جستجو
سبد خرید

چند نکته طلایی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

اگر پوست شما با تغییر فصل دچار التهاب، آکنه، خشکی یا … می‌شود بهتر است بدانید که این تنها به دلیل تغییر در شرایط آب و هوایی است که بر پوست شما تاثیر می‌گذارد و اگر محصولات آرایشی و مراقبت روتین پوست خود را تغییر ندهید ممکن است آسیب‌های بیشتری را تجربه کنید. برای جلوگیری از این گونه آسیب‌ها و داشتن پوستی با لطافت و سالم در فصل پاییز، با ما همراه شوید و ترفندهای مراقبت از پوست در فصل پاییز را به خوبی بشناسید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • با تغییر هر فصل محصولات مراقبتی و آرایشی خود را تغییر دهید
  • اگر سلامت پوستتان برایتان مهم است، این نکات مراقبتی را فراموش نکنید
  • عادات روزانه خود را با تغییر هر فصل عوض کنید
  • اهمیت تغذیه برای مراقبت از پوست در فصل پاییز
  • برای حفظ رطوبت پوست بخور آب سرد بهتر است یا بخور آب گرم؟
  • بهترین راه مراقبت از پوست در فصل پاییز ؛ بدون هزینه، بدون دردسر

با تغییر هر فصل محصولات مراقبتی و آرایشی خود را تغییر دهید

فصل پاییز علاوه بر کاهش رطوبت هوا، موجب وزش بادهای سرد و کاهش دما نیز می‌شود که می‌تواند پوست صورت و بدن را خشک، پوسته پوسته و قرمز کند. محصولات مراقبتی و آرایشی که در فصل تابستان استفاده می‌کنید در بیشتر موارد چربی پوست را کاهش داده و حاوی میوه‌ها و اسانس‌های خنک‌کننده تابستانی هستند. اما در پاییز پوست به دریافت میزان کمی از چربی‌های غیر طبیعی نیاز خواهد داشت. پس بهتر است این محصولات را کنار بگذارید و از محصولاتی که حاوی مقادیری از گلیسیرین، روغن‌های طبیعی، شیر، آلوئه‌ورا و… باشند استفاده کنید.

اگر سلامت پوستتان برایتان مهم است این نکات مراقبتی را فراموش نکنید

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که برای لطافت و سلامت پوست خود در طول هفته وقت می‌گذارید و با استفاده از محصولات مرغوب پوست خود را سرزنده نگه می‌دارید؛ پس حتما می‌دانید که نیاز به یک روتین مراقبت از پوست در فصل پاییز خواهید داشت. بهتر است برای زدن کرم و اسکراب به پوست زمان تعیین کنید. مثلا هر پنجشنبه یا برای مرطوب نگه داشتن پوست دست، یک کرم در کنار سینک ظرفشویی بگذارید تا روتین‌های مراقبتی شما هرگز ترک نشوند.

لایه‌برداری مداوم پوست

وقت آن رسیده است که پوست خود را از محصولات مراقبتی تابستانه، تعریق، بسته شدن منافذ و آلودگی‌ها نجات دهید. پوست خود را با استفاده از اسکراب یا به وسیله روش‌های خانگی لایه‌برداری کنید. این کار علاوه بر پاک‌کنندگی و سلامت پوست، موجب آبرسانی و تزریق چربی متعادل به پوست می‌شود که در برابر بادهای سرد و خشکی هوا محافظت می‌کند. لایه‌بردارهای حاوی میوه‌های پاییزی از جمله خرمالو، پرتغال، هویج، لیمو و … می‌تواند بسیار مفید باشد.

تغییر ژل شوینده صورت و بدن

اگر تا به امروز ژل شستشو مناسب پوست‌های چرب استفاده می‌کردید تا کمی از میزان چربی پوستتان را بگیرد دیگر در این فصل لازم نیست این کار را بکنید. هوای این فصل میزان چربی پوست را کاهش داده و نیاز است تا ژل شوینده خود را به پوست نرمال تا خشک تغییر دهید. همچنین بهتر است ژل‌هایی بر پایه شیر، عسل و روغن‌های گیاهی را جایگزین ژل‌هایی با اسانس نعنا، موهیتو و… کنید. 

استفاده از تونرهای پاک‌کننده

شستن صورت به ویژه با استفاده از صابون به دلیل میزان PH بالایی که دارد موجب خشک شدن و از بین رفته چربی طبیعی پوست می‌شود. شستن صورت در هوای گرم لازم و ضروری است اما در فصل سرما بهتر است که صورت خود را تنها یک بار در روز بشویید و در زمان‌های دیگر با استفاده از تونر‌هایی بر پایه گلیسیرین و روغن، صورت خود را از آلودگی‌ها پاک کنید.

