جستجو
سبد خرید

20 نکته اساسی در مورد کاشت مو که قبل از عمل جراحی باید بدانید

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

20 نکته اساسی در مورد کاشت مو که قبل از عمل جراحی باید بدانید

پرسش و پاسخ‌های کاشت مو (بخش اول)

ترمیم و کاشت مو یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که با نازک شدن تارهای مو، تراکم کم موها و در نهایت ریزش مو مواجه هستند. تذکر و توجه اطرافیان به حجم موهای ریخته و توصیه‌های متنوعی که برای درمان پیشنهاد می‌شود نیز این دغدغه را تشدید می‌کند.

در این میان وجود روش‌های مختلف برای ترمیم و کاشت مو نوعی سردرگمی در افراد برای انتخاب روش مناسب ترمیم مو ایجاد می‌کند.

نکات اساسی کاشت مو| پرسش و پاسخ کاشت مو

در این مطلب قصد داریم به 20 سوال اساسی شما در مورد کاشت مو پاسخ دهیم. پاسخ این سوالات کمک می‌کند با جنبه‌های مختلف کاشت مو آشنا شوید و بتوانید با آگاهی کامل بهترین روش ترمیم مو راانتخاب کنید.

انتخاب یک روش مناسب با نوع ریزش مو و وضعیت فعلی موهایتان موجب می‌شود عوارض احتمالی روش‌های ترمیم و کاشت مو به حداقل رسیده و نتایج ماندگارتر و بهتری برای شما بدست آید.

1) چه کسانی به ترمیم و کاشت مو نیاز دارند؟

قبل از تصمیم‌گیری و اقدام راجع به ترمیم موهای خود یا انجام عمل جراحی کاشت مو بهتر است دلیل ریزش موهای خود را بیابید. افرادی که نیاز به ترمیم مو های خود دارند شامل گروه‌های زیر می‌شوند:

چه کسانی به ترمیم مو نیاز دارند

  • افرادی که به دلیل ژنتیک دچار ریزش مو شده‌اند. الگوهای ریزش مردانه و زنانه جزء این دسته هستند.
  • افرادی که به دلیل بیماری های هورمونی موهای خود را از دست داده‌اند.
  • افرادی که به دلیل بیماری‌های پوستی و یا شیمی درمانی با ریزش مو در ناحیه‌ای از سر مواجه هستند.
  • افرادی که تارهای موی آنها بیش از معمول نازک شده است.
  • افرادی که تراکم موهای آنها کم شده است.

از آنجایی که ممکن است کاشت مو برای برخی گروه‌ها نتایج خوبی به دنبال نداشته باشد بهتر است قبل از تصمیم‌گیری توسط متخصص معاینه شوید تا نوع ریزش مو، وضعیت موها و سلامت عمومی شما بررسی گردد. این مشاوره پیش از انتخاب روش ترمیم مو به شما کمک می‌کند تا تصمیم آگاهانه‌ای درباره انتخاب مناسب ترین روش ترمیم اتخاذ کنید و مشخص می‌شود که آیا اصلاً شما به کاشت مو نیاز دارید یا خیر!

2) کاشت مو مناسب چه افرادی است؟

اگر چه ممکن است افراد زیادی کاشت مو را به سایر روش‌های ترمیم مو ترجیح دهند اما نتایج به دست آمده نشان می‌دهد تنها در برخی از افراد نتایج کاشت مو قابل قبول و رضایت بخش است. پس بهتر است.

کاشت مو مناسب چه افر ادی است؟

قبل از هر تصمیم ببینید آیا کاشت مو برای شما مناسب است یا خیر؟

  • مشخصات افرادی که برای کاشت مو مناسب هستند:
  • مردانی که ژنتیکی دچار ریزش مو در ناحیه ای از سر شده‌اند.
  • خانم هايي که مبتلا به ريزش موي هورموني یا ژنتيکي بوده و داراي موهاي کم پشت و يا نازک در قسمتجلوي سر ونواحي مرکزي سر هستند .
  • اشخاصی که دچار ریزش ناحیه‌ای ابرو و نه کم پشتی آن هستند.
  • افرادی که خالکوبی یا تتو انجام دادند و به دنبال آن دچار طاسی و کم پشتی موها شدند.
  • افرادی که دچار سوختگی شده‌اند ولی هنوز در ناحیه پوست سر خونرسانی مناسب وجود دارد.
  • افرادی که بر اثر یا تصادف یا عمل جراحی بخشی از موهای خود را از دست داده‌اند.

تمامی گروه‌های نام برده در بالا در صورتی کاندید مناسب پیوند مو هستند که در ناحیه پشت سرشان (بانک مو) تراکم بالایی از فولیکول‌های مو داشته باشند. علاوه بر این میزان شل بودن پوست سر و حالت کشسانی  پوست یکی دیگر از عواملی است که بر نتایج کاشت مو تاثیرگذار است.

