جستجو
سبد خرید

20 نکته مهم در مورد کاشت مو که قبل از عمل جراحی باید بدانید-بخش دوم

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

20 نکته اساسی در مورد کاشت مو که قبل از عمل جراحی باید بدانید

پرسش و پاسخ‌های کاشت مو (بخش دوم)

کاشت مو یکی از تصمیماتی است که قبل از اقدام به عمل جراحی نیاز به تحقیقات فراوانی دارد. هزینه بالا، چندین دوره عمل جراحی، دوران نقاهت طولانی و و دیگر عوامل مربوطه باعث می‌شود افراد برای انجام عمل کاشت مو دچار تردید شوند. در بخش دوم پرسش و پاسخ های کاشت مو قصد داریم به 10 سوال پرتکرار راجع به کاشت مو بپردازیم و با افزایش آگاهی و اطلاعات شمارا در تصمیم‌گیری درست کمک کنیم.

در بخش اول نکات اساسی کاشت مو به سوالات زیر پرداختیم:

  • چه کسانی به ترمیم و کاشت مو نیاز دارند؟
  • کاشت مو مناسب چه افرادی است؟
  • چه افرادی کاندیدای خوبی برای کاشت مو نیستند؟
  • درصد موفقیت کاشت مو چقدر است؟
  • روش‌های جایگزین کاشت مو چیست و میزان تاثیرگذاری آنها چقدر است؟
  • بهترین شرایط سنی کاشت مو به چه صورت است؟
  • آیا میزان موفقیت عمل کاشت مو در زنان و مردان یکسان است؟
  • طول درمان کاشت مو چقدر است؟
  • آیا کاشت مو نیاز به ترمیم دارد یا یک روش دائمی است؟
  • هزینه‌های درمانی کاشت مو چقدر است؟

برای خواندن پاسخ این سوالات به لینک زیر مراجعه کنید

♦♦♦ نکته اساسی در مورد کاشت مو که قبل از عمل جراحی باید بدانید/ پرسش و پاسخ‌های کاشت مو (بخش اول)

در ادامه به 10نکته اساسی دیگر راجع به کاشت مو می‌پردازیم:

1) کاشت مو چه عوارضی دارد؟

کاشت مو نیز مانند سایر عمل‌های زیبایی ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد. اگرچه با پیشرفت روش‌های کاشت مو روز به روز از میزان عوارض کاشت مو کاسته شده است اما با این حال بهتر است راجع به عوارض احتمالی کاشت مو آگاهی داشته باشیم. از جمله عوارض کاشت مو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که بسته به روش کاشت موی انجام شده می تواند متفاوت باشد:

  • حساسیت به داروهای بی حسی
  • خونریزی در محل جراحی
  • تورم سر بعد از عمل جراحی
  • از دست رفتن هوشیاری به صورت موقت
  • کم تراکم شدن موها در ناحیه بانک مو
  • خط رویش ضعیف و ظاهر مصنوعی
  • جوش و التهاب فولیکول مو (فولیکولیت)
  • نکروز و عفونت
  • التهاب و قرمزی پوست سر تا 6 ماه یا بیشتر
  • اسکارهای نقطه‌ای
  • ورم در ناحیه گیرنده مو
  • بی حسی طولانی در ناحیه سر
  • دفن شدن فولیکول‌ها و خارج نشدن از پوست سر
  • درد ماندگار در ناحیه سر
  • ریزش موی شدید در اثر شوک عمل جراحی در بالا و پایین نوار برش ناحیه بانک مو
  • خارش در ناحیه سر
  • بازشدن زودهنگام بخیه‌ها
  • کیست‌های زیر پوستی در اثر دفن فولیکول مو
  • ادم یا ورم ناشی از تجمع مایعات زیر پوست
  • سرفه و سکسکه

ناگفته نماند تقریبا تمام این عوارض با رعایت بهداشت، مراجعه به کلینیک‌های معتبر کاشت مو و رعایت کامل توصیه های بعد از عمل جراحی قابل پیشگیری است.

2) دوران نقاهت بعد از کاشت مو چقدر است؟

طول درمان و دوران نقاهت کاشت مو بسته به روش انجام شده و شرایط هر فرد متفاوت است. در روش‌های FIT و  FUT به دلیل عمل جراحی و دردهای بعد از آن حداقل به مدت دو الی سه هفته فرد در انجام فعالیت های روزمره خود دچار محدودیت می‌شود. اما در روش  SUTبه دلیل استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک نیازی به عمل جراحی و خونریزی نیست و معمولا تورم و درد بعد از کاشت مو در افراد کمتر دیده می شود و بدون دوران نقاهت طولانی فرد می‌تواند به فعالیت های خود بپردازد.

