جستجو
سبد خرید

چگونه ریزش ابرو را درمان کنیم؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

ریزش ابرو یکی از مهم‌ترین مسائل زیبایی به ویژه در خانم‌ها است که درمان آن باید زود هنگام و اساسی انجام شود تا فرد، دیگر بازگشت به دوران ریزش ابرو را تجربه نکند. برای کنترل و درمان ریزش ابرو باید ابتدا بدانیم علت ریزش ابرو چیست و در پی آن درمان را آغاز کنیم. توجه داشته باشید که ریزش ابرو با کم پشتی ژنتیکی ابرو متفاوت است و درمان‌هایی که به آن اشاره خواهیم کرد تنها برای افرادی است که دچار ریزش ناگهانی ابرو شده‌اند. با ما همراه باشید تا بهترین درمان‌ها را با شما به اشتراک بگذاریم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چرا ابروهایمان شروع به ریزش می‌کند؟
  • با چند روش‌ خانگی مطمئن در زمان کوتاهی به درمان ریزش ابرو هایتان بپردازید
  • صبور باشید و زود منصرف نشوید!

چرا ابروهایمان شروع به ریزش می‌کند؟

برخی از بیماری‌ها و استفاده از بعضی از داروها منجر به ریزش مو و ابرو می‌شود که البته بسیاری از این موارد پس از قرارگرفتن در روند درمان یا پس از قطع مصرف دارو، ریزش مو و ابرو قطع شده و تا چند ماه بعد به حالت اولیه رشد خود بازمی‌گردد. مواردی شایعی که باعث ریزش مو می‌شوند:

1.اختلالات خود ایمنی و آلوپسی آره‌آتا

بیماری آلوپسی آره‌آتا نوعی بیماری خود ایمنی است که بدن به فولیکول مو حمله می‌کند (برای کسب اطلاعات بیشتر پیرامون این بیماری مقاله آلوپسیا‌ آره‌آتا چیست را بخوانید) و فرد دچار ریزش مو خواهد شد. یکی از علائم شایع این بیماری، ریزش سکه‌ای و کچلی در نواحی ابرو، مو، ریش، سبیل می‌باشد؛ اما بهتر است بدانید که این بیماری یک عارضه موقت است و پس از درمان به‌طور کامل قطع خواهد شد.

2.مشکلات تیروئید و هورمونی

 کم کاری تیروئید موجب نازک شدن و ریزش ابرو شده و معمولا در یک سوم خارجی ابرو بروز پیدا می‌کند. اکثر مواقع با مصرف دارو جهت تنظیم هورمون در غده تیروئید این مشکل نیز کنترل خواهد شد اما در برخی موارد مو به حالت اولیه خود باز نمی‌گردد. برخی اختلالات هورمون‌های جنسی در زنان نیز موجب نازک شدن و ریزش ابروها خواهند شد.

3.مصرف دارو

برخی از داروهای مصرفی برای سرطان و شیمی درمانی هم موجب ریزش مو در نواحی مختلف بدن خواهد شد. همچنین برخی از داروهای روانپزشکی، تشنج، ضدالتهاب، داروهای کاهش وزن و… نیز به دلیل تغییر در هورمون‌های بدن موجب ریزش ابرو خواهند شد. از جمله این داروها می‌توان به فنوباربیتال، ناپروکسن، سیبوترامین، ایمی‌پرامین، قرص‌های ضدبارداری، تستوسترون و… اشاره کرد. مقاله داروهایی که منجر به ریزش مو می‌شود را بخوانید تا بهتر با این داروها آشنا شوید.

4.تغذیه نامناسب

کمبود ویتامین‌های بدن می‌تواند منجر به ریزش مو و ابرو شود. کمبود هر یک از ویتامین‌های E، بیوتین، اسیدهای چرب امگا 3  و امگا6، پروتئین و کمبود آب در بدن از دلایل اصلی ریزش ابرو می‌باشند.

