جستجو
سبد خرید

فواید و نحوه استفاده از ماسک مو

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

فواید و نحوه استفاده از ماسک مو

ماسک مو فقط برای افرادی که مشکل مو دارند ضروری نیست، بلکه ماسک مو یک درمانگر همه کاره و جادویی برای انواع مو است که نه تنها به ترمیم، تغذیه و آبرسانی موهای شما کمک می‌کند، بلکه می‌تواند در حفظ موهای شما نیز نقش بسزایی ایفا کند. بسته به نیاز موهای شما، ماسک‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارند. در این مقاله در مورد ماسک‌های مو به طور مفصل و چگونگی استفاده از آن‌ها برای بهبود سلامت موها صحبت خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ماسک مو چیست؟
  • مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟
  • انواع ماسک مو
  • نحوه استفاده از ماسک مو
  • نکات ضروری در زمان استفاده از ماسک مو

ماسک مو چیست؟

ماسک مو یک درمان با اثرگذاری عمیق برای مو است که سرشار از مواد مغذی و روغن‌هایی است که مو را تغذیه می‌کنند. این مواد بسیار غلیظ‌تر از مواد موجود در سایر محصولات مراقبت از مو هستند.

شما می‌توانید با استفاده از ماسک مرطوب‌کننده مو که حاوی اسیدهای آمینه هیدرولیز شده، سیلیکون‌ها و روغن‌های گیاهی باشد، بدون از بین بردن الیاف مو، آلودگی‌های باقی مانده بر روی مو را از بین ببرید.

مزایای استفاده از ماسک مو چیست؟

فواید ماسک مو بستگی به ترکیبات آن دارد (ترکیباتی چون موز، روغن زیتون و غیره). اما بیشتر ماسک‌های مو به طور کلی مزایای زیر را به همراه دارند:

  • اصطکاک را کاهش می‌دهد.
  • از گره‌خوردگی مو جلوگیری می‌کند.
  • شوره، شکستگی و آسیب مو را کاهش می‌دهد.
  • موها را آبرسانی کرده و رطوبت آن را افزایش می‌دهد.
  • موها را براق‌تر می‌کند.

*** چگونه از خشکی مو جلوگیری کنیم؟***

انواع ماسک مو

ماسک مو از انواع مختلفی برخوردار است.

1.ماسک‌ مو حاوی پروتئین

اگر در موهای خود احساس سستی، کشش و ضعف می‌کنید، به احتمال زیاد موهای شما به پروتئین احتیاج دارد. موهای شما اساساً بر پایه پروتئین است و کمبود آن می‌تواند باعث کاهش حجم و از بین رفتن آن به مرور زمان شود. درمان مو با ماسک‌های حاوی پروتئین هر چند وقت یک‌بار باعث سلامتی آن می‌شود. با این حال، اگر موهای شما در وضعیت خوبی قرار دارد، لازم نیست از این نوع ماسک مو استفاده کنید زیرا پروتئین بیش از حد می‌تواند موهای شما را سفت و زمخت کند.

2. ماسک مرطوب‌کننده موی

مشخص است که  موهای شما به رطوبت نیاز دارد. اگر موهای شما خشک، شکننده، دارای موخوره و گره‌خوردگی است، بهتر است از ماسک مرطوب‌کننده مو استفاده کنید.

3. ماسک مو بر پایه روغن

ماسک‌های مو مبتنی بر روغن برای حفظ آب و رطوبت در مو  به کار می‌روند و موهای شما را برای مدت زمان طولانی هیدراته می‌کنند. همچنین روغن‌های به کار رفته در این نوع ماسک‌ها به تغذیه موهای شما کمک می‌کنند. برخی از روغن‌هایی که در ماسک‌های بر پایه روغن استفاده می‌شوند، عبارت‌اند از: نارگیل، زیتون، بادام و آرگان.

4. ماسک‌های بازسازی مو

این نوع ماسک‌ها مخصوص موهای رنگ شده و آسیب‌دیده هستند. اگر اخیرا از مواد شیمیایی بر موهای خود استفاده کرده‌اید، این نوع ماسک برای موهای شما بسیار عالی است، زیرا با ترمیم و بازگرداندن پیوندهای پروتئینی در شاخه های مو، می‌تواند آسیب را برطرف کند.

*** ماسک‌ مو طبیعی برای تقویت و درخشان کردن موها (ماسک موهای خانگی)***

نحوه استفاده از ماسک مو

برای استفاده از ماسک مو و گرفتن نتیجه بهتر از آن، مراحل خاصی وجود دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

مرحله 1: موهای خود را تمیز کنید.