میزان شل بودن و حالت کشسانی پوست تعییین می‌کند تا چه میزان از پوست پشت سر را  می توان برداشت و با کمترین کشش بخیه زد. در این مورد هرچه پوست سر شل‌تر باشد میزان مجاز برداشت پوست سر بزرگتر است و تعداد موهای اهدایی از ناحیه بانک مو بیشتر می شود.

3) چه افرادی کاندیدای خوبی برای کاشت مو نیستند؟

همانطور که گفتیم بعضی ازاین افراد کاندید مناسبی برای کاشت مو نیستند و اصرار به انجام عمل‌های کاشت مو برای این افراد نتایج خوبی به دنبال نخواهد داشت:

  • زنانی که در فرق سرشان دچار ریزش موی شدید هستند و ناحیه گسترده‌ای از سر خالی شده است.
  • افرادی که به صورت کلی تراکم مویی کمی دارند و بانک مو سرشان به اندازه کافی دهداکننده پیازمو باشد.
  • افرادی که بعد از سوختگی، تصادف، بیماری‌های پوستی شدید و یا هر نوع جراحت دیگر اسکارهای ضخیمی برایشان ایجاد شده است.
  • افرادی که دچار سرطان هستند و ریزش مویشان به واسطه شیمی درمانی است.
  • افرادی که موهای ضعیف، کم پشت و طاسی وسیع دارید.
  • افرادی که در بازه سنی 18 تا 25 سال هستند کاندید مناسبی برای کاشت مو نمی باشند
  • افرادی که هنوز ریزش موهای آنها ثابت نشده است.
  • افرادی که سابقهدیابت یا فشار خون بالا دارند.
  • افرادی که در سه ناحیه جلوی سر، بالای سر و فرق سر همزمان طاس باشند. این نوع طاسی به طاسی کامل و درجه هفت معروف است.
  • افرادی که پوست سرشان سفت و کلفت است و قابلیت کسشانی کافی ندارد.

بانک موی مناسب برای کاشت مو

برای تمامی این افراد توصیه می‌شود راه های جایگزین کاشت مو را بشناسند و بهترین روش ترمیم مو به جز کاشت را انتخاب نمایند.

4) درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟

درصد موفقیت در کاشت مو و نایج حاصل از آن یکی از شایع ترین سوالاتی است که توسط مراجعه کنندگان به مراکز خدمات زیبایی و کاشت مو پرسیده می‌شود. از آنجایی که روش‌های متنوعی برای کاشت مو وجود دارد و نوع ریزش و وضعیت پوست و در کل سلامتی افراد متفاوت است نمی‌توان درصد دقیقی برای موفقیت در انجام این روش تعیین کرد. اما در حالت کلی افرادی که شرایط کافی برای استفاده از روش کاشت مو را دارند  و مراقبت‌های پس از عمل و دوران نقاهت را به دقت انجام می‌دهند معمولا نتایج قابل توجهی به‌دست خواهند آورد و از ظاهری که برایشان به وجود می‌آید نیز رضایت کافی خواهند داشت.

5) روش‌های جایگزین کاشت مو چیست و میزان تاثیرگذاری آنها چقدر است؟

روش‌های متنوعی برای ترمیم مو وجود دارد که برای بسیاری از افراد می‌تواند جایگزین کاشت مو شود و حتی درصد رضایت بدست‌امده از این روش‌ها بهتر از کاشت مو باشد:

  • روش‌های دارویی:

    داروهای ریزش مو

در مراحل اولیه ریزش مو بهتر است از روش‌های دارویی و درمانی برای کنترل ریزش موها و ترمیم موهای از دست رفته استفاده کرد.  داروهای ریزش مو به روش‌های مختلفی اقدام به درمان می‌کنند. برخی از آن‌ها روی فولیکل‌های مو اثر می‌گذارند، برخی از آن‌ها چربی سر را تنظیم می‌کنند و برخی دیگر سلامت گرافت مو را افزایش می‌دهند. داروهای ضد آندوژن، ماینوکسیدیل، فیناستراید، کتوکونازول، اسپیرنولاکتون و … از جمله داروهای پیشگیری از ریزش مو هستند.

مزوتراپی برای ریزش مو

  • روش‌های درمانی:

استفاده از روش‌های درمانی چون مزوتراپی، ویتامین درمانی، لیزرتراپی و تزریق پلاسما جزء روش‌های غیرتهاجمی ترمیم مو محسوب می‌شوند که با تزریق مواد ترکیبی و تقویتی موجب  توقف ریزش مو و تحریک دوباره رشد موها می‌شود. این رش‌ها معمولا در مراحل اولیه ریزش مو تاثیرگذار هستند اما برای افرادی که دچار طاسی شده اند یا بر اثر بیماری و حوادث موهای خود را از دست داده‌اند مناسب نیست.

