جستجو
سبد خرید

شامپو فاقد سولفات چیست و چه فوایدی در بردارد؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

اگر تا به حال به نوشته‌های روی شامپوها یا مواد شوینده توجه کرده باشید احتمالا کلمه “سولفات” به چشمتان آشنا خواهد بود. سولفات نوعی مواد شیمیایی است که موجب کف کردن شامپو  و محصولات شوینده پوست و مو می‌شود. در سال‌های اخیر شایعاتی درباره بروز سرطان در صورت استفاده از سولفات بیان شد که تا کنون هیچ منبع علمی آن را تائید نکرده است ولی به طور کلی سولفات موجود در شامپو می‌تواند تاثیرات مخربی بر روی ریشه و ساقه مو ایجاد کند. از این رو برای کاهش اثرات مخرب این ماده بر روی مو، شامپوهای بدون سولفات به بازار آمد که در ادامه به تاثیرات آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • سولفات موجود در شامپوها چه تاثیراتی بر مو می‌گذارند؟
  • آیا شامپو فاقد سولفات به اندازه شامپو دارای سولفات‌ مو را تمیز می‌کند؟
  • شامپو فاقد سولفات برای چه نوع موهایی ضروری است؟
  • چرا طرفداران شامپوهای سولفات‌دار هنوز هم بیشتر است؟
  • تنها یکبار فرصت دارید تا از موهایتان مراقبت کنید!

سولفات موجود در شامپوها چه تاثیراتی بر مو می‌گذارند؟

سولفات از جمله ترکیباتی است که موجب کف کردن شامپو می‌شود و این کف می‌تواند آب و چربی مو را به‌طور کامل از بین ببرد، اما نکته اینجاست که مو به مقدار کمی چربی طبیعی نیاز دارد تا سلامت و لطافت آن حفظ گردد. در واقع استفاده از شامپوهایی که دارای سولفات هستند می‌تواند موجب بروز خشکی مو، موخوره، شوره خشک، ریزش و … شوند. هرچه میزان کف کردن شامپو بیشتر باشد، سولفات به کار رفته در آن نیز بیشتر است و می‌توان گفت شامپو از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

آیا شامپو فاقد سولفات به اندازه شامپو دارای سولفات‌ مو را تمیز میکند؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که کف حاصل از شامپو می‌تواند کاملا موهایشان را تمیز کند، اما سولفاتی که موجب کف کردن شامپو می‌شود معایبی به همراه دارد که به مو آسیب جدی وارد می‌کند. سولفات چربی طبیعی و آب را به خود جذب می‌کند و مو را فاقد از هرگونه چربی مورد نیاز مو می‌کند به همین علت مو خشک می‌شود. شامپو بدون سولفات مو را به اندازه کافی تمیز می‌کند بدون اینکه چربی طبیعی مو را از بین ببرد. به همین علت پس از شستشو با شامپو بدون سولفات مو کمی چربی طبیعی دارد که باعث می‌شود شما کمتر به نرم‌کننده‌های قوی و روغن‌های پس از حمام برای خشکی مو استفاده کنید. اما خیالتان راحت باشد که موهایتان با این نوع شامپو تمیز می‌شود.

شامپو فاقد سولفات برای چه نوع موهایی ضروری است؟

موهای که دچار شوره

شاید بتوان گفت بهترین درمان برای افرادی که دچاره شوره سر، خارش و پوسته پوسته شدن سر هستند استفاده از شامپو بدون سولفات باشد. این نوع شامپو عوارض حاصل از سولفات را از بین برده و به تنظیم میزان چربی سر کمک می‌کند. شما می توانید برای یافتن راه های موثر به منظور درمان شوره سر، مقاله شوره سر و ریزش مو را بخوانید.

مناسب برای موهای دکلره و رنگ شده

شامپو فاقد سولفات برای افرادی که موهای خود را رنگ یا کراتین کرده‌اند بهترین گزینه است. این نوع شامپو، رنگ را تا مدت بیشتری بر روی موهای شما ماندگار می‌کند و از خشکی و وز شدن موهایتان جلوگیری می‌کند. به این ترتیب شما تا مدت‌ها نیازی به تمدید رنگ موهایتان نخواهید داشت و متحمل آسیب کمتری خواهید شد.

شامپو بدون سولفات ضروری‌ترین نیاز مو فرفری‌ها

احتمالا شما هم از معضلات کسانی که موهای فر و وز دارند بسیار شنیده‌اید، اما مهم‌ترین مسئله آن‌ها خشک شدن بیش از حد موها و ترک‌های پوستی کف سر است. افرادی که چنین موهایی دارند باید در هفته تنها 1 بار از شامپو استفاده کنند و بهتر است از شامپو فاقد سولفات که چربی طبیعی مو را حفظ می‌کند استفاده کنند؛ در غیر این صورت شاهد ریزش مو و شوره‌هایی که بر روی شانه‌هایشان می‌ریزد، خواهند بود.

چرا طرفداران شامپوهای سولفات‌دار هنوز هم بیشتر است؟

شاید مهم‌ترین دلیل دوستداران شامپوهای سولفات‌دار احساس خوشایند تمیز شدن کامل موها از کف حاصل از شامپو باشد. به همین دلیل افراد از چنین شامپوهایی بیشتر از شامپوهایی که کف نمی‌کنند و کمی چربی طبیعی را حفظ می‌کنند استقبال می‌کنند.

دلیل دیگر می‌تواند قیمت ارزان‌تر شامپوهای سولفات‌دار نسبت به شامپوهای فاقد سولفات باشد. سولفات قیمت زیادی ندارد و در اکثر شامپوها یافت می‌شود. هرچه میزان سولفات در لیست مواد تشکیل دهنده شامپو بیشتر باشد، قیمت و کیفیت آن پایین‌تر است.

تنها یکبار فرصت دارید تا از موهایتان مراقبت کنید!

روند کهولت سن بر رشد مو و زیبایی پوست تاثیرات غیرقابل انکاری می‌گذارد و اگر در دوران جوانی و نوجوانی از پوست و موی خود به خوبی مراقبت نکنید مدت کمتری موهای سالم و پرحجم خواهید داشت. تغییر برخی عادات مانند شستن روزانه موها با شامپو دارای سولفات، سشوار کشیدن، دکلره و رنگ کردن مداوم و … موجب آسیب به ریشه مو و از دست دادن حجم زیادی از موها در سنین پایین‌تر خواهد شد. پس همواره در راستای سلامت موهایتان قدم بردارید و با استفاده از شامپوهای فاقد سولفات به رشد و تقویت موهایتان کمک کنید چرا که تنها یکبار زندگی خواهید کرد و در این دوران از زیبایی و سلامت موهایتان لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

راه‌های جلوگیری از ریزش مو
راه‌های پیشگیری از ریزش مو تا به حال چه روش‌هایی...
تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست!
تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست! موهای...
چگونه پروتز موی مناسب با چهره‌ام انتخاب کنم؟
روشی آسان برای انتخاب مدل پروتز مو طبیعی انتخاب دقیق...
موهای پرپشت و زیبا داشته باشید. (روش‌های خانگی تقویت مو)
موهای پرپشت، زیبا و براق، از مهم‌ترین عناصر زیبایی در...
ریزش مو در تابستان (ریزش موی فصلی)
ریزش مو در تابستان (ریزش موی فصلی)- علت‌ها و راهکارها...