جستجو
سبد خرید

چرا در فصل پاییز دچار ریزش مو می‌شویم؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

ریزش موی فصلی به خصوص ریزش مو در پاییز رایج‌ترین چیزی است که بیشتر افراد درگیر آن‌ هستند. برای بعضی افراد به صورت یک اتفاق کوتاه مدت پدیدار می‌شود و پس از مدتی به پایان می‌رسد. اما باید به این نکته توجه داشت این ریزش مو چه کوتاه مدت باشد و چه بلند مدت و طولانی، می‌تواند هر فردی را کلافه کند. در این مقاله دلایل بروز ریزش مو در فصل پاییز را با هم بررسی می‌کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • ریزش مو در پاییز و رشد مجدد طبیعی آن
  • روند زندگی و تغییرات مو
  • دلایل ریزش موی فصلی در پاییز

ریزش مو در پاییز و رشد مجدد طبیعی آن

شکی نیست که هزاران نفر در زندگی روزمره خود تحت تأثیر کم‌پشتی و ریزش مو قرار می‌گیرند و این امر موجب ناراحتی و افسردگی زیادی در اینگونه افراد می‌شود. دلایل زیادی در پیرامون ما وجود دارد که باعث ریزش موها می‌شوند. البته در بسیاری از موارد وقتی موهای شما به طور طبیعی در حال ریزش هستند، این امر موجب رشد موهای قوی‌تر شده و این کاری بسیار طبیعی و معمول در بدن است. ریزش مو در فصل پاییز از این قاعده مستثنی نیست و می‌تواند در جهت تکمیل همین روند باشد.

***6 نکته مراقبت از مو در فصل پاییز***

روند زندگی و تغییرات مو

محققان سوئدی با توجه به تحقیقات گسترده خود در این زمینه بر این باورند که با شروع فصل پاییز، افراد موهای بیشتری را از دست خواهند داد. اما نکته که در این بین بسیار اهمیت دارد این است که دانستن اطلاعات جامع و کامل از رشد طبیعی مو درک شما را در مورد ریزش مو را آسان می‌کند.

نکته اول این است که از دست دادن روزانه مقداری مو کاملاً طبیعی است. پس نباید با دیدن ریزش مقداری از موها به صورت روزانه نگران شوید. موی انسان بین 3 تا 6 سال رشد می‌کند. در شرایط عادی 90 درصد موهای ما در حال رشد است، در حالی که 10 درصد باقی مانده قبل از ریزش بین 2 تا 6 ماه در حالت استراحت است که به آن مرحله تلوژن گفته می‌شود. قبل از تکرار کل روند، فولیکول‌های مو به مدت 3 ماه استراحت می‌کنند که طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، بیشترین میزان استراحت موهای افراد در اواسط تابستان اتفاق می‌افتد.

دلایل ریزش موی فصلی در پاییز

بدن برای محافظت از پوست سر در برابر آفتاب شدید تابستان از موها استفاده می‌کند، بنابر این پس از طی تابستان و در فصل پاییز موها دچار ریزش می‌شوند.

دلیل دیگر این واقعیت است که ما در ماه‌های سرد بیش از فصل تابستان به راحتی بیمار می‌شویم و از آنجایی که سلول‌های موی ما دومین سلول سریع تولید شونده در بدن هستند، بنابراین مو اغلب اولین چیزی است که در شرایط بحرانی بدن آسیب می‌بیند. در واقع مو می‌تواند به عنوان فشارسنج برای سلامتی ما استفاده شود!

***بررسی 5 علت اصلی ریزش مو و روش درمان آن***

ما واقعاً برای زنده ماندن به موهایمان احتیاج نداریم به همین خاطر بدن هنگام بیماری بین انتخاب بین رشد مو یا حفظ جریان حیاتی خون به اندام‌های حیاتی، دومی را انتخاب می‌کند و در نتیجه موها دچار ریزش می‌شوند.

همچنین بهتر است از نظر این علائم یا شرایط احتمالی زیر با پزشک خود مشورت کنید زیرا که هر کدام از این موارد خود می تواند باعث ریزش مو در شما گردد.

  • کمبود آهن
  • تخمدان پلی کیستیک
  • شرایط پوستی
  • رژیم تصادفی
  • مشکلات تیروئید
  • قرص‌های ضداسترس و ضدبارداری
ریزش مو در فصل پاییز و مقابله با آن

ریزش مو در پاییز می‌تواند در هر دوره زمان ظاهر شود، حتی اگر قبلاً هرگز تحت تأثیر آن قرار نگرفته باشید. با اتخاذ برخی عادت‌های ساده و روزمره، به کاهش سرعت آن کمک کنید. برای این کار می توانید با مراقبت با توجه به مراقبت از مو خود شروع کنید و شامپویی را انتخاب کنید که مو و پوست سر شما را محافظت کند. موهای خود را پایین یا شل ببندید. از همه مهمتر، به رژیم غذایی خود توجه بیشتری داشته باشید. ویتامین‌ها و مواد معدنی نقش اساسی در حفظ چرخه طبیعی مو دارند، به خصوص با توجه به تجدید سلول‌های ماتریکس پیاز مو  که به سرعت تقسیم می‌شوند؛ برای تأمین مواد مغذی کافی و تشویق رشد مناسب موها باید مقادیر کافی به پوست سر برسند. در طول تغییر فصول، مکمل‌های غذایی حاوی ویتامین‌های گروه B ، اسیدهای آمینه گوگردی، روی، آهن و سلنیوم می‌توانند یک درمان موثر در برابر ریزش موی فصلی باشند.

?«جهان قلمرو زیبایی توست»?

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/ Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اتوی مو بهتر است یا سشوار؟
[vc_row][vc_column][vc_column_text] آیا تا به حال برای استفاده از سشوار و...
درمان سریع شوره سر با 9 روش شگفت‌انگیز
خارش پوست سر و پوسته پوسته شدن آن، علائم بارز...
پروتز مو بهتر است یا کلاه گیس (پوستیژ مو)؟
پروتز مو بهتر است یا کلاه گیس (پوستیژ مو)؟ آیا...
نصب ثابت پروتز مو موبا
نصب ثابت پروتز مو بر روی سر به شما این...
پوستیژ مو و تمام آنچه باید در مورد آن بدانید!
[vc_row][vc_column][vc_column_text] پوستیژ مو چیست؟! آیا می‌دانید پوستیژ مو چیست ؟...