3) کاشت مو در بیماران و افرادی که دچار سوختگی شده‌اند به چه صورت است؟

برای برخی بیماران مثل کسانی که به دیابت یا فشار خون مبتلا هستند یا دچار بیماری‌های پوستی یا سوختگی شده‌اند ممکن است عمل کاشت مو ریسک بالا و درصد موفقیت کمتری داشته باشد.

برای مثال افرادی که دچار فشار خون هستند اگر قبل از عمل جراحی بیماری خود را منترل نکرده باشند ممکن است در طی عمل جراحی یا بعد از ان دچار خونریزی شدید شوند.

و یا افرادی که عمل قلب باز (بای‌پس قلب) انجام داده‌اند در صورتی می‌توانند کاشت مو انجام دهند که قبل از ان با دکتر قلب خود مشورت کرده باشند و کلیه نکات مراقبتی را رعایت ککندو همچنین تعداد تارهای مو کاشت شده در هر جلسه کم باشد.

در بیمارانی که دچار قندخون یا دیابت هستند نیز باید قبل از اقدام به کاشت مو قندخون خود را کنترل نمایند و جلسان درمانی کاشت مو را با فاصله 6 ماهه انجام دهند.

بیمارن پوستی یا افرادی که دچار سوختگی شده اند نیز باید قبل از هرگونه اقدام، باید بیماری یا اثرات آنرا بر طرف نمود. به هیچ‌وجه تا 6 ماه بعد از ثابت ماندن شرایط بیماری نباید عمل کاشت مو را انجام داد.

4) آیا اثر جراحی و زخم‌ها پس از کاشت مو به جا می‌ماند؟

به ماندن جای زخم و جای بخیه یکی از نگرانی‌های افرادی که به کاشت مو نیاز دارند. در روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو به دلیل برداشتن نواری پوست سر ایجاد زخم و باقی ماندن جای بخیه یکی از عوارض طبیعی عمل کاشت مو بود. این عارضه بسته به نوع پوست افراد و واکنش بدن برای ترمیم جای زخم می تواند متفاوت باشد. این‌گونه از روش‌های کاشت مو برای افرادی که می‌دانند بدن آنها با اوردن گوشت اضافی برای بهبود جای زخم‌ها واکنش نشان می‌دهد اصلا توصیه نمیگردد.

البته با پیشرفت روزافزون تکنولوژی کاشت طبیعی مو و ورود ابزارهای فوق ظریف تنها شکافی به اندازه بیرون آمدن فولیکول‌های مو بر روی پوست ایجاد می شود. روش SUT کاشت مو یکی از روش‌هایی است که نه در ناحیه بانک مو و نه در ناحیه‌ای که کاشت مو انجام می‌شود خط بخیه و جای زخم باقی نمی‌گذارد و موهای کاشته شده کاملا با سایر موهای موجود مشابهت داشته و قابل تشخیص نخواهند بود.

5) چه فصلی برای کاشت مو مناسب است؟

یکی از سوالاتی که بسیاری از مراجعه کنندگان از مشاوین ترمیم مو می‌پرسند این است که چه فصلی بهتر است برای انجام کاشت مو اقدام کنم؟ در حالت کلی برای پاسخ به سوال بهترین فصل کاشت مو باید بگوییم که انجام عمل کاشت مو در تمامی فصل‌ها نتایج یکسانی خواهد داشت اما ممکن است در شرایط و مراقبت‌های بعد از کاشت مو هر فصل مزایا و معایبی داشته باشد

مزایا و معایب کاشت مو در فصل بهار:

فصل بهار و تعطیلات عیدانه می‌تواند فرصت مناسبی برای استراحت و بهبودی تقریبی بعد از عمل کاشت مو باشد. همچنین به دلیل دمای هوای متناسب برای مراجعه به مطب دکتر و انجام جلسات کاشت مو شرایط بهتری وجود دارد و موهای پیوند زده در معرض آسیب کمتری هستند. علاوه بر این غذاهای که موهای شما برای رشد به آنها نیاز دارد مثل غذاهای دریایی، کلم بروکلی و اسفناج و … به وفور در بازار یافت می‌شود.

از طرف دیگر بارش‌های ناگهانی باران‌های بهاری و بادهای سنگین در فصل بهار تهدیدی برای زخم‌های ناشی از کاشت و رشد موهای جدید به شمار می‌آیند.

