جستجو
سبد خرید

همه چیز راجع به چسب پروتز مو

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چسب ترمیم مو (پروتز مو) و هر آنچه که باید در مورد انواع آن بدانید


لوازم ترمیم مو مکمل یک فرآیند کامل و رضایت بخش نصب پروتز مو هستند. از مهم‌ترین لوازم ترمیم مو می‌توان به چسب ترمیم مو اشاره کرد. چسب‌های ترمیم مو انواع و اقسام مختلفی دارد. معروف‌ترین چسبی که همه استفاده‌کنندگان از پروتز مو با ان آشنایی دارند چسب سوپر تیپ (super tape) یا همان چسب قرمز است. در ادامه این مطلب ضمن معرفی انواع چسب ترمیم مو و نوع کاربرد آن‌ها نیز توضیح داده شود.

انواع چسب ترمیم مو

  • چسب‌های تیپی

این نوع چسب که متداول ترین نوع چسب در دنیا هست بسته به نوع  پوست ترمیم شونده و نیاز او دارای خواص مختلف است. اصولی‌ترین روش انتخاب چسب پروتز ترمیم مو این است که فرد از انواع چسب ها استفاده نموده و در عمل بسنجد کدام نوع چسب نیاز او را برطرف می‌کند و برایش راحت‌تر و قابل‌قبول‌تر است و از آن پس فقط از آن نوع چسب استفاده نماید.

  • سوپر تیپ (super tape)

چسب سوپرتیپ معمول‌ترین چسب مورد استفاده در ترمیم مو است که در بسته‌های ۳۰ عددی و به فرم های صاف، نیم هلال و هلالی در بازار به فروش می‌رسد. این چسب‌ها دو طرفه هستند و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژله‌ای و شفاف
  • چسبندگی قوی
  • مات بودن
  • منشاء کاملا گیاهی
  • ضد تعرق و حساسیت
  • ضد آب و قابل شست‌وشو
  • ماندگاری بالای 10 روز
  • بدون پس دادن شیره
  • تمیز ماندن بیس مو بعد از استفاده
  • مناسب برای جلوی سر و پشت سر به لحاظ فرم چسب
  • قابل استفاده در قسمت توری بیس و سلیکون

علاوه بر موارد بالا این چسب‌ها به راحتی از روی بیس مو با الکل معمولی پاک می‌شوند و نیازی به ریمور قوی ندارند. شیره کمتر چسب سوپر تیپ مزیت اصلی این چسب نسبت به چسب تکه‌ای آبی است.
دقت داشته باشید که قبل از تهیه این چسب حتما از اصل بودن آن اطمینان حاصل نمایید. نمونه‌های تقلبی این محصول به‌صورت رایج عرضه می‌شود که عمر کوتاه و شیره زیادی به همراه دارد.

نحوه استفاده چسب سوپر تیپ

ابتدا صورت خود را با آب و صابون بشویید. روکش سفید رنگ چسب را کنده و چسب را روی پیشانی یا کلاه‌گیس بچسبانید. سپس لایه اضافی چسب را کنده و به سر بچسبانید. پس از اتمام کار، با سشوار کمی حرارت به چسب ها بدهید.
در صورتی که در این زمینه تخصصی ندارید بهتر است برای تعویض چسب پروتز موی خود به یکی از مراکز ترمیم مو مراجعه کنید.

  • چسب مایع ترمیم مو

این چسب‌ها با عنوان چسب مایع محو شونده نیز شناخته می‌شوند و برای استفاده سریع در مواقع ضروری کاربرد دارد. از جمله ویژگی‌های این نوع چسب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بی رنگ می‌شود
  • ساخته شده از مواد اولیه چسب‌های سوپر تیپ
  • پایه گیاهی
  • ضد حساسیت و ضد خارش

مزیتی که چسب های مایع مخصوص پروتز ترمیم مو نسبت به چسب‌های تیپی دارند در قرار دادن چسب روی پروتز است ولی در عوض ماندگاری کمتری نسبت به چسب‌های تیپی دارند و پاک کردن چسب از روی پروتز مخصوصا پروتزهای توری سخت تر از چسب‌های تیپی مخصوص ترمیم مو است.
از آن جایی که پایه تمام چسب‌های ترمیم مو گیاهی است و از هیچ گونه مواد شیمیایی در آن‌ها استفاده نشده می‌توانید با خیال آسوده از آن‌ها استفاده کنید و نگران به‌وجود آمدن هیچ‌گونه عارضه‌ای نباشید.

