جستجو
سبد خرید

دانستنی‌های پروتز مو | تمام آنچه که باید در مورد پروتز مو بدانید

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

تمام آنچه که باید در مورد پروتز مو بدانید

پروتز مو یک راه‌حل زیرکانه و مدرن برای مشکلات ناشی از ریزش مو محسوب می‌شود. تاثیرگذاری آنی، اثربخشی طولانی مدت و قیمت مقرون به‌صرفه نسبت به کاشت مو آن را به گزینه مناسبی برای مقابله با ریزش مو تبدیل کرده است. تاکنون زنان و مردان زیادی موفق شده‌اند به کمک پروتز مو زیبایی طبیعی خود را دوباره بازیابند.
این مقاله با پاسخگویی به رایج‌ترین پرسش‌ها پیرامون پروتز مو، به دانستنی‌های شما درباره پروتز مو می‌افزاید و شما را در تصمیم‌گیری و انتخاب بهترین گزینه ممکن کمک می‌کند.

پروتز مو چیست؟

پروتزمو قطعه‌ای جایگزین برای مو سر است که تمام مناطق کم‌مو یا بدون مو را پوشش می‌دهد. رشته‌های تار موی پروتز بر روی یک تور یا نوعی پارچه قرار می‌گیرد که بر پوست سر منطبق می‌شود. این بیس می‌تواند به صورت موقت و نیمه موقت نصب شود.

 پروتز مو با کلاهگیس چه تفاوتی دارد؟

پاسخ دادن به این پرسش کمی دشوار است، زیرا هیچ تعریف رسمی به طور کامل تفاوت میان این دو مورد را بازگو نمی‌کند. به طور معمول در آمریکا از واژه پروتزمو در مواردی استفاده می‌شود که فرد به دلیل بیماری یا جراحت موی خود را از دست داده است و بیمه درمانی خرید آن را پوشش می‌دهد.
این افراد اصرار دارند واژه پروتزمو تنها باید برای موارد پزشکی و درمانی استفاده شود. اما برخی دیگر معتقدند تفاوت میان کلاه‌گیس و پروتز مو در این است که کلاه‌گیس با بند یا کلیپس به سر نصب می‌شود، در حالی که پروتزمو به وسیله‌ی چسب‌های مخصوص روی سر قرار می‌گیرد و پس از نصب همچنان می‌توان بدون برداشت آن به فعالیت‌های روزانه خود مانند ورزش کردن، حمام کردن و حتی شنا کردن، پرداخت. نظریه سوم بر آنست که پروتز مو می‌تواند به دلخواه و نیاز مشتری، تنها نواحی کم‌مو یا بدون مو را پوشش دهد و با موهای طبیعی فرد ترکیب شود، در حالی که کلاه‌گیس یک تکه موی کامل است که تمام سر را می‌پوشاند.

 مزایا و معایب استفاده از پروتزمو چیست؟

مزایای پروتز مو

.هماهنگ با انواع ریزش مو: مقطعی، دائمی، تکه‌ای یا سراسری
.تاثیر آنی
.هزینه مقرون به‌صرفه نسبت به کاشت مو
.اگرچه دائمی نیست، اما یک راه‌حل ماندگار محسوب می‌شود.
.به مصرف‌کننده اجازه می‌دهد بدون محدودیت به فعالیت‌های روزانه خود بپردازد.
.بدون نیاز به جراحی
.در صورت عدم حصول نتیجه مورد نظر قابل تعویض و تغییر است.

معایب پروتز مو

.به ترمیم‌های دوره‌ای نیازمند است.
.برخی مدل‌های بسیار باکیفیت و طبیعی معمولا گرانقیمت هستند.

 آیا نگران جلوه مصنوعی ظاهر مو هستید؟

اگر پروتز مو از کیفیت مناسبی برخوردار باشد و نصب آن با دقت و ظرافت انجام شود، نتیجه واقعا رضایت‌بخش خواهد بود. شاید در اینترنت با عکس‌های زیادی از نمونه‌های مصنوعی مواجه شوید، اما بیشتر این عکس‌ها حاصل نصب‌ پروتزمو نامرغوب است. پس نگران این موضوع نباشید، محصولات طبیعی و با کیفیت زیادی در بازار وجود دارد که نیاز شما را برآورده خواهد کرد. .

ترمیم مو به روش پروتز مو

پروتز مو در چه سایزهایی وجود دارد؟

می‌توانید از سایزهای سفارشی یا سایزهای پیش ساخته استفاده کنید. در حالت اول، شرکت تولید کننده و یا متخصص نصب پروتزمو، سر و یا قسمت بدون مو را اندازه‌گیری کرده و سایز بیس پروتز مو را مطابق با نیاز شما برش می‌دهد. معمولا فروشگاه‌ها قطعاتی مطابق با سایز سر شما در اختیار دارند که پیش از خرید می‌توانید آن را روی سر امتحان کرده و سپس تصمیم قطعی خود را بگیرید.