عادات روزانه خود را با تغییر هر فصل عوض کنید

در فصلی که هوا شروع به سرد شدن می‌کند شاید بسیار تمایل داشته باشید که صورت خود را گرم کنید، دوش آب داغ بگیرید، بیشتر سشوار بکشید. اما باید فورا عادات روزانه خود را تغییر دهید تا پوست شما آسیب نبیند. حتما می‌پرسید چگونه؟

  1. استفاده از دوش آب داغ را کاهش دهید و با آب ولرم استحمام کنید.
  2. همیشه در فصل پاییز و حتی در هوای ابری ضدآفتاب بزنید.
  3. از روغن‌تراپی برای سلامت پوست و مو استفاده کنید.
  4. از سرم و یا کرم‌های ویتامین C غافل نشوید.
  5. کرم‌های آبرسان و مرطوب‌کننده را هرچند ساعت یک بار استفاده کنید.
  6. آب و مایعات به میزان کافی بخورید.
  7. بالم لب بزنید و لب‌های خود را همیشه چرب نگه دارید.

اهمیت تغذیه برای مراقبت از پوست در فصل پاییز

سبزیجات و میوه‌های پاییزی، سرشار از مواد مغذی موثر بر سلامت پوست و بدن هستند که تا حد زیادی می‌توانند جایگزین انواع محصولات مراقبتی گران‌قیمت برای شما نیز باشند. به طور مثال شما برای محافظت از اشعه خورشید و یکدستی رنگ پوست، نیاز به کرم ویتامین C خواهید داشت که در میوه‌های پاییزی به خصوص پرتغال و نارنگی به میزان بالایی یافت می‌شود. کافیست یک روز در میان مقداری پالپ پرتغال را با روغن نارگیل مخلوط کنید و به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید سپس با آب ولرم بشویید. حتی می‌توانید میوه خرمالو را از وسط نصف کنید و به مدت 30 دقیقه بر روی پوست قراردهید تا پوست شما از هرگونه آلودگی پاک شده و به نرمی ابریشم شود.

برای حفظ رطوبت پوست بخور آب سرد بهتر است یا بخور آب گرم؟

بخور آب گرم به دلیل خاصیت‌هایی که دارد بیشتر برای درمان بیماری به خصوص سرماخوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما بخور آب سرد معایب بخور گرم را ندارد و علاوه بر آن موجب حفظ رطوبت پوست و مو می‌شود. بخار آب سرد التهاب، قرمزی، خشکی و ترک‌های پوستی در فصل سرما را به طور کامل از بین می‌برد. در نتیجه می‌توان آن را به عنوان مهم‌ترین ابزار در سلامت پوست و مو به ویژه در فصل پاییز دانست. اگر در مراقبت از مو خود در فصل پاییز اهمیت می‌دهید و شرایط موهایتان در پاییز اهمیت بسزایی برایتان دارد، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله” نکات مراقبت از مو در فصل پاییز” را بخوانید.

بهترین راه مراقبت از پوست در فصل پاییز ؛ بدون هزینه، بدون دردسر

سرما را می‌توان دشمن اصلی پوست دانست، زمانیکه که نوک بینی و سر گونه‌های شما سرد می‌شود و به رنگ قرمز در می‌آید در واقع رنگدانه‌های پوستی شما آسیب می‌بینند.  برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن و ترک خوردن پوست یک چاره طلایی وجود دارد. شال گردن! شاید برایتان عجیب باشد اما بهترین راه مقابله با سرمازدگی پوست پوشاندن صورت از وزش باد و برودت هوا است. اگر شال گردن در دسترس نیست با استفاده از ماسک، شال سر، یقه کت و… صورت خود را بپوشانید و پس از رسیدن به مکانی با دمای متعادل صورت خود را به آرامی گرم کنید. اما به خاطر داشته باشید که از شستن صورت با آب داغ و قرار گرفتن در مقابل حرارت مستقیم بخاری جدا پرهیز کنید. مراقب خود و سلامت پوستتان باشید.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

۵ دلیل اصلی ریزش مو در خانم‌ها!
ریزش مو خانم ها و دلایل آن ریزش مو خانم‌ها...
مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو
مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو انتخاب محصولات...
آرایشگاه‌ها و خطر ابتلا به ویروس کرونا؛ همه نکاتی که باید برای پیشگیری از کرونا انجام دهید
آرایشگاه‌ها و خطر ابتلا به کرونا؛ همه نکاتی که باید...
شناخت ساختار مو: هر آنچه باید در مورد ساختمان مو بدانید!
[vc_row][vc_column][vc_column_text]ساختار مو یا ساختمان مو یک سیستم پیچیده اما یکپارچه است...
رنگ مو پاییزی برای حال و هوای پاییزی
بهترین وزیباترین رنگ مو پاییزی با فرا رسیدن فصل پاییز،...