روش استفاده از چسب مایع پروتز مو

چسب مایع ترمیم مو، بع عنوان یک چسب برای مواقع اضطراری کاربرد دارد. اگر قسمتی از چسب پروتز شما به هر دلیلی چسبندگی خود را از دست بدهد و امکان مراجعه برای تعویض چسب پروتز مو را نداشته باشید می‌توانید از این چسب استفاده کنید. برای استفاده قسمت از پروتز را که چسبندگی ندارد را بلند کنید، مقداری از این چسب روی سرتان بزنید به آرامی با انگشت آن را پخش کنید. مواظب باشید چسب به توری و بیس کار شما برخورد نکند. ۵ دقیقه صبر کنید تا چسب بی رنگ شود بعد پروتز را روی سرتان بگذارید اگر عجله دارید کمی باد گرم سشوار را به آن بگیرید تا بی رنگ شود و بعد  پروتز را روی سرتان بگذارید به همین راحتی می‌توانید تعویض چسب پروتز خود را سه یا چهار روز به تعویق بیاندازید.

  • چسب‌های رولی

این چسب مابین چسب اصلی و بیس کار مصرف می‌شود و صرفا جهت جداسازی راحت چسب‌های اصلی از روی بیس کار استفاده می‌شود.. این چسب با چسبندگی کمی که دارد مانع از پوسیدگی بیس مو می‌شود

  • چسب اولترا هولد

چسب اوترا هولد مخصوص ترمیم و پروتز مو در دو نوع نواری و مایع در بازار موجود است. این چسب‌ها در مقایسه با چسب‌های آبی شیره کمتری پس می دهد ولی در مقایسه با چسب‌های سوپر تیپ ماندگاری بیشتری دارد.

  • چسب آل بیس

این چسب‌ها در نوع نیم هلال و از خانواده سوپر تیپ قرمز و با همان خواص هستند:
بعد نصب شیره پس نمی‌دهند و رنگ آن از سوپر تیپ کدرتر است و در بعضی پوست‌ها بیشتر از سوپر تیپ ماندگاری دارد.

  • چسب‌های بایوپلیمری

این تیپ‌ها پس از فیکس روی پوست سر مقداری ذوب می‌شود و زمانی که چسب‌ها را می‌خواهید تعویض کنید شیره آن‌ها روی پوست سر و پروتز مو باقی می‌ماند که باید با ریمور مخصوص این کار کاملا آن‌ها را تمیز کرد.
دوام تیپ‌های بایوپلیمری به چربی و خشکی پوست سر بستگی دارد به این صورت که در چرب‌ترین پوست‌ها 7 روز در حالت متوسط 7 تا 14 روز و در خشک‌ترین پوست‌ها 20 روز دوام دارد. اگر نمی‌دانید چربی پوست سر شما به چه صورت است، می‌توانید با استفاده از این تست مقدار چربی پوست سر خود و  اینکه این تیپ‌ها چقدر روی سر شما دوام دارند را متوجه شوید.
توصیه متخصصان ترمیم مو موبا به کسانی که پروتز مو استفاده می‌کنند این است که هفته‌ای یکبار پروتز مو باید از سر جدا شود و مجدد روی سر فیکس شود، تا در طول هفته بدون هیچ مشکلی کارهای روزمره خود را انجام بدهند.

تست چربی پوست سر

  • کسانی که ساعاتی پس از استحمام پوست سرشان چرب می‌شود، بالاترین میزان چربی را دارند.
  • اگر یک روز پس از استحام چربی در پوست سرشان مشاهد شد، چربی سر متوسط دارند.
  • چنانچه دو روز بعد پوست سرشان دچار چربی نشد، پوست سر معمولی است.
  • کسانی که بیش از سه روز پوست سرشان چرب نشده از نوع خشک هستند

بهترین چسب‌ها برای ترمیم مو و پروتز مو کدامند؟

اگر پروتز مو شما از نوع توری است و هیچ پوستی زیر تور وجود ندارد، در استفاده‌های روزمره چسب‌های دوطرفه مناسب پروتز مو شماست. البته برای استفاده‌های مجلسی می‌توانید از چسب مایع نیز استفاده کنید
ولی استفاده روزانه از چسب مایع برای پروتزهای مو تور دار فاقد پوست توصیه نمی‌شود‌، زیرا در صورت استفاده زیاد از چسب مایع پروتز مو، چسب به مرور به تار و پود های تور نفوذ می‌کند و پاکسازی آن سخت و بعضا غیر ممکن می‌شود
اگر کلاه‌گیس یا پروتز شما از نوع توردار پوستی باشد، استفاده از هر دو نوع چسب‌ بلا مانع است و برای انتخاب نوع چسب می‌توانید طبق سلیقه یا تجربه شخصی خود بهترین گزینه را انتخاب کنید .
نیاز به این توضیح است چسب دو طرفه آبی و چسب اولترا هولد (Ultra-hold) سفید یا آبی هر دو قابلیت بیشتری نسبت به سوپر تیپ دارند اما عرضه‌کنندگان لوازم ترمیم گاهی به علت نداشتن تمام محصولات ترمیم مو، یک محصول را بیشتر به بازار معرفی می‌کنند.

