جستجو
سبد خرید

تفاوت ماسک مو و سرم مو در چیست؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

ماسک مو و سرم مو یکی از مهم‌ترین مواد مغذی و مورد نیاز در محصولات مراقبت از مو هستند که ماسک مو بیشتر برای کراتینه و تغذیه کردن مو است و سرم مو برای نرم‌کنندگی مو و جلوگیری از گره‌خوردگی مو می‌باشد. بسیاری از افراد تفاوت ماسک مو و سرم مو و میزان تاثیرات آن‌ها را نمی‌دانند. برای شناخت بهتر تفاوت‌های آن‌ها لازم است ابتدا سرم مو و ماسک مو را به درستی بشناسید و سپس در انتخاب و استفاده از هر یک تصمیم خود را بگیرید. ما در این مقاله قصد داریم به این بررسی این مطلب بپردازیم تا همراه همیشگی سلامت و زیبایی موهای شما باشیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • موهایتان را با ماسک مو احیا و درمان مو کنید
  • اگر موهایی براق و خوش حالت می‌خواهید از سرم مو استفاده کنید
  • تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست
  • دو روش عالی استفاده از سرم  و ماسک مو  به صورت همزمان
  • هشدار! در استفاده از ماسک و سرم مو دقت کنید

موهایتان را با ماسک مو احیا و درمان مو کنید

آسیب‌دیدگی مو ناشی از استایل آرایشی نامناسب، حرارت‌دهی، شستشوی روزانه و عدم مراقبت‌های روتین از مو می‌تواند موجب موخوره و خشک شدن تارهای مو شود که در این شرایط استفاده از ماسک مو مناسب می‌تواند بهترین درمان آسیب‌های درونی مو باشد. ماسک مو محصولی نیمه جامد است که تنظیم‌کننده چربی مو و باعث نرم‌ شدن مو می‌شود. ماسک مو از روغن‌های طبیعی تهیه شده و به دو نوع ماسک داخل حمام (نیاز به آبکشی) و ماسک مو پس از حمام (بدون نیاز به آبکشی) در بازار موجود می‌باشد. 

اگر موهایی براق و خوش حالت می‌خواهید از سرم مو استفاده کنید

اگر موهای شما خشک و کدر شده است و دیگر به راحتی حالت و فرم دلخواه شما را به خود نمی‌گیرد، سرم مو می‌تواند درخشانی و زیبایی ظاهری را به موهای شما بازگرداند. سرم مو بر پایه روغن‌های طبیعی است که به صورت مایع می‌باشد و موجب آبرسانی به مو می‌شود. این محصول مانند یک لایه محافظتی بر روی مو می‌نشیند و مو را در برابر آلودگی هوا، حرارت‌دهی و محصولات شیمیایی محافظت می‌کند و براقی ظاهری به مو می‌دهد که نیازی به آبکشی ندارد.

برای دانستین بیشتر در مورد سرم مو و فواید آن به وبلاگ ما سر بزنید.

تفاوت ماسک مو و سرم مو چیست؟

با توضیح ساده‌ای می‌توان گفت ماسک مو بیشتر خاصیت درمانی دارد و سرم مو موجب زیبایی ظاهری و حفاظت از مو می‌شود. اگر بخواهیم به‌طور قطعی درباره هرکدام صحبت کنیم، بهتر است بر اساس فاکتورهای مختلفی همچون میزان تاثیر ماسک و سرم بر روی موها را بررسی کنیم.

تفاوت نحوه استفاده ماسک و سرم مو و نحوه مراقبت از موها

ماسک مو موهای دچار شده به موخوره یا خشکی را احیا و درمان می‌کند. این در صورتی است که سرم مو دارای سیلیکون است و بر روی تار مو می‌نشیند که از مو در برابر حرارت سشوار و وز شدگی محافظت می‌کند. در واقع می‌توان گفت سرم مو به نوعی پیشگیری از آسیب است و ماسک مو درمان آسیب مو محسوب می‌شود.

زمان و میزان استفاده از سرم مو و ماسک مو

همان طور که گفته شد ماسک مو به دو صورت داخل حمام و پس از حمام مورد استفاده قرار می‌گیرد که البته این محصول باید 1 بار در هفته بر روی مو استفاده شود. ماسک مو با توجه به مواد مغذی که دارد مو را سنگین می‌کند و بیشتر از 1 بار در هفته موجب ریزش موها خواهد شد اما هرگز مو را چرب نخواهد کرد.

سرم مو به دلیل براق کردن مو و کاهش الکتریسیته مو، می‌تواند هر بار پس از حمام زمانی که مو مرطوب است استفاده شود. این محصول به دلیل میزان چربی که به مو می‌دهد بهتر است به ریشه مو نخورد و پس از یک روز شسته شود چون مو را کمی چرب می‌کند.

دو روش عالی استفاده از سرم و ماسک مو به صورت همزمان

روش اول

اگر موهایتان بر اثر رنگ، دکلره یا حرارت‌دهی روزانه دچار خشکی و وز شده است و پس از حالت‌دهی رنگ آن کدر می‌شود بهتر است یک ‌بار در هفته از ماسک مو داخل حمام استفاده کنید. ماسک را در حمام به ساقه مو بزنید به گونه‌ای که به ریشه برخورد نداشته باشد. اندکی صبر کنید و سپس موهای خود را بشویید. پس از حمام سرم مو بزنید و در صورت نیاز برای حالت‌دهی بهتر از باد سرد یا ولرم سشوار استفاده کنید.

روش دوم

یک راه دیگر برای استفاده این دو محصول وجود دارد که می‌توان از آن نیز استفاده کرد. مقداری سرم مو را به نرم‌کننده روزانه داخل حمام اضافه کنید و پس از شستن مو نرم‌کننده را به ساقه مو بزنید. پس از حمام فقط از ماسک مو بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید تا دیگر موهایتان چرب نشود و نیازی به شستشو روزانه نداشته باشید.

هشدار! در استفاده از ماسک و سرم مو دقت کنید

محصولات مراقبت از مو در مرغوب‌ترین نوع خود هم که باشند دارای مواد شیمیایی هستند که می‌تواند موجب ریزش مو، تخریب ریشه و … شوند. از این رو لازم است بدانید ماسک مو و سرم مو نباید تحت هیچ شرایطی به ریشه مو برخورد داشته باشد زیرا موجب بسته شدن منافذ باز پوست سر شده و راه اکسیژن‌رسانی به فولیکول را می‌بندد که در نتیجه موجب زیرش و کاهش تراکم مو خواهد شد. برای تقویت ریشه مو کافی است با استفاده از روغن‌های گیاهی و طبیعی موهایتان را روغن‌تراپی کنید تا حجم موهایتان چندین برابر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نکته مهم در خرید پروتز مو
قبل از خرید پروتز مو حتما این نکات را در...
رشد مو سر خود را با این 9 ماده شگفت‌انگیز تقویت کنید!
رشد موهای خود را با این 8 ماده شگفت‌انگیز تقویت...
نمونه پروتز مردانه موبا 
نمونه پروتز مردانه موبا پروتز مردانه موبا با طراحی زیبا،...
16 عادت بد که عامل ریزش موهای شما می‌شود
16 عادت بد که عامل ریزش موهای شما می‌شود (قسمت...
شوره سر و خشکی پوست سر چه تفاوت هایی دارند؟ (دلایل بروز شوره و خشکی پوست)
[vc_row][vc_column][vc_column_text]شوره سر و خشکی پوست سر چه تفاوت هایی دارند؟...