بسیاری از افراد نمی‌دانند که تمیز کردن موهایشان قبل از استفاده از ماسک مو چقدر مهم است. خاک و مواد دیگر باقی‌مانده در مو، می‌توانند مانعی در اطراف ساقه مو ایجاد کنند و از جذب مواد مغذی و رطوبت جلوگیری کنند. برای جلوگیری از این امر، موهای خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. رطوبت اضافی موهای خود را با حوله فشار دهید و بگذارید به واسطه هوا خشک شوند.

مرحله 2: ماسک را بر موهای خود بمالید.

هنگامی که موهای شما خشک شد، آن‌ها را با استفاده از یک شانه چوبی شانه بزنید. سپس ماسک مو زا با یک برس مو از ریشه تا نوک مو بر موهای خود بزنید. بیشتر روی ساقه مو تمرکز کنید، زیرا این‌ قسمت‌ها بیشترین آسیب را دیده‌اند. دوباره موهای خود را شانه بزنید تا ماسک به طور کامل تمام سطوح مو را بپوشاند. با این کار این اطمینان به شما داده می‌شود که تمام رشته‌های موی شما با ماسک پوشیده شده‌اند.

مرحله 3: اجازه دهید ماسک بر روی موهای شما به خوبی عمل کند.

اجازه دهید ماسک روی موهای شما به خوبی اثر کند. با ایجاد یک محیط گرم برای موها، می‌توان اثربخشی ماسک مو را تقویت کرد. شما می‌توانید این کار را با پیچیدن موهای خود درون یک حوله داغ و نگه داشتن آن انجام دهید. مدت زمان اثرگذاری ماسک به نوع ماسک مو بستگی دارد و می تواند از 10 دقیقه تا یک شب متغیر باشد. اگر حوله طی این زمان سرد شد می‌توانید با فرو بردن آن در آب داغ و گرفتن آب اضافی آن، دوباره آن را گرم کنید.

مرحله 4: ماسک مو را از موهای بشویید.

ماسک مو را با استفاده از شامپو و آب خنک بشویید. آب خنک به آب شدن کوتیکول‌ها کمک می‌کند و موهای شما را به مدت طولانی‌تری مرطوب و تغذیه می‌کند. با استفاده از حوله، آب اضافی موهای خود بگیرید و اجازه دهید تا هوا موهای شما را خشک کند و نه سشوار.

نکات ضروری در زمان استفاده از ماسک مو

  • استفاده از ماسک مو یک بار در هفته یک روش مطمئن برای بهبود سلامتی مو است.
  • موهای خود را با حوله خشک نکنید. کشیدن حوله به موها باعث آسیب به کوتیکول‌های مو می‌شود و منجر به شکستگی و ریزش مو خواهد شد.
  • همیشه از آب سرد برای شستن موهای خود استفاده کنید زیرا این کار در حفظ کوتیکول‌های مو و مرطوب نگه‌داشتن موها کمک شایانی می‌کند. قبل از اعمال ماسک مو می‌توانید از آب گرم برای شستن مو استفاده کنید زیرا باعث می‌شوند کوتیکول‌ها باز شوند و موهای شما آماده دریافت رطوبت و تغذیه گردند.
  • همیشه از یک شانه چوبی دندانه‌دار استفاده کنید. این کار از درهم و برهم شدن مو جلوگیری می‌کند.
  • مهم است که موهای خود را با ماسک‌های مناسب درمان کنید. استفاده از ماسک پروتئین هنگامی که موهای شما از پروتئین مملو شده است، ممکن است باعث زمختی آن شود.
  • لازم نیست ماسک‌های گران قیمت بخرید. درعوض، می‌توانید با مواد ساده‌ای مانند تخم مرغ، روغن نارگیل، روغن زیتون، موز و آووکادو، خود در خانه ماسک مو درست کنید.

ماسک مو، یک روال همیشگی برای حفظ سلامت مو

اکنون که می‌دانید چگونه ماسک مو را باید استفاده کنید، هیچ چیزی نباید شما را از انجام این کار به‌عنوان بخشی از روتین مراقبت از مو باز دارد. ماسک مو نه تنها موهای شما را تغذیه می‌کند و باعث تقویت آن می‌شود بلکه سلامت پوست سر را نیز بهبود می‌بخشد.

«جهان قلمرو زیبایی توست»

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/ Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست!
تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست! موهای...
ریزش مو از منظر روانشناختی
ریزش مو از منظر روان‌شناختی مطالعات گویای آن است که...
10 ماسک مو طبیعی برای ترمیم مو + طرز تهیه و روش استفاده
[vc_row][vc_column][vc_column_text] اگر داشتن موهای سالم برایتان مهم است باید برای...
شما در مبارزه با ریزش مو تنها نیستید!
شما در مبارزه با ریزش مو تنها نیستید؛ تقریبا 85%...
با این 8 ماسک مو خانگی موهایتان را از موخوره نجات دهید
با این 8 ماسک مو به صورت کاملا طبیعی موخوره...