  • پوستیژ و کلاه‌گیس مصنوعی:پوستیژ و کلاه گیس

پوستیژ مو یا کلاه‌گیس، نوعی پوشش برای سر است که از جنس موی طبیعی یا الیاف مصنوعی ساخته می‌‌شود. این موها توسط ماشین به صورت دایره سطح پوستیژ را می‌پوشانند بنابراین برای همه افراد به صورت یکسان تولید می‌شود و دقت و ظرافت لازم در ساخت آن وجود ندارد. کلاه گیس‌ها بعد از نصب تنها برای چند ساعت استحکام دارند و به هیچ وجه قابلیت رنگ کردن یا سشوار کشیدن را ندارند. به همین دلیل افردای که از این محصولات استفاده می‌کنند در انجام فعالیت‌های روزانه خود و همچنین انجام ورزش‌ها دچار محدودیت هستند.

برای افرادی که پوستیژ و کلاه گیس را انتخاب می‌کنند توصیه می‌شود از روش‌های به‌روزتر مثل پروتز مو استفاده کنند.

اکستنشن موی زنانه

  • اکستنشن:

اکستنشن در واقع نوعی پیوند مو است که دسته‌های مو با روش‌های مختلف بین موهای طبیعی هر فرد قرار می‌گیرد و باعث بلندتر دیده شدن یا تغییر رنگ مو در  شخص می‌شود.

اکستنشن‌های مو با موهای طبیعی یا مصنوعی ساخته می‌شوند که نوع طبیعی آن در کنار کیفیت و ظاهر طبیعی‌تر نسبت به نوع مصنوعی گران‌تر است. اکستنشن موی طبیعی همانند موی طبیعی سر قابلیت رنگ، دکلره، هایلایت و حالت‌دهی دارد ولی به دلیل اتصال به موهای طبیعی به پوست سر و ریشه موها فشار می‌آورد و ممکن استبا عث ریزش موهای طبیعی فرد شود.

اکستنشن مو بسیاری از مشکلات مو مثل نازکی موها، ریزش م و کم پشتی موها را می تواند رفع کند. این روش معمولا برای خانم‌ها استفاده می‌شود و برای افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند مناسب نیست.

  • پروتز مو (کاشت مو بدون پیوند یا کاشت موی موقت):

    پروتز مو روش جایگزین کاشت مو

برای ترمیم مو به روش پروتز مو از ترکیبات پلیمری یک پوسته نفوذ پذیر بسیار نازک ساخته‌می‌شود و موهای کاملا مشابه با موهای طبعی افراد از لحاظ رنگ و جنس مو بر روی این پوسته کاشت می‌شود. این پوسته که بیس پروتز مو نامیده می‌شود طوری ساخته می‌شود که دقیقاً روی سر بنشیند و محل‌هایی را که مو ندارد به طور کامل بپوشاند و ظاهری کاملاً طبیعی به موهای سر بدهد.

استفاده از این روش هیچ گونه محدودیت سنی و جنسی ندارد و همه افراد حتی افرادی که دچار طاسی کامل هستند می‌توانند از این روش استفاده کنند. علاوه بر این روش پروتز مو نیاز به جلسات درمانی متعدد ندارد و در یک جلسه نتایج نهایی بدست می‌اید و فرد نیازی به گذراندن دوران نقاهت نخواهد داشت.

♦♦♦ پروتز مو بهتر است یا کاشت مو؟

6) بهترین شرایط سنی کاشت مو به چه صورت است؟

روند تصمیم گیری در مورد کاشت مو از لحظه ای شروع می شود که ریزش مو با گذشت زمان به میزان قابل تشخیصی می رسد. از آنجایی که الگوهای ریزش مو در افراد مختلف متفاوت است به طور دقیق نمی‌توان سن مشخصی را برای کاشت مو توصیه نمود. تشخیص سن مناسب برای کاشت مو باید با بررسی‌های دقیق میزان ریزش مو و وضعیت سلامت هر فرد صورت گیرد. اما به طورکلی می‌توان گفت کاشت مو در سنینی قابل انجام است که روند ریزش موی افراد ثابت و وضعیت بانک موی افراد مشخص شده باشد. این سن به طور متوسط از 27 سال به بالا می‌باشد و برای سایر افراد روش‌های جایگزین کاشت مو توصیه می‌گردد.