با چند روش‌ خانگی مطمئن در زمان کوتاهی به درمان ریزش ابرو هایتان بپردازید

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد ریزش ابرو به دلایل مختلفی اتفاق می‌افتد و درمان آن تنها با تشخیص صحیح علت ریزش ابرو و روش درمانی تعیین شده تحت نظر پزشک متخصص موثر خواهد بود. برخی از روش‌های درمانی خانگی ریزش ابرو و استفاده از روغن‌هایی همچون روغن زیتون، نارگیل، بادام و … که برای تقویت ابرو و ریزش آن مورد استفاده قرار می‌گیرد کاملا اثربخش بوده و بدون هیچ‌گونه عوارضی خواهد بود که در ادامه نحوه استفاده از آن را به شما خواهیم گفت.

روغن ویتامین E

 هرشب به مدت یک ماه یک عدد کپسول حاوی روغن ویتامین E را باز کرده و مواد آن را به ابروهایتان بزنید و تا صبح اجازه دهید بر روی ابروها بماند. در ابتدای صبح، صورت خود را با آب و مواد شوینده صورت بشویید.

دانه شمبلیله

مقداری دانه شمبلیله را چند ساعت در آب بخیسانید و سپس آن را بکوبید تا له شده و خمیری شود. نصف قاشق چایخوری از آن را با روغن نارگیل یا بادام ترکیب کنید و هرشب به ابروهایتان بزنید. بهتر است تا صبح اجازه دهید بر روی ابرو بماند و صبح بشویید.

روغن بادام تلخ

این روغن را هرشب قبل از خواب در مایکروویو به مدت چند ثانیه گرم کنید و سپس به ابروهایتان بزنید. استفاده از این روغن به مدت 1 ماه به طرز شگفت‌انگیزی رشد ابرو را چندین برابر خواهد کرد.

وازلین

به کمک گوش پاکن مقداری وازلین را به آرامی بر روی ابروها بکشید و پس از 20 تا 30 دقیقه آن را با آب ولرم و مایع شوینده صورت بشویید. این کار را 3 بار در روز تکرار کنید تا بهتر نتیجه بگیرید.

روغن کرچک

 این روغن برای تقویت مو، مژه و ابرو بسیار موثر بوده و کافی است روزانه 1 بار پنبه را به روغن کرچک آغشته کنید و به ابرو و خط رویش مژه‌ها بزنید. پس از 1 ساعت با دستمال مرطوب پاک کنید یا با آب ولرم و مایع شوینده صورت خود را بشویید.

صبور باشید و زود منصرف نشوید!

هرگونه درمان به خصوص درمان‌های زیبایی و سلامت پوست و مو نیاز به پشتکار و صبر دارد. برای داشتن ابروهای زیبا و توقف ریزش ابرو لازم است حداقل به مدت یک ماه روش درمان ریزش ابرو به خصوص درمان خانگی را به طور مستمر انجام دهید تا اولین نشانه‌های تاثیرگذاری آن‌ها را حس کنید. برای درمان‌های پزشکی و دارویی نیز باید حوصله به خرج دهید و نا امید نشوید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید. فراموش نکنید که هر دردی درمانی دارد و تنها زمان می‌تواند التیام بخش باشد که به صورت مداوم آن را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16عادت بد که عامل ریزش موهای شما می‌شود
16 عادت بد که عامل ریزش موهای شما می‌شود (قسمت...
5 نکته ضروری در زمان استفاده از اتو مو و بابلیس
5 نکته ضروری در زمان استفاده از اتو مو و...
پروتز مو طبیعی موبا را انتخاب کنید!
ما در مجموعه موبا باور داریم که زیبایی و ظاهری...
چطور موهای فرفری زیبا و درخشان داشته باشیم؟
[vc_row][vc_column][vc_column_text] چطور موهای فر زیبا و درخشان داشته باشیم؟ کسانی...
پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟
پروتز مو چیست و چه کاربردی دارد؟ پروتز مو آسان‌ترین...