جستجو
سبد خرید

5 ماسک مو خانگی برای ترمیم مو آسیب دیده به همراه طرز تهیه

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

ترمیم مو آسیب دیده پروسه‌ای زمان‌بر و دشوار خواهد بود. اما می‌توان با استفاده از چند ماسک مو خانگی ساده و راحت، موهای خود را ترمیم کنید. ماسک مو خانگی حاوی انواع ویتامین‌های ضرور برای مو است که می‌تواند لطافت، نرمی، درخشندگی، آبرسانی و تقویت مو را به همراه داشته باشند.  با ما همراه شوید تا چند ماسک خانگی بسیار موثر برای درمان مو آسیب دیده به همراه طرز تهیه آن‌ها را به شما معرفی کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مو آسیب‌ دیده : علت ایجاد خشکی و شکنندگی مو
  • با چه مواد طبیعی می‌توان میزان تخریب مو آسیب دیده را کاهش داد؟
  • ماسک روغن نارگیل و عسل : نرم‌کننده و آبرسان قوی مو
  • ماسک مو تخم‌مرغ و سس مایونز : تقویت‌کننده مو و درمان موخوره
  • ماسک مو موز، عسل و روغن زیتون : ترمیم‌کننده مو
  • ماسک مو ترکیبی از میوه‌های فصل : تقویت‌کننده و افزایش ضخامت مو
  • ماسک مو ویتامین E : تقویت ریشه و افزایش سرعت رشد مو
  • ماسک موهای شیمیایی اثربخش‌تر هستند یا ماسک موهای خانگی؟

مو آسیب‌ دیده : علت ایجاد خشکی و شکنندگی مو

همان‌طور که می‌دانید استفاده روزانه از وسایل حرارتی، کمبود آب در بدن، محصولات مراقبتی نامرغوب، رنگ و دکلره مداوم، استفاده روزانه از ژل و مواد حالت‌دهنده شیمیایی و … باعث آسیب به کوتیکول (لایه محافظتی مو) شده و منافذ مو را متخلخل خواهند کرد. تار مو پس از مدتی مانند یک درخت خشکیده از درون دچار فروپاشی شده و خرد می‌شود. در نتیجه ما شاهد موخوره، کات شدن قسمت‌های پایین مو و وز شدن موها پس از حمام خواهیم شد.

برای درمان خشکی مو که مهم‌ترین آسیب بر ساختار مو به شمار می‌رود، می‌توان از مواد مغذی درون میوه‌ها، غلات و روغن‌های گیاهی کمک گرفت. هرچه ساقه مو را مرطوب‌تر و نرم‌تر نگه داریم میزان سلامتی مو بیشتر خواهد شد.

با چه مواد طبیعی می‌توان میزان تخریب مو آسیب دیده را کاهش داد؟

مواد مغذی موجود در برخی مواد طبیعی، کراتین و پروتئین مورد نیاز مو را برای رشد و سلامت تامین می‌کنند. همچنین برخی از مکمل‌ها و ویتامین‌ها همچون زینک، ویتامین E، بیوتین و… نیز می‌تواند در استحکام و افزایش ضخامت مو تاثیرگذار باشد. برای سلامت هر چه بیشتر موها بهتر است این مواد غذایی را همیشه در ماسک‌ خانگی خود یا به صورت خوراکی مصرف کنید؛ زیرا نه تنها برای سلامت بدن مفید است بلکه به طور کلی این مواد باعث حفظ شادابی و طراوت مو نیز خواهند شد. شما می‌توانید مواد مغذی مورد نیاز برای ترمیم مو آسیب دیده را در مواد غذایی زیر پیدا کنید:

  • روغن زیتون
  • ماست
  • تخم مرغ
  • روغن نارگیل
  • سس مایونز
  • عسل
  • موز

ماسک روغن نارگیل و عسل : نرم‌کننده و آبرسان قوی مو

روغن نارگیل به تنهایی باعث افزایش ضخامت تارهای مو و ترمیم خشکی مو می‌شود که فواید این روغن شگفت‌انگیز با عسل که سرشار از کراتین برای نرمی و شادابی مو است، می‌تواند باعث ایجاد یک لایه محافظتی قوی بر روی ساقه‌ مو شود. در نتیجه این ماسک مو باعث لطافت موهای شما می‌شود.