مزایا و معایب کاشت مو در فصل تابستان:

فصل تابستان با  تنوع میوه‌‌هایی چون زردآلو، هندوانه، هلو، تمشک، انواع توت، آووکادو و … فصل مناسبی برای کمک به رشد بهتر موهاست. انتخاب رژیم غذایی صحیح نقش بسزایی در سلامت موها و حتی نتیجه کاشت مو دارد. همچنین اگر در استان‌های سردخیز زندگی می‌کنید یا امکان سفر به جایی را دارید که از گرما و تابش سوزان خورشید در امان باشید فصل تابستان بهترین فصل کاشت مو محسوب می‌شود.

از طرف دیگر انجام کاشت مو در فصل تابستان در مناطق گرمسیر و جنوبی کشور ممکن است باعث آفتاب سوختگی پوست سر، خشک شدن موها و ریزش موی شدید شود. در این مناظپطق فصل گرما اصلا گزینه مناسبی برای کاشت مو و حتی بهبود زخم‌های بعد از کاشت نیست. در تابستان به دلیل تعرق بالا، احتمالا به سرعت نیاز به استحمام خواهید داشت و حمام‌های مکرر برای مبارزه با عرق می‌تواند منجر به شسته شدن چربی‌های ضروری و طبیعی پوست سر شود که برای شما خوب نخواهد بود.

همچنین اگر تا قبل از ۶ ماه نخست به استخر‌های عمومی بروید، احتمال عفونت وجود دارد.

مزایا و معایب کاشت مو در فصل پاییز:

فصل پاییز نیز همچون بهار احتمال وزش باد و باران‌های سنگین وجود دارد. علاوه بر تغییرات آب‌ و هوایی در این فصل شدیدتر از سایر فصل هاست و بیماران باید نکات مراقبتی بیشتری را بعد از کاشت مو در این فصل رعایت نمایند تا ناحیه تحت درمان دچار شوک نشود. اما به دلیل گذر از فصل گرما و همچنین فاصله تا سرد شدن هوا می‌توان پاییز را به عنوان یکی از بهترین فصل‌ها برای کاشت مو دانست.

همچنین با انجام کاشت مو در فصل پاییز شما فرصت کافی برای سپری کردن دوران نقاهت و رشد موهای پیوند زده را دارید و می توانید سال جدید را با چهره‌ای نو تحویل کنید.

مزایا و معایب کاشت مو در فصل زمستان:

در فصل زمستان به دلیل سردی هوا احتمال عفونت زخم‌ها کمتر است و هیچ نگرانی در مورد آفتاب سوختگی سرتان نخواهید داشت. این فصل برای افرادی که در جنوب کشور هستند و شدت تابش خورشید در فصل بهار و تابستان زیاد است بهترین فصل برای کاشت مو است.

از طرف دیگر برای افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می‌کنند، هوای سرد و خشک زمستان باعث شکنندگی در موهای جدید خواهد شد. هم چنین غذاهای مفیدی که بعد از کاشت مو باید مصرف کنید، در فصل زمستان به مقدار کمتری در بازار عرضه می‌شوند.

6) روند رشد موها بعد از کاشت به چه صورت است؟

روند رشد موها بعد از کاشت نوع روش کاشت، ژنتیک و شرایط جسمی فرد بستگی دارد اما در حالت کلی دوره رشد موها بعد از کاشت پروسه طولانی دارد. در هفته اول بعد از کاشت معمولا ورم در ناحیه کاشت مو و بانک مو دیده می شود و موهای کاشته شده می‌ریزند. البته این ریزش از ریشه موها اتفاق نمی‌افتد و فولیکول‌های مو در زیر پوست محکم می‌شود. در هفته دوم ورم و التهابات پوست سر کمتر شده  اما همچنان ریزش موهای کاشته شده ادامه دارد . هفته سوم و چهارم بعد از کاشت با ریزش کامل موهای کاشته شده موها وارد دوران خواب (دوران قبل از رشد) می‌شوند.

رشد موهای کاشته شده معمولا از ماه دوم تا چهارم بعد از کاشت به مرور دیده می شود. البته ممکن است موهای رشد کرده نازک بوده و تراکم لازم را نداشته باشند. در این دوره ناحیه بانک مو نیز به طور کامل ترمیم می‌شود.

از ماه پنجم تا نهم رشد موهای کاشته شده بیشتر می شود و تارهای مو قوی‌تر و محکم تر هستند و کم کم ناحیه کاشت مو حالت طبیعی به خود می‌گیرد.