7) آیا میزان موفقیت عمل کاشت مو در زنان و مردان یکسان است؟

اکثرا اقایان که معمولا دچار ریزش مو در ناحیه جلوی و بالای سر می‌شوند اما در ناحیه پشت سرخود که بانک مو نامیده می‌شود ریزش کمی وجود دارد و استفاده از روش کاشت برای آنها مناسب‌تر از خانم هاست. چرا که معمولا تعداد کمی از خانم‌ها ریزش مو با الگوی مردانه را تجربه می‌کنند و بیشتر آنها ریزش موی پراکنده و کم شدن تراکم موها در تمامی نواحی سر خود را تجربه می‌ کنند. به همین دلیل اکثر خان‌ها بانک موی مناسبی برای اهدا پیاز مو ندارند و معمولا کاندیدهای مناسبی برای کاشت مو محسوب نمی‌شوند. تحقیقات نشان می‌دهند تنها 2-5 درصد از خانم‌ها می توانند از کاشت مو استفاده کنند و این گروه از خانم‌ها افرادی هستند که:

  • دچار طاسی‌های سکه‌ای یا الگوی مردانه شده‌اند.
  • ریزش موی آنها ناشی از کشیدگی زیاد موها و مشکلات غیرهورمونی است.
  • بر اثر تصادف یا سوختگی دچار طاسی در ناحیه‌ای از سر شده اند.

طول درمان کاشت مو|تعداد جلسات کاشت مو

8) طول درمان کاشت مو چقدر است؟

در روش‌های مختلف کاشت مو تعداد تارهای مو کاشته شده متفاوت است. البته این موضوع به جنس پوست سر، وسعت ناحیه کاشت، بانک موی موجود، حوصله بیمار و تبحر پزشک و دستیاران او نیز بستگی دارد. به همین دلیل نمی‌توان طول درمان مشخصی برای همه بیماران مشخص نمود. اما آنچه که مسلم است این است که تعداد تارهای موی اهدایی در هر جلسه درمان محدود است و برای یک کاشت موی کامل نیاز است افراد چندین جلسه درمانی را طی کنند. میزان بیشتر کاشت مو در یک روز هر چند با وجود تکنولوژی های امروزی میسر است اما به دلیل اینکه تغییرات زیادی را در زمان کوتاه به پوست سر بیمار وارد نموده و فرصت لازم برای تطبیق و بازیابی فولیکول با پوست را فراهم نمی کند معمولا توصیه نمی‌شود و تبلیغات برخی مراکز تنها برای رقابت‌های تجاری و جذب مشتری است.

♦♦♦ تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست!

9) آیا کاشت مو نیاز به ترمیم دارد یا یک روش دائمی است؟

روش کاشت مو اگرچه جزء روش‌های دائمی محسوب می‌شود اما این روش‌ هم مانند بسیاری از روش‌های زیبایی دیگر ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشد. در افرادی که دارای بانک موی ضعیف هستند یا ناحیه طاسی سر نها زیاد است جلسات ترمیمی بیشتری نیاز است. در سایر افراد هم ممکن است به دلیل شکل نگرفتن پیوندها و ریزش مجدد برخی موهای پیوند زده نیاز به جلسات ترمیم وجود داشته باشد.

10) هزینه‌های درمانی کاشت مو چقدر است؟

هزینه کاشت مو به عوامل زیادی چون میزان سطح طاسی فرد متقاضی، نوع روش کاشت، تعداد گرافت‌های مو، تجهیزات اتاق عمل، تخصص پزشک، مواد مصرفی و … بستگی دارد اما به‌طور کلی می‌توان این عمل را جزء عمل‌های زیبایی پرهزینه دسته بندی کرد که بیمه ها نیز تعهدی در قبال پرداخت هزینه این نوع از عمل‌ها ندارند. اما شاید هزینه کاشت موی سر در قبال آنچه فرد بدست می‌آورد (زیبایی، جوانی، اعتمادبه‌نفس…) قابل چشم‌پوشی باشد.

در روزهای آینده سوالات راجع به کاشت مو را تکمیل کرده و برای شما عزیزان منتشر خواهیم کرد.

?«جهان قلمرو زیبایی توست»?

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/

Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 ماسک مو طبیعی برای ترمیم مو + طرز تهیه و روش استفاده
[vc_row][vc_column][vc_column_text] اگر داشتن موهای سالم برایتان مهم است باید برای...
۵ دلیل اصلی ریزش مو در خانم‌ها!
ریزش مو خانم ها و دلایل آن ریزش مو خانم‌ها...
ریموور ترمیم مو چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟
[vc_row][vc_column][vc_column_text] ریموور ترمیم مو چیست و چگونه از آن استفاده...
دکلره مو را بدون دانستن این نکات استفاده نکنید!!
اگر قصد دکلره مو هایتان را دارید بهتر از این...
تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در چیست؟
تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در نحوه اجرای درمان و میزان...