طرز تهیه ماسک مو روغن نارگیل و عسل

یک قاشق غذاخوری عسل را با یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل (میزان مواد نسبت به حجم مو برداشته شود) در ظرفی مناسب ترکیب کنید و در ماکروویو یا بر روی گاز به مدت کمی حرارت دهید تا مواد یکدست و گرمی به دست آید. توجه داشته باشید که مواد به هیچ وجه داغ نباشد. سپس مواد را بر روی ساقه مو بزنید و با کلاه پلاستیکی سر خود را بپوشانید. پس از 20 تا 30 دقیقه موهای خود را با شامپو ملایم و نرم‌کننده بشویید.

ماسک مو تخم‌مرغ و سس مایونز : تقویت‌کننده مو و درمان موخوره

گاهی ممکن است تخم‌مرغ‌هایی که می‌خریم ترک برداشته باشد و برای تهیه غذا مناسب نباشد اما میزان خاصیت آن از بین نرفته و می‌توانید با سس مایونز یا ماست پرچرب که برای نرمی و درخشانی مو بسیار مفید است، ترکیب کنید و از آن‌ها به عنوان یک ماسک مو خانگی برای ترمیم مو آسیب دیده خود استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک تخم‌مرغ و سس ماینز

به یک عدد تخم‌مرغ را به دو قاشق غذاخوری سس مایونز اضافه کنید و سپس آن را به خوبی هم بزنید. مواد را به ساقه‌های مو بزنید و مقداری ماساژ دهید، سپس بر روی سر کلاه پلاستیکی بکشید و پس از 40 تا 60 دقیقه موهایتان را با آب ولرم و شامپو ملایم بشویید. این ماسک دارای پروتئین و چربی بسیار زیادی است که موجب براقی، نرم‌کنندگی و آبرسانی عمیق مو می‌شود.

ماسک مو موز، عسل و روغن زیتون : ترمیم‌کننده مو

موز سرشار از پتاسیم، بیوتین و ویتامین C بوده که موجب بهبود ساختار مو و تقویت رشد موها خواهد شد. ترکیب این ماده مغذی با روغن‌های زیتون، نارگیل یا بادام تلخ می‌تواند یک معجزه برای سلامت و آبرسانی عمیق موهایتان باشد. توجه داشته باشید که به جای عسل می‌توانید از خواص شگفت‌انگیز  ماست هم بهره بگیرید.

طرز تهیه ماسک مو موز، عسل و زیتون

یک عدد موز رسیده را در ظرفی مناسب با پشت چنگال له کنید. سپس یک قاشق غذاخوری عسل و دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. موهایتان را دسته‌بندی کنید سپس مواد را به ساقه مو بزنید و روی سرتان کلاه پلاستیکی بکشید. پس از 30 دقیقه می‌توانید موهایتان را با شامپو و نرم‌کننده بشویید. معجزه این ماسک را حتی برای بار اول هم می‌توانید به عینه مشاهده کنید.

ماسک مو ترکیبی از میوه‌های فصل : تقویت‌کننده و افزایش ضخامت مو

در اکثر میوه‌ها می‌توان رد ‌پایی از مواد مغذی مورد نیاز در تقویت و استحکام مو یافت. پس می‌توان از آن‌ها برای یک ماسک مو عالی خانگی بهره برد. کافی‌ است مقداری از میوه‌های هر فصل که در یخچال مانده است را با روغن ترکیب کنید و یک ماسک مو قوی به دست آورید.

