پروتز مو از دو قسمت اصلی «بیس پروتز» و «موهای پروتز» تشکیل شده است. بیس پروتز نقش واسط برای اتصال موها به پوست سر را ایفا می‌کند. جنس این بیس یک توری خیلی نازک و شبیه سازی شده با پوست انسان است که به دلیل بافت مشبک خود امکان تبادل هوا و برخورد نور به پوست انسان را فراهم می‌کند و با اکسیژن‌رسانی به پوست سر مانع بروز قارچ، التهاب یا هر بیماری پوستی می شود.

بر روی این پوسته موهایی کاملا طبیعی و مشابه با موهای طبیعی انسان کاشته می‌شود. نحوه کاشت تارهای مو نیز کاملا مشابه با رویش موها و با تراکم‌های متفاوت انجام می‌گیرد. به عبارت دیگر کاشت موها همانند کلاه‌گیس به صورت یک الگوی تکرارشوند که حالت مصنوعی برای موها بوجود آورد نیست.  بعد از کاشت موها در بیس پروتز، موها از طریق بیس بر روی سر نصب می‌شود. به همین دلیل هیچ نیازی به انجام عمل های جراحی نیست و امکان ریزش موی مجدد نیز برای افراد وجود ندارد.

بیس پروتز مو در اندازه مختلفی وجود دارد تا با توجه به ناحیه ریزش مو بتوان برای افراد مختلف استفاده کرد.

نصب پروتز مو روی سر چگونه انجام می‌شود؟

نصب پروتز مو دراری 4 مرحله اصلی است:

* سایز گیری سر: سایز گیری سر برای به‌دست‌ آوردن اندازه ناحیه‌ای که دچارر ریزش مو شده است انجام می‌گیرد. این مرحله اگر با دقت انجام گیرد برای یک نتیجه کاملا طبیعی و نصب راحت‌تر پروتز بسیار کمک‌کننده است.

* انتخاب پروتز مو: در این مرحله با توجه به جنس، رنگ، ضخامت، میزان تراکم موهای طبیعی فرد و همچنین اندازه ناحیه ای که دچار ریزش مو است، یکی از پروتز‌های مناسب انتخاب می شود.

* نصب پروتز مو: در این مرحله پروتز مو به وسیله چسب‌های کراتینه گیاهی و یا گیره های مخصوص بر روی نواحی اندازه گیری شده نصب می شود. موبا در این مرحله از پروتزهای بلیچ شده استفاده می‌کند. بلیچ کردن پروتز مو روشی است که با استفاده از آن خط رویش پروتزها را با استفاده از مواد مخصوصی به رنگ طلایی یا سفید تبدیل می‌کنند. این کار موجب می‌شود گره‌های جلویی محو شده و در ظاهر شبیه به خارج شدن مو از پوست سر فرد باشد و نمایی کاملا طبیعی به موها بدهد.

* پیرایش موها: در این مرحله پروتز مو با موهای طبیعی فرد ترکیب شده و مرز میان این دو از بین می‌رود. اهمیت تخصص کار آرایشگر در این مرحله بسیار حائز اهمیت است. اگر آرایشگر فاقد تجربه کافی در این زمینه باشد، پروتز مو ظاهر طبیعی خود را از دست خواهد داد. در نهایت با انتخاب یک مدل موی زیبا و مناسب با فرم صورت مصرف‌کننده کار پایان می‌یابد.

تمامی این مراحل در زمانی حدود 2 ساعت انجام می‌گیرد.

پروتز های مو چقدر مانگاری دارد؟

ماندگاری روش ترمیم مو با استفاده از پروتز مو طبیعی را می‌توان از دو جنبه بررسی کرد:

  • میزان دوام چسب پروتز مو پس از نصب:

مدت زمانی که این چسب‌ها می‌تواند استحکام کافی را داشته باشد به عواملی چون رعایت نکات بهداشتی و نوع پوست افراد بستگی دارد. بازه زمانی که معمولا چسب‌های با کیفیت پروتز مو استحکام دارند حدودا 2-3 هفته پس از نصب است. بعد از گذشت این زمان لازم است شخص استفاده‌کننده به یکی از مراکز ترمیم مو مراجعه کرده و  چسب پروتز مو را مجددا شارژ کند. این بازه زمانی می‌تواند برای افراد با پوست خشک طولانی‌تر و برای افراد با پوست چرب کوتاه‌تر باشد.

  • میزان ماندگاری خود پروتز مو برای استفاده افراد:

عمر مفید پروتز مو و ماندگاری آن برای استفاده دارای فاکتورهای زیادی است؛ جنس موهای استفاده شده در ترمیم مو، جنس بیس پروتزهای مو، میزان توجه به نکات مراقبتی و بهداشتی در نگهداری از پروتز و … از جمله مواردی است که دوام و عمر مفید ترمیم مو را تعیین می‌کند. به طور میانگین یک پروتز مو بین 10 تا 15 ماه ماندگاری دارد. البته در صورت رعایت تمام نکات مراقبت از پروتز مو و استفاده از مواد با کیفیت در ترمیم آن، عمر مفید پروتزها بیشتر می‌شود.

بعد از گذشت این بازه زمانی در صورتی که توری و بیس پروتز سالم بماند و تنها موهای آن بریزد، پروتز قابل ترمیم است.

?«جهان قلمرو زیبایی توست»?

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/

Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

3 پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر .. من چون موهام تحت درمان هست ترجیح میدم پروتز موقت داشته باشم .. یعنی هر موقع خواستم مهمونی برم یا جای خاصی برم ازش استفاده کنم و بعدا از سرم جدا کنم .. میخواستم بدونم شرایط پروتز موقت به چه شکلی هست ؟ آیا میشه خودمون این کارو انجام بدیم و اینکه اون چسب موقع کندن به موها آسیب نمیزنه ؟ ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چرا ویروس کرونا باعث ریزش مو در افراد می‌شود؟
آیا ریزش مو ناشی از بیماری کرونا، یکی دیگر از...
بررسی علت سفید شدن مو در جوانی
موهای سفید و خاکستری ممکن است از هر سنی شروع...
مزوتراپی مو روشی موثر در جلوگیری از ریزش مو
مزوتراپی روشی موثر در جلوگیری از ریزش مو ریزش مو...
همه چیز راجع به چسب پروتز مو
[vc_row][vc_column][vc_column_text] چسب ترمیم مو (پروتز مو) و هر آنچه که...
برای کاشت مو دست نگه دارید و کربوکسی تراپی را امتحان کنید!
مو یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی در ظاهر هر فرد...