جستجو
سبد خرید

۵ دلیل اصلی ریزش مو در خانم‌ها!

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

ریزش مو خانم ها و دلایل آن

ریزش مو خانم‌ها قسمتی از زندگی روزانه آن‌ها را تشکیل می‌دهد و یک امر طبیعی است. بانوان به‌طور میانگین روزانه 100 تا 150 تار مو از دست می‌دهند، اما ریزش مو بیش از حد یا تاخیر و توقف در رشد مجدد مو یک بیماری محسوب می‌شود که در بیشتر موارد پیرو یکی از دلایل زیر بروز می‌کند:

اختلال کارکرد هورمون‌ها در دوران قاعدگی

به عنوان یک زن بدن شما در طول ماه تغییرات هورمونی زیادی را تجربه می‌کند و این تغییرات می‌تواند منجر به اختلال کارکرد هورمون‌ها شود. اختلالات هورمونی مشکلات سلامتی و زیبایی متعددی از جمله آکنه، اضافه وزن و یا ریزش مو به وجود می‌آورد.

هورمون‌ها نقش بنیادینی در ریزش موی بانوان و تنظیم چرخه رویش مجدد ایفا می‌کنند. استروژن به عنوان یکی از هورمون‌های زنانه، طول عمر مو را افزایش داده و در مقابل آن تستوسترون به‌عنوان یک هورمون مردانه که در بدن زنان نیز یافت می‌شود، از طول عمر مو کاسته و موجب اختلال در رشد مجدد موها می‌شود.

بارداری

خانم‌ها در دوران بارداری با تغییرات زیادی در بدن و موهای خود روبه رو می‌شوند. دقیقا مشابه اختلال هورمون‌ها در دوران قاعدگی، دوران بارداری نیز به شیوه‌های مختلفی بر هورمون‌ها بدن تاثیر می‌گذارد. در دوران بارداری شما شاهد طول عمر و رشد بیشتر موها هستید اما پس از زایمان هورمون‌ها دوباره به حالت طبیعی بازگشته و به بدن شوک وارد می‌شود. این امر موجب ریزش ناگهانی 60 درصد موها خواهد شد. با این وجود طی مدت کوتاهی بدن به وضعیت طبیعی بازگشته و ریزش مو برطرف می‌شود.

استرس

استرس یکی از رایج‌ترین عوامل ریزش مو است. هنگامی که بدن تحت فشارهای فیزیکی و روحی قرار می‌گیرد، بدن تولید آندروژن را افزایش داده و به چرخه رشد مو حمله می‌کند. این واکنش فیزیکی در نهایت منجر به ریزش مو خواهد شد.

سن/یائسگی

شما به عنوان یک زن پس از میانسالی با یائسگی مواجه خواهید شد که تغییرات زیادی در بدن به وجود آورده و می‌تواند بر چرخه رشد موها تاثیر بگذارد. ریزش مو بانوان ممکن است قبل یا بعد از یائسگی حادث شود. البته باید در خاطر داشته باشید افزایش سن به طور طبیعی بر بافت مو تاثیر گذاشته و آن را باریک‌تر و پیرتر می‌کند، بنابراین تا حد امکان از موهای خود مراقبت کنید.

کمبود آهن

آهن یکی از عناصر ضروری برای ساخت سلول‌های پروتئین مو است و بدون آن موهای شما ضعیف خواهد شد. با یک رژیم غذایی مناسب آهن و ویتامین‌های مورد نیاز بدن را تامین کرده و موهای خود را تغذیه کنید.

اگر شما هم با ریزش زیاد مو دست به گربیان هستید و این امر به یک نگرانی دائمی تبدیل شده با ما در تماس باشید. تیم ترمیم موی مجرب موبا با ارائه طیف وسیعی از پروتز طبیعی مو آماده ارائه خدمات در سراسر ایران و خاورمیانه است.

????«جهان قلمرو زیبایی توست»????

☎ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ترمیم مو گزینه‌ای برای تمام سنین

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

صفحه اینستاگرام موبا

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 راه سریع برای رشد سریع موهای شما
موهایی سالم برای زیبایی بیشتر داشتن موهایی زیبا و درخشان...
پیکرتراشی ، روشی نامطمئن و حتی کشنده برای لاغر شدن
به تمام جراحی‌هایی که موجب فرم‌دهی و کاهش چربی‌های موضعی...
باورهای غلط و رایج در مورد مو
مهم نیست که اطلاعات زیبایی خود را از کجا به‌دست...
چگونه ریزش ابرو را درمان کنیم؟
ریزش ابرو یکی از مهم‌ترین مسائل زیبایی به ویژه در...
با این 8 ماسک مو خانگی موهایتان را از موخوره نجات دهید
با این 8 ماسک مو به صورت کاملا طبیعی موخوره...