جستجو
سبد خرید

مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو

انتخاب محصولات غذایی و ویتامین‌هایی که برای تغذیه مو مفید هستند نقش بسیار مهمی در سلامت مو ایفا می‌کند.یک رژیم غذایی مناسب، حاوی مواد مغذی کافی نه تنها بر کاهش ریزش و افزایش سلامت مو کمک می‌کند، بلکه قوای جسمی بدن را بهبود می‌بخشد. آنچه شما به عنوان مواد غذایی وارد بدن خود می‌کنید یکی از عوامل کلیدی در تعیین رفتار موهای شما است. اگر با ریزش مو شدید مواجه هستید، قطعا دوست ندارید با انتخاب غذای نامناسب آن را تشدید کنید و اگر موهایی زیبا و درخشان دارید، بهتر است با پیروی از رژیم غذایی مناسب، سلامت موهای خود را حفظ کنید.

با مصرف مواد غذایی مغذی که تاثیر آن‌ها از نظر علمی  اثبات شده است، از آسیب زدن به موهای خود اجتناب کرده و به سلامت مو های خود کمک کنید.

لیست مواد غذایی زیر را با رژیم غذایی خود مقایسه کنید. مواد غذایی نامناسب را از آن حذف کرده و لیستی از محصولات مغذی برای خود تهیه کنید.

*کره بادام‌ زمینی

کره بادام زمینی حاوی گستره وسیعی از انواع مواد مغذی مانند پروتئین، چربی‌های سالم و ویتامین‌ها است که همگی به سلامت مو کمک خواهند  کرد. محققان بر این باورند ویتامین E موجود در کره بادام زمینی برای درخشش و ضخامت تارهای مو بسیار مغذی است. مقاله‌ای منتشر شده در مجله «Tropical life sciences research» نشان می‌دهد مردانی که روزانه از ویتامین E استفاده می‌کنند با حجم زیاد رویش مو (تا 42%) مواجه شده‌اند. تنها یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی تقریبا دو سوم ویتامین E مورد نیاز روزانه بدن را تامین خواهد کرد.

*نارنگی

تاثیر نارنگی بر سلامت مو بسیار چشمگیر است. ویتامین C موجود در نارنگی جذب آهن مواد غذایی دیگر مانند اسفناج را تسهیل کرده و به این طریق به تغذیه فولیکول‌های مو کمک می‌کند.

*انگور فرنگی هندی

انگور فرنگی هندی یک میوه ترش مزه متعلق به هندوستان است. این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و پزشکان طب سنتی برای درخشش پوست و مو آن را توصیه می‌کنند.

*اسفناج

در بسیار مواقع (به خصوص در مورد بانوان) ریزش مو به دلیل کمبود یک مواد معدنی (معمولا آهن) شروع می‌شود. به محض مشاهده ریزش مو از عدم کمبود ویتامین و مواد معدنی بدن اطمینان حاصل کنید. اسفناج سرشار از آهن و سبیوم است که نقش یک نرم‌کننده طبیعی را برای بدن ایفا می‌کند. علاوه بر این، سبزیجات برگ سبز اسید‌های امگا 3، منیزیوم، پتاسیوم و کلسیوم برای بدن به همراه دارند. تمام این مواد برای بدن و به خصوص رشد مو بسیار مفید هستند و سلامت مو و درخشش آن را تامین می‌کنند.

*ماست یونانی

آیا تا به حال به محتویات ماست یونانی توجه کرده‌اید؟ ماست یونانی سرشار از پروتئین است. قدمت استفاده از ماست یونانی در فرهنگ‌های گوناگون به 500 سال پیش از میلاد مسیح باز می‌گردد. ماست یونایی دارای ویتامین B5 است که به جریان خون در پوست جمجمه و رشد مو کمک می‌کند.

*ماهی سالمون

بدن انسان قابلیت انجام کارهای فوق‌العاده‌ای را دارد. برای مثال نور خورشید را به ویتامین D تبدیل کرده و از آن برای تقویت استخوان‌ها استفاده می‌کند. با این وجود توانایی تولید و تبدیل اسید چربی امگا3 را ندارد. این اسیدهای چربی ضدالتهاب هستند و اگر التهابی دلیل ریزش موی شما باشد، آن را برطرف خواهند کرد. بهتر است امگا3 را از منابع طبیعی آن مانند ماهی سالمون و ماهی‌های آب‌های سرد مانند ساردین یا اطلس دریافت کنید. امگا3 علاوه بر سلامت مو ، به سیستم ایمنی بدن نیز کمک می کند. طبق گفته محققان الگوی ریزش مو مردان و زنان در بسیاری موارد به دلیل مقاومت انسولین در بدن به وجود می‌آید. سالمون به بدن کمک می‌کند انسولین را آسان‌تر دفع کند. اما از سالمون‌های پرورشی بپرهیزید!

*دارچین

این ادویه جادویی بوی فصل تعطیلات را می‌دهد و جریان خون را بهبود می‌بخشد که اکسیژن و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو می‌رساند. می‌توانید این ادویه خوش‌طعم را به قهوه، غذا و یا نان خود اضافه کرده و از خواص درمانی آن بهره‌مند شوید.

*جو دو سر

جو سرشار از آهن، فیبر، زینک و اسید امگا3 است که رشد مو را تحریک کرده و تارهای مو را ضخیم می‌کند. جو تاثر به‌سزایی بر سلامت مو دارد.

*گواوا

ویتامین C مانع شکنندگی تارهای مو می‌شود. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که روزنامه از مکمل‌های خوراکی ویتامین C استفاده می‌کنند موهای ضخیم‌تری دارند. اگرچه باور عامه بر این است که پرتقال بیشتری درصد ویتامین C را به خود اختصاص داده است، باید عنوان کرد گواوا 4 تا 5 برابر بیشتر از پرتقال ویتامین C دارد.