جنس پروتز مو مصنوعی است یا طبیعی؟

پروتزهای موی طبیعی از دوام بیشتری برخوردارند و ظاهر زیباتری دارند، با این وجود نمونه‌هایی با جنس مصنوعی نیز در بازار موجود است که نسبت به پروتز مو طبیعی ارزان‌تر است.

جنس بیس (لایهای که با پوست سر در تماس است)  پروتز مو چیست؟

جنس بیس پروتز مو از اسکرین یا میکرواسکین ساخته می‌شود. اسکرین بسیار شبیه به یک پارچه توری ظریف است که رنگ آن بر روی پوست سر استتار شده و تقریبا غیرقابل مشاهده است. علاوه بر این، امکان شست‌وشوی پوست طبیعی سر حتی هنگام استفاده از پروتزمو را فراهم می‌کند.برخی از اسکرین‌ها بافت درشت‌تری دارند و اجازه‌ می‌دهند موهای طبیعی فرد نیز به راحتی رشد کرده و برای ظاهر طبیعی‌تر، با پروتز مو ترکیب شود.

اسکرین‌ها معمولا به رنگ پوست یا بی‌رنگ و از جنس نایلون یا پلی‌استر ساخته می‌شوند. برای قسمت بالایی از مواد سخت‌تری از جنس منفیلمنت استفاده می‌شود که استحکام نصب تارهای مو به بیس را تضمین می‌کند.

برای لبه‌های پروتزمو، به خصوص خط رویش جلوی سر که بیشتر در معرض دید قرار می‌گیرد از تور نازک‌تری استفاده می‌شود.

مدل فرانسوی ( که استفاده از آن رایج است و دوام مناسبی دارد) و مدل سوئیسی (باریک‌تر است، راحت‌تر از مدل فرانسوی نصب می‌شود و نتیجه بهتری دارد اما به دلیل ظرافت زیاد، سریع‌تر آسیب می‌بیند و تنها برای مصرف‌کنندگان باتجربه پیشنهاد می‌شود) دو مدل از بیس‌های مورد استفاده در پروتز مو هستند.

بیس میکرواسکین، یک غشاء شفاف از جنس سیلیکن یا پلی‌‌‌‌اورتان است که روی پوست سر مصرف‌کننده قرار می‌گیرد. دوام بیشتری دارد و نصب آن مطمئن‌تر است، اما علی‌رغم نتیجه زیبایی که به شما می‌دهد، بیشتر از بیس تور قابل مشاهده است.

آیا باید پروتز مو هر روز از روی سر برداشته شود؟

خیر. شما می‌توانید تا 20 روز از مدل‌هایی که با چسب مخصوص روی سر نصب می‌شود، استفاده کنید. اگرچه این زمان نیز به چسب مورد استفاه و شیوه نگهداری شما بستگی دارد. پس از پایان هر دوره استفاده، باید پروتزمو را جدا کرده و چسب قدیمی زیر آن، کف سر و پروتز مو را پاک کنید و چسب جدید به کار ببرید. بهتر است این کار توسط متخصص انجام شود، اما شاید مصرف‌کنندگان باتجربه‌تر بتوانند، بدون مشکل، شخصا این ترمیم را انجام دهند

طول عمر پروتزمو چقدر است؟

طول عمر پروتز مو چقدر است؟

به طور کلی طول عمر پروتز مو بین 6 تا 24 ماه است، اما این زمان می‌تواند بسته به کیفیت و مقاومت جنس به کار رفته در پروتزمو و شیوه نگهداری از آن کاهش یا افزایش داشته باشد.

نکات قابل توجه؟

.به زمان تعویض چسب توجه کنید.

.توصیه می‌شود برای شست‌وشوی مو از شامپوهای طبیعی و بدون سولفات و نمک استفاده کنید. از محصولات حاوی الکل نیز بپرهیزید.

.در مواردی که موی طبیعی فرد با پروتزمو ترکیب شده است از مصرف کرم و نرم‌کننده در نقاط جلویی بیس اجتناب کنید.

.از آنجایی که تارهای پروتز مو به فولیسید متصل نیست، سبیوم مورد نیاز برای آب‌رسانی به مو را برای صافی و حفاظت از مو در اختیار ندارد. برای رفع این مشکل بهتر است به طور منظم از روغن مو استفاده کنید. (البته مراقب باشید روغن به بیس پروتز مو برخورد نکند.)

.با وجود اینکه می‌توانید هنگام ورزش کردن، در استخر یا دریا بدون محدودیت از پروتزمو استفاده کنید، توصیه می‌شود پس از فعالیت آن را بشویید.

.با احتیاط از مو مراقبت کنید تا مانع شکستن یا ریزش پروتز مو شوید. بنابراین گره‌های آن را با یک برس نرم باز کرده و از شانه‌های خشن بپرهیزید. هنگام شست‌و شو به جای ساییدن موها، به ماساژ آن بپردازید و فشار سخت و مستقیم را کنار بگذارید.

