جستجو
سبد خرید

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ در چیست؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

احتمالاً تا به حال نام درمان جدید و شگفت‌انگیز مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ را شنیده‌اید و ممکن است از خود بپرسید که تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ چیست؟ بسیاری از دوستداران مشتاق مراقبت از پوست در حال حاضر میکرونیدلینگ را می‌شناسند و به درستی از آن استفاده می‌کنند. میکرونیدلینگ یک درمان شگفت‌انگیز است که پوست را سفت، تقویت و صاف می‌کند. مزونیدلینگ اساساً تمام این فواید باورنکردنی میکرونیدلینگ را در بر دارد و این مزیت‌ها را به سطح بعدی پوست نیز منتقل می‌کند! در حالی که هر دو روش درمانی از یک دستگاه سوزن‌زنی استفاده می‌کنند؛ اما هم از نظر تکنیک مورد استفاده و هم در مواد اعمال شده متفاوت‌هایی دارند. به خواندن مقاله ادامه دهید تا در مورد تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ بیشتر بدانید!

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • چرا پوست دچار جوش و آکنه می‌شود؟
  • میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  • مزونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  • تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ؛ 3 تفاوت اصلی در روش درمان
  • میکرونیدلینگ بهتر است یا مزونیدلینگ؟

چرا پوست دچار جوش و آکنه می‌شود؟

پوست صورت به‌طور کلی بر اثر تغییر حالت نرمال بدن به وضیعت بیماری، مقابله با عفونت و وجود سموم طبیعی در دچار جوش و آکنه می‌شود. بسیاری از جوش‌ها نیز در اثر مشکلات روحی و استرس ایجاد می‌شوند. در واقع زمانی که صورت شما جوش می‌زند درست‌ترین راه این است که وضعیت سلامت جسم و روان خود را بررسی کنید و سپس برای درمان آن‌ها اقدام کنید. چرا که با درمان بیماری می‌توان موجبات درمان تمام جوش‌های صورت را نیز فراهم آورد. حال برای درمان جوش‌های به جا مانده می‌توان از میکرونیدلینگ و یا مزونیدلینگ استفاده نمود.

میکرونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

میکرونیدلینگ یکی از روش‌های غیرتهاجمی و سریع در درمان پوست است که امروزه در بین پزشکان و متخصصان زیبایی رواج یافته است. این کار توسط دستگاه میکرونیدلینگ، متشکل از تعداد زیادی سوزن بسیار ریز بر روی یک پایه غلطکی انجام می‌شود. برای این کار صورت کاملا با کرم مخصوص بی‌حس شده سپس دستگاه میکرونیدلینگ روزنه‌های بسیار ریزی بر روی لایه سطحی پوست ایجاد می‌کند. ترشحات و خون‌های آلوده حاوی سلول‌های مرده و میکروب‌های فعال از زیر پوست خارج می‌شود و موجب تحریک پوست برای تولید کلاژن خواهد شد. نتیجه این درمان پس از دو تا سه جلسه کاملا نمود خواهد داشت و در پی آن پوست جوان‌تر، محکم‌تر و بدون هرگونه جوش و آکنه فعال، خواهد شد.

مزونیدلینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟

مزونیدلینگ یکی از جدیدترین درمان‌های پوست به روش تزریقی است که موجب استحکام و تولید کلاژن در پوست می‌شود. مواد مغذییا همان کوکتل‌های مزوتراپی توسط سرنگ‌های بسیار نازکی به لایه سطحی پوست تزریق می‌شوند. این مواد با نفوذ به بافت‌های آسیب‌دیده مشکلات پوستی را درمان و بهبود می‌بخشند. تزریق این روش موجب تحریک پوست در تولید کلاژن می‌شود که در نتیجه خاصیت ارتجاعی پوست بهبود می‌یابد و چین و چروک و افتادگی‌های پوست را از بین خواهد برد. انجام این درمان پس از سه تا چهار جلسه نمایان خواهد شد.

تفاوت مزونیدلینگ و میکرونیدلینگ ؛ 3 تفاوت اصلی در روش درمان

  1. با توجه به توضیحاتی که درباره هر یک از روش‌ها گفته شد می‌توان این گونه نتیجه گرفت که فرآیند درمان در روش میکرونیدلینگ به دلیل ایجاد سوراخ‌های ریز بر روی پوست سریع‌تر از مزونیدلینگ خواهد بود. این در حالی است که تزریق ماده در درمان مزونیدلینگ به زمان بیشتری احتیاج داشته و درمان بیش از 3 تا 4 جلسه طول می‌کشد.
  2. می‌توان اینطور گفت که درمان میکرونیدلینگ برای پوست‌های جوان‌تر با سن کمتر به دلیل آرایش روزانه و بسته شدن منافذ تاثیر بیشتری خواهد داشت و روش تزریقی مزونیدلینگ برای افراد با سنین بالاتر که تولید کلاژن در پوست آن‌ها کمتر شده است و چین و چروک‌های پوستی بیشتری دارند، موثرتر خواهد بود.
  3. مدت زمان ریکاوری پوست بعد از انجام درمان میکرونیدلینگ به دلیل ایجاد کانال‌های ریز بر روی پوست بیشتر طول می‌کشد و مراقبت‌های پس از درمان هم طبیعتا بیشتر است. این در حالی است که پس از تزریق مزونیدلینگ شما نیازی به ریکاوری نخواهید داشت و تا چند ساعت بعد پوست شما کاملا بهبود می‌یابد.
میکرونیدلینگ بهتر است یا مزونیدلینگ؟

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید باید گفت که هر دو این روش‌ها تاثیراتی موقتی بین 6 تا 8 ماه را در پی دارند و پس از آن مواد در بدن تجزیه شده و پوست به حالت قبلی باز ‌می‌گردد. انتخاب این امر با شماست اما بهتر است بدانید که مراقبت از پوست در سنین جوانی توسط ماسک‌های خانگی و روش‌های درمان طبیعی به شادابی پوست در سنین بالاتر کمک کرده و پوست مدت زمان بیشتری محکم و سالم می‌ماند. پس در هر سنی که هستید از امروز مراقبت‌ از پوست خود را شروع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اکستنشن مو چیست؟
اکستنشن موی زنانه موبا از جنس موی طبیعی دارای کوتیکول...
عوامل تاثیرگذار بر طول عمر پروتز مو
عوامل تاثیرگذار بر طول عمر پروتز مو (نگهداری پروتز مو)...
آیا می‌دانید؟
آیا می‌دانید؟ پروتزهای موی موبا از جنس موی طبیعی دارای...
5 نکته مهم در خرید پروتز مو
قبل از خرید پروتز مو حتما این نکات را در...
آیا رژیم غذایی باعث ریزش مو خواهد شد؟
مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در مواد غذایی بخش عمده‌ای...