این روند تا پایان سال اول تا حدود 80 درصد کامل شده و خیال افراد از بابت تکمیل شده فرایند کاشت و رشد موها راحت می‌شود.

7) در صورت وجود ریزش مو و قبل از ثابت شدن الگوی ریزش موها، امکان پیوند مو وجود دارد؟

عمل کاشت مو در هر سنی قابل انجام است اما ممکن است نتایج موفق و همیشگی بدست نیاید. همه افراد معمولا تا قبل از 30 سالگی هنوز درگیر ریزش مو هستند و هنوز الگوری ریزش موها  ثابت نشده است. بنابراین اگر فرد قبل از این سن و تثبیت ریزش موی خود اقدام به کاشت مو نماید به احتمال زیاد در ناحیه کاشت مو مجدد دچار ریزش مو شده و فرد در اینده نیز نیاز به عمل‌های متعدد کاشت مو خواهد داشت. از طرف دیگر به دلیل کاشت مو قبلی ممکن است به بانک مو صدمه وارد شده باشد و فرد دیگر بانک موی مناسبی برای کاشت مو نداشته باشد.

بنابراین توصیه می‌گردد افرادی که در سنین پایین دچار ریزش مو می‌شوند قبل از ثابت شدن ریزش موها اقدام به کاشت مو نکنند و از روش های جایگیزین دیگی چون پوستیژ، پروتز مو و یا درمان‌های دارویی و درمانی مثل مزوتراپی استفاده کنند.

8) کاشت مو در چه ناحیه ای نتایج بهتری دارد؟ ناحیه جلوی سر یا فرق سر؟

کاشت مو در فرق سر (ورتکس سر) به دلیل حساس بودن این ناحیه کمی سخت‌تر از نواحی جلوی سر است و برای یک عمل موفقیت آمیز نیاز به مهارت بالایی دارد. کاشت مو در ناحیه ورتکس سر (فرق سر) باید به صورت چرخشی انجام شود تا موها حالت طبیعی داشته باشند. در این ناحیه استفاده از روش SUT بهترین و طبیعی‌ترین نتیجه را به دنبال خواهد داشت ولی دیگر روش‌های ممکن از به نتیجه دلخواه نیانجامد. به صورت کلی می‌توان گفت کاشت مو در جلوی سر در مقایسه با فرق سر نتایج بهتری دارد.

9) آیا ممکن است کاشت مو باعث آسیب به بقیه موها شود؟

در کاشت موی موفق مهمترین عامل استفاده از روش درست کاشت مو و مهارت فردی است که کاشت مو را انجام می‌دهد. در صورتی که هر یک از این دو عامل به درستی انجام نشود ممکن است  علاوه بر به هدر رفتن موهای کاشته شده، موهای مجاور نیز دچار ریزش شوند. همچنین با آسیب به بانک مو امکان کاشت موی مجدد وجود نداشته باشد.

10) آیا تضمیمنی برای عدم ریزش موهای کاشته شده وجود دارد؟

ثابت شدن الگوی ریزش موها و ریشه‌یابی  علت ریزش موها و درمان آن 2 عامل مهم و تاثیرگذار در عمل کاشت مو  است. در صورتی که به هر یک از این دو عامل اهمیت داده نشود ممکن است بعد از مدتی موهای کاشته شده مجددا دچار ریزش  شوند و یا حتی بسیاری از فولیکول‌های موی کاشته شده رشد نکنند. بنابراین قبل از هرگونه اقدامی باید علاوه بر در نظر گرفتن سن و ثابت شدن ریزش موها باید عواملی که باعث تضعیف ریشه‌های مو می‌گردد شناسایی و درمان شود. در غیر این صورت هیچ تضمینی برای عدم ریزش موهای کاشته شده وجود ندارد.

?«جهان قلمرو زیبایی توست»?

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/

Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروتز مو بهتر است یا کلاه گیس (پوستیژ مو)؟
پروتز مو بهتر است یا کلاه گیس (پوستیژ مو)؟ آیا...
عادت‌های روزانه که موجب ریزش مو می‌شود!
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که...
تمام مرزهای رنگی بین پروتز مو و موهای خودتون رو از بین ببرید.
می‌تونید پروتزهای موی موبا رو به رنگ طبیعی موهاتون رنگ...
پروتز مو چگونه ساخته می‌شود؟
پروتز مو چگونه ساخته می‌شوند؟ پروتز مو یکی از جدیدترین...
موهای وز معضل همیشگی مو فرفری‌ها (مشکل وز شدن موها)
موهای وز معضل همیشگی مو فرفری‌ها موهای فر یا مجعد...