 آیا میتوان  پروتز مو را رنگ کرد، صاف کرد و یا تغییرات دیگر در آن انجام داد؟

این موضوع به جنس پروتز مو بستگی دارد. استایل پروتزمو مصنوعی قابل تغییر نیست. حتی اگر زمانی که خیس می‌شود، تغییر شکل دهد، پس از خشک شدن دوباره به حالت اولیه خود باز خواهد گشت. رنگ کردن نیز پروتزهای مصنوعی را از بین خواهد برد. به طور کلی در برخورد با این جنس مو باید از وسایل گرمایشی و حالت دهنده مانند بابلیس، اتو مو یا سشوار پرهیز کنید. (حتی هنگام کار کردن با وسایلی مانند فر گاز که گرما می‌دهند، مراقب باشید.)

درخشش برخی از پروتزهای موی مصنوعی بیشتر از موهای انسان است و باعث می‌شود کمی غیرطبیعی جلوه کند. برخی مصرف‌کنندگان با استفاده از پودر صورت یا پودر بچه این افکت را کاهش می‌دهند.

اما پروتزمو طبیعی پذیرای انواع حالت‌های مورد نظر شما است، اگرچه به مراقبت‌های خاصی نیازمند است و باید مانند موهای طبیعی انسان با آن به ظرافت رفتار کنید.

استفاده از شامپو، نرم‌کننده‌های طبیعی و بدون الکل، آب سرد برای شست‌وشو و انواع ماسک مو برای باز کردن گره‌های مو توصیه می‌شود. از استعمال نرم‌کننده و ماسک مو در نواحی نزدیک بیس پروتز مو بپرهیزید. هنگام استفاده از رنگ‌های شیمیایی نیز در نظر داشته باشید که رنگ مو با بیس برخورد نداشته باشد.

آیا پروتز موی تکهای متفاوت از موهای طبیعی سر به نظر خواهد رسید؟

خیر. زمانی که از پروتزمو تنها برای قسمتی از سر استفاده می‌کنید، بهتر است مجموعه‌ای از پروتز‌های مو با رنگ، بافت و تراکم شبیه به موهای طبیعی خود را آزموده و نمونه‌ای کمی بلندتر از موهای خود انتخاب کنید. سپس یک آرایشگر ماهر می‌تواند تارهای بلند مو را مطابق با استایل مورد نظر شما فرم داده و با موی طبیعی خودتان ترکیب کند

 آیا اصلاح کردن موهای سر الزامی است؟

بستگی به مدل موی شما دارد. اصلاح موهای سر به نصب و چسبندگی پروتزمو روی جمجمه کمک می‌کند. بنابراین بهتر است پیش از نصب موهای سر را اصلاح کنید.

آیا نصب و برداشت پروتز مو منجر به جراحت، قارچ پوستی و یا التهاب میشود؟

به طور معمول فرآیند نصب و برداشت پروتزمو فاقد چنین عوارضی است، مگر به دلایل زیر:

.مصرف‌کننده به زمان ترمیم توصیه شده بی‌توجه باشد و تمیز کردن پوست سر را نادیده بگیرد.

.از محصولات نامرغوب برای نصب پروتز مو استفاده شود. (این امر می‌تواند آلرژی و التهاب به همراه داشته باشد.)

.استفاده از روش‌های نامناسب برای برداشتن پروتزمو از روی سر. (فشار آوردن به چسب برای جداسازی ممکن است موجب التهاب یا جراحت شود.)

.استفاده از پروتز مو بر روی نواحی که از قبل ملتهب بوده است و یا سابقه ابتلا به قارچ پوستی وجود داشته باشد.

 چگونه میتوان پروتز مو تهیه کرد؟

شمامی‌توانیداز طریق‌ راه‌های ارتباطی زیر با شرکت آرایشی بهداشتی موبا تماس برقرار کرده و پس از مشورت با کارشناسان و مشاوران موبا پروتزمو مناسب خود را انتخاب و خریداری کنید.

????«جهان قلمرو زیبایی توست»????

☎ برای مشاوره تلفنی هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

چگونه رنگ مناسب پروتز مو را انتخاب کنبم؟

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

صفحه اینستاگرام موبا

وب‌سایت موبا

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سرم مو چیست و چه کاربردی دارد؟
ز محصولات مراقبتی و آرایشی مو است که با ترکیبات...
شامپو مناسب موهایمان را چگونه انتخاب کنیم؟
انتخاب شامپو مناسب با توجه به جنس پوست و مو...
5 نکته ضروری در زمان استفاده از اتو مو و بابلیس
5 نکته ضروری در زمان استفاده از اتو مو و...
چرا ویروس کرونا باعث ریزش مو در افراد می‌شود؟
آیا ریزش مو ناشی از بیماری کرونا، یکی دیگر از...
پروتزهای موی موبا، راه حلی ساده برای ریزش موی شما!
????«جهان قلمرو زیبایی توست»???? کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی...