جستجو
سبد خرید

شایعات و حقایق در مورد ریزش مو

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

شایعات و حقایق در مورد ریزش مو

یکی از مشکلات اصلی افراد مبتلا به ریزش مو ، تلاش برای درک علت به وجود آمدن این معضل است. لیست بی‌شماری از شایعات، داروهای گیاهی، ایده‌های معجزه‌آسا و روش‌های درمانی عجیب وجود دارد که در سراسر شبکه‌های اجتماعی به چشم می‌خورد و بیمار را بیش از پیش مضطرب و نگران می‌کند. در میان حجم اطلاعات گوناگون و گسترده‌ای که در اینترنت وجود دارد، تشخیص افسانه‌ها از حقایق می‌تواند کار دشواری باشد.

شایعات در مورد ریزش مو

1.استفاده از کلاه

اهمیتی ندارد از چه نوع کلاهی استفاده می‌کنید. تنگ یا گشاد، یک طرفه یا کپ، کتان یا بافتنی. هیچ کلاهی باعث ریزش مو نخواهد شد. فولیکول‌های مو برای رشد و حفظ سلامت خود به اکسیژن احتیاج دارند، اما اکسیژن مورد نیاز خود را نه از هوا، بلکه از طریق رگ‌های خونی دریافت می‌کنند.

2.استفاده مداوم از شامپو

درست همانطور که شامپو هیچ اثری بر تسریع فرآیند رشد مو ندارد، استفاده مکرر از آن نمی‌تواند موجب ریزش مو شود. به طور معمول افرادی که نگران ریزش مو هستند، موهای خود را کمتر می‌شویند. با افزایش بازه زمانی میان شست‌وشو مو، چرخه ریزش طبیعی مو دوباره به مرحله رشد می‌رسد. بنابراین این تصور اشتباه ایجاد می‌شود که شست‌وشو و استفاده کمتر از شامپو ریزش مو را کاهش می‌دهد.

3.بازی کردن با مو

بازی کردن با موها و فرو بردن انگشتان لابه‌لای موهای سر موجب ریزش مو نخواهد شد. اگرچه چنین عاداتی معمولا نشان دهنده استرس است که می‌تواند یکی از عوامل اصلی ریزش مو باشد. البته وسواس‌هایی مانند کشیدن مو با بازی کردن متفاوت است و ریشه مو را تضعیف خواهد کرد.  اختلال موکنی نوعی اختلال عصبی است که موجب طاسی سر خواهد شد.

4.اصلاح کردن سر باعث می‌شود مو ضخیم‌تر رشد کند.

تارهای مو از درون فولیکول‌های سالم پوست سر رشد می‌کنند. اصلاح کردن پوست سر تاثیر بر تعداد تارها یا بهبود کیفیت سلامت فولیکول‌های مو ندارد. بنابراین بر ضخامت موهای شما نیز تاثیری نخواهد داشت.

5.نازک شدن تارهای مو یک پدیده دائمی است.

در بسیاری از موارد مانند بارداری، یائسگی، استرس، بیماری یا عفونت، نازک شدن تارهای مو می‌تواند صرفا یک واکنش فیزیکی و موقتی باشد. هنگامی که اختلال فیزیکی یا روحی برطرف شود، تارهای مو مانن قبل رشد خواهد کرد.

حقایق در مورد ریزش مو

1.ژنتیک سهم عمده‌ای در طاسی ایفا می‌کند.

آندروژنیک آلوپسیا یا الگوی طاسی مردانه یک اختلال ژنتیکی است که تقریبا عامل 90% طاسی در زنان و مردان است. این ژن از هر دو والد قابل انتقال است.

2.اختلال در رویش مو قابل درمان است.

در بسیاری موارد ریزش مو موقتی و ناشی از اختلالاتی مانند برهم خوردن تعادل هورمون‌ها، تاثیر داروهای مخدر یا سیگار و یا رژیم غذایی نامناسب است. با رفع اختلالات موجود، چرخه رشد موها به حالت طبیعی خود باز میگرددو رویش موها از نوع شروع می شود

3.عوامل داخلی بیش از عوامل خارجی بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد.

 بیش از آن که عوامل خارجی مانند آب‌وهوا، استفاده از محصولات نامناسب و کهالت در نگهداری از مو، موجب ریزش مو باشد، عوامل داخلی بدن فولیکول‌های مو را تضعیف کرده و چرخه رشد را به تعویق می‌اندازد.

4.تشخیص صحیح علت بسیار مهم است.

مشاوره گرفتن از یک متخصص مو، کلید اصلی درمان است. تنها یک تشخیص صحیح شما را در مسیر درست برای درمان موفقیت‌آمیز قرار می‌دهد. در بسیاری موارد مشاوره‌های سنتی نه تنها تاثیری ندارد، بلکه موجب از دست رفتن زمان برای تاثیرگذاری روش درمان مناسب می‌شود. در اکثر موارد تشخیص صحیح به تست‌های آزمایشگاهی و تشخیص پزشک نیاز دارد.


????    «جهان قلمرو زیبایی توست»   ????

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

صفحه اینستاگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

???? صفحه اصلی موبا ????

پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟

آلوپسی آره‌آتا چیست؟

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار:

همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰


به این مطلب امتیاز دهید.                [kkstarratings]

کدامیک از شغل‌ها باعث ریزش موها می‌شوند؟
کدامیک از شغل‌ها باعث ریزش موها می‌شوند؟ آیا فکر می...
انواع پوست: راهنمای جامع تشخیص نوع پوست و عوامل موثر بر نوع پوست
انواع پوست: راهنمای جامع تشخیص نوع پوست و عوامل موثر...
ورکشاپ نصب حرفه ای پروتز مو
شرکت موبا برگزار می کند: اولین کارگاه آموزشی نصب حرفه...
مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو
مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو انتخاب محصولات...
5 ماسک مو خانگی برای ترمیم مو آسیب دیده به همراه طرز تهیه
ترمیم مو آسیب دیده پروسه‌ای زمان‌بر و دشوار خواهد بود....