جستجو
سبد خرید

پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

پروتز مو آسان‌ترین راه برای بازسازی و ترمیم موهای طبیعی شماست. قبل از هر چیز باید بدانیم پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟ امروزه عوارض جانبی زندگی مدرن، تغذیه نامناسب، استرس ناشی از فشار کار، بیماری‌های ژنتیکی و پوستی، شیمی درمانی و بسیاری عوامل دیگر موجب افزایش آمار ریزش مو در جامعه شده و آن را به معضلی فراگیر تبدیل کرده است. گاهی عواقب ناشی از درمان ریزش مو و ترمیم آن مانند طولانی شدن دوره درمان، صرف هزینه‌های هنگفت و دریافت نتیجه نامطلوب و یا عدم وجود یک درمان قطعی برای ریزش مو موجب برانگیختن احساس ناامیدی، یأس و کاهش اعتماد به‌نفس در فرد می‌شود.

با این وجود، دنیای تکنولوژی راه‌کاری آسان، مقرون به‌صرفه و سریع برای ترمیم مو و مقابله با این بیماری تحت عنوان پروتز مو ابداع کرده است.

ساختار پروتز مو به چه شکل است؟

پروتز مو از یک لایه نازک توری به نام «بیس»، از جنس نانو و به رنگ پوست انسان ساخته شده است که بر روی نواحی کم‌پشت یا بدون موی فرد قرار می‌گیرد. لایه رویین بیس نیز با موی طبیعی یا مصنوعی پوشیده شده است. اگرچه از مواد مختلفی مانند اسکرین و میکرو اسکرین‌ها در ساخت بیس استفاده می‌شود، اما نانو، رایج‌ترین گزینه برای ساخت بیس پروتز مو است.

این لایه نازک به شیوه‌های مختلفی از جمله استفاده از چسب‌های کراتینه طبیعی و کلیپس‌های مخصوص بر روی سر نصب می‌شود. بافت مشبک بیس امکان برخورد هوا و نور با پوست سر را فراهم کرده و مانع از بروز قارچ، التهاب و بیماری‌های پوستی می‌شود. اگر مایل به استفاده از این روش ترمیم مو بر روی نواحی کم‌موی سر باشید، بافت بیس مانعی برای رشد مو ایجاد نخواهد کرد و تارهای مو به آسانی از لابه‌لای بیس عبور کرده و با تارهای موی پروتز ترکیب می‌شود.

جنس لطیف و وزن سبک بیس احساس وجود یک شیء خارجی بر روی سر را از بین می‌برد و شیوه نصب آن هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های روزانه شما به وجود نخواهد آورد. شما می‌توانید با اطمینان خاطر به تمام امور روزمره خود از جمله ورزش کردن ( شنا، بدنسازی، دویدن و ….)، رعایت بهداشت فردی ( استحمام و شست‌وشوی بدن)، خوابیدن موتورسواری و… بپردازید.

نکته قابل توجه در استفاده از روش های ترمیم مو، خط رویش بسیار طبیعی آن بر روی سر است. با استفاده از ترفند بلیچ، خط رویش مو (محل اتصال پورتز مو به بیس) به رنگ طلایی یا سفید تغییر رنگ داده و گره‌های جلویی محو می‌شوند، به طوری که انگار مو از پوست سر انسان خارج می‌شود و ظاهری بسیار طبیعی است.

ساختار پروتز مو به چه شکل است؟

بیس مو محصولات شرکت بین‌المللی ترمیم مو موبا از کشورهای سوئیس، کره و یا چین وارد می‌شود؛ با این وجود می‌توان الگوی اصلی آن را مطابق با الگوی ریزش موی خود تطبیق داد.

بر روی بیس، ناحیه‌ی مویی قرار دارد. این بخش از دو جنس طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شود. نوع طبیعی آن از موی طبیعی دارای کوتیکول ساخته شده است. جنس طبیعی پروتز مو قابلیت رنگ شدن و حالت‌پذیری با وسایل حرارتی مانند سشوار و اتو را دارد و دوام آن نسبت به جنس مصنوعی قابل توجه است.

یکی از نکات قابل توجه در خصوص ناحیه مویی، میزان تراکم مو است. تراکم بالا در پروتزهای موبا موجب می‌‌‌شود نتیجه کاملا طبیعی به نظر برسد.

اگرچه برخی به اشتباه پروتز مو را با کلاه‌گیس مشابه می‌پندارند، باید گفت تفاوت اصلی میان این دو در شیوه نصب مو بر روی سر است. درحالی که کلاه‌گیس نوعی پوشش موقت برای سر است که به راحتی نصب و برداشته می‌شود، پروتزمو به وسیله چسب و کلیپس مخصوص بر روی جمجمه ثابت شده و تا چند هفته بدون کوچک‌ترین تغییر به همین صورت باقی می‌ماند.

دوام پروتز مو چقدر است؟

طول عمر پروتز مو بسته به شیوه نگهداری و محصولاتی که برای شست‌وشو و مراقبت از مو استفاده می‌کنید، متفاوت است. بی‌توجهی به زمان ترمیم چسب، استفاده مداوم از وسایل حرارتی، استعمال ژل یا کرم مو در ناحیه ریشه پروتز مو از جمله عواملی است که از طول عمر پروتز می‌کاهد. اما به طور میانگین دوام پروتز مو بین 6 تا 24 ماه است.

شرکت ترمیم مو موبا در این راستا نیز تدبیری اندیشیده است و با ارائه محصولات مراقبتی، دوام آن را افزایش می‌دهد.

ویژگی‌های پروتز مو باکیفیت چیست ؟

یک پروتز باکیفیت دارای تارهای موی مرتب و چیدمان دقیق است. بیس مو در عین انعطاف‌پذیری بافت مستحکمی دارد و گره تار مو را در خود استتار کرده است.

 پروتز مو با کلاه‌گیس چه تفاوتی دارد؟


کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

???? جهان قلمرو زیبای توست????

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار:

همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عادت‌های روزانه که موجب ریزش مو می‌شود!
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که...
PRP (پی آر پی) نوین‌ترین روش شناخته شده در درمان ریزش مو
یکی از عوامل مهم در زیبایی و اعتماد به نفس،...
نکاتی که قبل از انجام تزریق بوتاکس صورت باید بدانید
بوتاکس صورت از جمله مواردی است که افراد امروزه به...
مدل مو کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟
مدل موی کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم...
5 نکته ضروری در زمان استفاده از اتو مو و بابلیس
5 نکته ضروری در زمان استفاده از اتو مو و...