طرز تهیه ماسک مو ترکیبی

یک عدد موز و سیب کاملا رسیده، آووکادو، خیار، پرتغال، کدو حلوایی پخته شده را در غذاساز بریزید و با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل یا روغن زیتون مخلوط کنید. مواد را به مدت 5 دقیقه با دستگاه میکس کنید تا یک مخلوط یکدست شود. سپس مقداری از آن را به ساقه مو و تا نزدیکی ریشه بزنید و پس از 30 دقیقه با آب ولرم و نرم‌کننده بشویید. شما می‌توانید مابقی ماسک خانگی میوه را درون یخچال به مدت یک هفته نگهداری کنید.

ماسک مو ویتامین E : تقویت ریشه و افزایش سرعت رشد مو

روغن ویتامین E یکی از مهم‌ترین و مفیدترین مواد مغذی برای رشد و استحکام مو می‌باشد. این روغن به طور طبیعی در برخی مواد غذایی مانند برگ چغندر، کلم بروکلی، تخمه آفتابگردان، اسفناج و… یافت می‌شود. برای تهیه ماسک خانگی هم می‌توانید از این مواد طبیعی استفاده کنید و هم بهتر است با تهیه کپسول ویتامین E مواد داخل آن را به ماسک مو خود اضافه کنید و از فواید آن بهره‌مند شوید.

طرز تهیه ماسک ویتامین E

نصف یک عدد موز رسیده را له کنید و به آن نصف میوه آووکادو و سه قاشق غذاخوری ماست اضافه کنید. یک عدد کپسول ویتامین E را باز کنید و ژل داخل آن را به ترکیب خود اضافه کنید. موهای خود را با آب ولرم کاملا مرطوب کنید سپس این ماسک را به ریشه‌ها و ساقه مو بزنید و به مدت 10 دقیقه به صورت دورانی موهای خود را ماساژ دهید. در انتها موهای خود را با شامپو بشویید و اطمینان حاصل کنید که چیزی از مواد بر روی مو نمانده باشد.

ماسک موهای شیمیایی اثربخش‌تر هستند یا ماسک موهای خانگی؟

بسیاری از افراد معتقد هستند که ماسک موهای شیمیایی قوی‌تر هستند و در مدت کوتاه‌تری اثربخشی آن‌‌ها نمایان خواهد شد ولی نکته مهم این است که ماسک موهای آماده، حاوی مواد نگهدارنده و شیمیایی بسیاری هستند که در طولانی مدت موجب سنگین شدن تارها و ریزش مو خواهند شد. به همین دلیل است که توصیه می‌کنند از ماسک موهای شیمیایی تنها یکبار در طول هفته استفاده شود؛ اما ماسک موهای خانگی را می‌توان مقداری کمی تهیه کرد و یک روز در میان از آن استفاده کرد و به این منوال ترمیم مو آسیب دیده زودتر انجام می یابد. زیرا نه تنها ضرری برای موها ندارد بلکه محدودیتی در میزان مصرف آن نیز وجود نخواهد داشت. اما شرط اصلی تاثیرگذاری ماسک موهای خانگی استمرار و تداوم در استفاده از آن‌ها ‌می‌باشد. از ماسک موهای خانگی 3 ماه به طور مداوم استفاده کنید و نتیجه آن را تا سال‌های بعد به همراه داشته باشید.  

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پروتز مو چگونه ساخته می‌شود؟
پروتز مو چگونه ساخته می‌شوند؟ پروتز مو یکی از جدیدترین...
آیا شوره سر می‌تواند باعث ریزش مو شود؟
شوره سر یک بیماری شایع است که باعث پوسته پوسته...
ریزش مو از منظر روانشناختی
ریزش مو از منظر روان‌شناختی مطالعات گویای آن است که...
الگوی ریزش مو ارثی در مردان و زنان
مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. در...
تفاوت ماسک مو و سرم مو در چیست؟
ماسک مو و سرم مو یکی از مهم‌ترین مواد مغذی...