*تخم مرغ

تخم مرغ سرشار از نوعی ویتامین B به نام بیوتین است که به رشد مو و شکنندگی ناخن کمک می‌کند. کمبود بیوتین در بدن می‌تواند منجر به ریزش مو شود. منابع دیگر بیوتین که بر سلامت مو تاثیرگذار است عبارتند از: بادام، آواکادو و ماهی سالمون.

*حبوبات

حبوبات سرشار از پروتئین، آهن، فولیک اسید و بیوتین است. بدن برای بازسازی سلامت گلبول‌های قرمز و اکسیژن‌رسانی به موهای سر به فولیک‌ اسید احتیاج دارد. مواد غذایی حاوی فولیک اسید برای سلامت مو بسیار مهم هستند.

*صدف

زینک یک مواد معدنی مغذی برای سلامت بدن است. کمبود زیبک می‌تواند منجر به ریزش مو، حتی ریزش مژه شود. صدف دریایی و خرچنگ سرشار از زینک هستند.

*جگر

همانطور که پیش از این گفته شد، کمبود آهن موجب ریزش مو می‌شود. سبزیجات برگ سبز، دانه‌های سویا، حبوبات و پاستا حاوی آهن هستند. شاید جگر در مقایسه با آن‌ها خوش‌طعم نباشد، اما سرشار از آهن است و به سلامت مو کمک می‌کند.

*خشکبار و تخمه‌ها

مصرف پسته به بهبود الگوی ریزش مو مردانه کمک می‌کند. بادام هندی بیوتین دارد و گردو حاوی روغنی است که انعطاف‌پذیری مو را افزایش می‌دهد.

*سیب‌زمینی شیرین

بتاکاروتن از خشک شدن مو جلوگیری کرده و غدد پوست کف سر را برای تولید چربی و سبیوم تحریک می‌کند. میوه و سبزیجات نارنجی رنگ مانند هویج، کدوتنبل، انبه، گرمک و سیب‌زمینی شیرین، بهترین منبع بتاکروتن هستند.

*ماهی لوزی

مواد مغذی دیگری که در کنار آهن به سلامت مو کمک کرده درخشش آن را افزایش می‌دهد، منیزیوم است. ماهی لوزی مانند بسیاری دیگر از ماهی‌ها سرشار از منیزیوم است.

*نخود

نخود حاوی مقادیر زیادی ویتامین B9 است. یک فنجان نخود 1،114 میکروگرم ویتامین B9 دارد که تقریبا سه برابر نیاز روزانه بدن است.

*شمشیر ماهی

مقدار زیاد جیوه در مواد غذایی سلامت مو را به خطر انداخته و ریزش آن را افزایش می‌دهد. معمولا ماهی‌های بزرگ‌تر در طبیعت دارای جیوه بیشتری هستند (البته استثنا نیز وجود دارد).  ماهی‌هایی مانند شمشیر ماهی و برخی از تن‌ها دارای جیوه زیادی هستند.

*سودای رژیمی

همیشه مواد غذایی رژیمی بهتر از مواد غذایی طبیعی نخواهند بود. قند مصنوعی در مواد غذایی رژیمی به خصوص نوشیدنی‌ها می‌تواند ریزش مو به همراه داشته باشد.

*شکر

یک دلیل دیگر برای کنار گذاشتن شکر از رژیم غذایی. پروتئین برای سلامت مو بسیار مفید است و شکر مانع جذب پروتئین می‌شود. بهتر است استفاده از مواد غذایی سرشار از شکر را کاهش داده و مصرف شیرینی را به حداقل برسانید.

پاستا، نان سفید و انواع غلات فرآوری شده نیز حاوی شکر است و مصرف مداوم آن بر سلامت مو تاثر خواهد گذاشت.

فست‌فود

غذاهای چرب به پوست چرب تبدیل می‌شوند و این موضوع در مورد پوست سر نیز صادق است. چربی منافذ پوست مو را مسدود کرده و در نهایت منجر به ریزش مو می‌شود. غذاهای فست‌فود مانند ساندویچ‌ها، سیب‌زمینی سرخ کرده و… از بدترین انواع غذایی محسوب می‌شود که سلامت مو را به خطر می‌اندازد.

*نوشیدنی‌های الکلی

الکل فرآیند جذب زینک موجود در بدن که برای رشد و سلامت مو ضروری است را کاهش می‌دهد. همچنین آب بدن را کاهش داده و موجب شکنندگی مو می‌شود. علاوه بر این برای پوست مضر است و به طبع بر سلامت پوست سر تاثیر می‌گذارد.


????    «جهان قلمرو زیبایی توست»   ????

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

صفحه اینستاگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

???? صفحه اصلی موبا ????

پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

آلوپسی آره‌آتا چیست؟

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار:

همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰


به این مطلب امتیاز دهید.                [kkstarratings]

نکات قابل توجه در استفاده از پروتز مو
مراقبت از پروتز مو و افزایش طول عمر آن پروتز...
جدیدترین مدل کوتاهی مو و رنگ مو سال 2021
[vc_row][vc_column][vc_column_text] با تغییر فصل و نزدیک شدن به نوروز، بسیاری...
چطور موهای فرفری زیبا و درخشان داشته باشیم؟
[vc_row][vc_column][vc_column_text] چطور موهای فر زیبا و درخشان داشته باشیم؟ کسانی...
پروتزهای موی موبا، راه حلی ساده برای ریزش موی شما!
????«جهان قلمرو زیبایی توست»???? کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی...
درمان ریزش موی بانوان
ریزش موی بانوان ریزش مو برای خانم‌ها از اهمیت به‌سزایی...