جستجو
سبد خرید

لیزرها چه کاربردی در درمان مشکلات پوستی دارند؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

لیزر درمانی یک فناوری نوآورانه و نوظهور است که برای درمان بی شماری از بیماری‌های مختلف پوستی استفاده می‌شود و برای تحریک بهبودی، تسکین درد، ناراحتی و التهاب عملکرد بسیار شگفت‌انگیزی دارد. در این مقاله ما در مورد 5 بیماری پوستی که می‌توان با استفاده از لیزر آن‌ها را به راحتی درمان کرد بحث خواهیم کرد.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • لیزر درمانی چیست؟
  • چه عارضه پوستی را می‌توان با لیزر اصلاح کرد؟
  • درمان عارضه‌های پوستی یا تشدید آن؟؟

لیزر درمانی چیست؟

لیزر درمانی که به آن نور درمانی نیز گفته می‌شود، یک درمان غیر تهاجمی است که انرژی حاصل از نور را برای اصلاح و بازسازی سلول‌های پوست به کار می‌گیرد. لیزر از پرتوهای نوری کوتاه و هدفمند برای ایجاد اصلاحات بر نواحی پوستی که می خواهید ترمیم شوند استفاده می‌کند و لایه‌ های آسیب دیده پوست را از بین می‌برد.

چه عارضه پوستی را می‌توان با لیزر اصلاح کرد؟

1.آکنه روزاسه

اگر دچار روزاسه هستید، ممکن است کاندید درمان با لیزر هستید. اگر شما با ضخیم شدن پوست خود روبه‌رو شده‌اید یا رگ‌های پوستی قابل مشاهده دارید که ناشی از روزاسه است، می‌توان لیزر درمانی را به برنامه درمانی شما اضافه کرد. این درمان می‌تواند از رگ‌های خونی قابل مشاهده شما بکاهد و به کاهش قرمزی کمک کند.

2.ضایعات پوستی

پزشک شما ممکن است درمان با لیزر را برای ضایعات پوستی پیشنهاد دهد. در این حالت، لیزر باعث افزایش سلول‌های سالم برای درمان ضایعات پوستی شما می‌شود. این روند همچنین با افزایش تولید کلاژن که باعث جلوگیری از ایجاد زخم می‌شود، به بهبودی ضایعات پوستی کمک کند.

3.آکنه

برای از بین بردن لایه‌های فوقانی جای زخم آکنه و از بین بردن سلول‌های قدیمی پوست می‌توانید از لایه برداری مکرر لیزری استفاده کنید. این روش همچنین لایه‌های پوست زیر سطح را گرم می‌کند تا کلاژن‌سازی پوست را تحریک کند. همان‌طور که گفته شد، تولید کلاژن برای جلوگیری از ایجاد جای زخم در آکنه موثر است. (برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر پیرامون مراقبت از پوست های چرب، مقاله روتین مراقبت از پوست چرب را بخوانید)

4.ملاسما

ملاسما که به‌عنوان “ماسک بارداری” شناخته می‌شود، می‌تواند در زنان پس از بارداری رخ دهد. ملاسما نوعی بیماری پوستی است که باعث ایجاد بیش از حد رنگدانه در صورت می‌شود. مشخصه آن ایجاد رنگ قهوه‌ای تیره است که می‌تواند در پیشانی ، گونه‌ها یا لب فوقانی در زنان باردار است. ملاسما یکی از بیماری‌های پوستی است که با انجام لیزر با حداقل خطر و بدون ایجاد عارضه، قابل درمان است.

5.پسوریازیس

از طریق لیزر می‌توان با رساندن نور ماورا UV بنفش به مناطق مورد نظر در پوست مبتلا به پسوریازیس بدون آسیب رساندن به پوست آسیب‌ دیده در اطراف پسوریازیس، آن را درمان کرد. با از بین بردن لایه‌های پوست آسیب دیده ، می‌توانید ظاهر پسوریازیس را کاهش دهید.

درمان عارضه‌های پوستی یا تشدید آن؟؟

لیزر مزایای بسیاری دارد که می‌تواند برای درمان شرایط بالینی و انواع مختلف زیبایی نیز مورد استفاده قرار گیرد. اگر به دنبال استفاده از لیزر برای درمان بیماری‌های پوستی خود هستید، لازم است با پزشک متخصص پوست و لیزر مشورت کنید تا بتوان بدون ایجاد هیچ گونه عارضه‌ای، بیماری خود را در مان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ریزش مو، از علت تا راهکار- بررسی 5 علت ریزش مو و روش درمان آن
بررسی 5 علت اصلی ریزش مو و روش درمان آن...
از روش درمان پلاسما جت چه می‌دانید؟
روش غیر جراحی پلاسما جت که اغلب تحت عنوان لیفت...
باورهای غلط و رایج در مورد مو
مهم نیست که اطلاعات زیبایی خود را از کجا به‌دست...
با اکستنشن مژه زیبایی چشمان خود را چند برابر کنید
اکستنشن مژه چیست؟ به نوعی استفاده از مژه مصنوعی است...
همیشه وسعت دید توئه که دنیای روبه‌رو را می‌سازه!
همیشه وسعت دید توئه که دنیای روبه‌رو را می‌سازه! می‌تونی...