تعویض چسب پروتز مو

دوام چسب پروتز مو پس از گذشت زمان کاهش می یابد . مدت زمانی که این چسب‌ها می‌تواند استحکام کافی را داشته باشد به عواملی چون رعایت نکات بهداشتی و نوع پوست افراد بستگی دارد. اگر یکی از استفاده‌کنندگان پروتز مو هستید لازم از پس از 2-3 هفته پس از نصب، چسب پروتز مو را مجددا شارژ کنید. این بازه زمانی می‌تواند برای افراد با پوست خشک طولانی‌تر و برای افراد با پوست چرب کوتاه‌تر باشد.

برای تعویض چسب پروتز مو باید تمامی چسب‌های قبلی (شیره چسب) را با استفاده از یک ریموور با کیفیت، از پروتز مو و پوست سر پاک کرده و با چسب جدید پروتز مو را روی سر خود نصب کنید. اگر در انجام این کار مهارت ندارید و آموزش‌های لازم را ندیده‌اید بهتر است از انجام این کار خودداری کنید. مرکز ترمیم مو موبا با برخورداری از فروشگاه بزرگ محصولات جانبی ترمیم مو و تیم متخصص در زمینه نصب پروتز مو آماده ارائه خدمات تعویض پروتز مو (شارژ مجدد چسب پروتز مو) با کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان به شما عزیزان است.

♦ برای اطلاعات بیشتر در مورد ریموور ترمیم مو و چگونگی استفاده از آن ?اینجا را کلیک کنید

سایر لوازم جانبی ترمیم مو

  • الکل

الکل به لحاظ اینکه مقدار کمی ریموور دارد برای تمیز کردن پروتز به کار می‌رود. زمانی‌که مقداری از آن را به گوشه‌های پروتز اسپری کنید چسبی که روی پروتز است به راحتی بلند می‌شود . الکل‌ها کاملا طبیعی بوده و هیچ گونه عارضه‌ای به وجود نمی‌آورد.

  • موس حالت دهنده مو

موس کارایی به مانند تافت و ژل دارد و حالت و مدل مو را در برابر باد و تکان حفظ می‌کند با این تفاوت که به مانند تافت و ژل موها را خیلی خشک و شکننده نمی‌کند و در دراز مدت به مو آسیب نمی‌زند

  • اسپری کراتینه

بعد از چند ماه استفاده از پروتزهای ترمیم مو، موها به دلیل شست و شو ، آفتاب ، سشوار و غیره و با توجه به اینکه در پوست نیستند و امکان دریافت آب و مایعات را از پیاز مو ندارند ممکن است کمی خشک شوند و مانند روز اول نصب، نرم و درخشان و انعطاف‌پذیر و خوش‌حالت نباشند. اسپری‌های کراتینه کمک می‌کند تا با آب‌رسانی، موها تقریبا به مانند روز اول خود انعطاف‌پذیر شوند . از این محصول به مقدار خیلی کم روی ساقه مو اسپری نموده و سپس با برس در کل مو پخش نمایید.

 برای افزایش طول عمر پروتز مو ، حتما مطلب شست و شوی پروتز مو را مطالعه کنید.

  • شامپوهای ریمور

افرادی از روش ترمیم مو استفاده می‌کنند حتما برایشان اتفاق افتاده که پس از استفاده از ریمور مخصوص و یا بعد از شستن پروتز، چسب خوب روی قسمت توری نمی چسبد. شامپور ریمور به کلی این مشکل را حل کرده است.  برای استفاده مقدار کمی از شمامپو را داخل کاسه آب گرم ریخته و پس از کف کردن مو را ۲ الی ۵ دقیقه در آن قرار دهید و بعد خوب آبکشی نمایید. همچنین می‌توانید این شامپو را روی تور ریخته و با انگشت خوب روی تور پخش نمایید و ۲ الی ۵ دقیقه صبر کرده و سپس خوب آبکشی نماید.

فروش چسب ترمیم مو و ریموور

مرکز ترمیم مو موبا با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین انبار پروتز مو در ایران و خاورمیانه یکی از بهترین ارائه‌دهندگان خدمات ترمیم مو، فروش و پخش پروتز مو و انواع لوازم جانبی ترمیم مو به صورت فروش عمده و تکی پروتز مو در سراسر ایران است. موبا کلیه لوازم ترمیم مو را به صورت مستقیم از شرکت‌های تولید‌کننده خریداری می‌کند و در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. به همین منظور شما با هزینه کمتر می‌توانید انواع پروتز مو وکلیه لوازم مورد نیاز برای تورمیم مو را خریداری کنید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

گیاهان دارویی راهکاری موثر در برابر ریزش مو
درمان گیاهی ریزش مو می‌تواند راهکاری موثر در روند ریزش...
چگونه پروتز طبیعی مو را بشویم؟!
شست و شوی پروتز مو کار چندان سختی نیست. موهای...
شوره سر و خشکی پوست سر چه تفاوت هایی دارند؟ (دلایل بروز شوره و خشکی پوست)
[vc_row][vc_column][vc_column_text]شوره سر و خشکی پوست سر چه تفاوت هایی دارند؟...
10 ماسک مو طبیعی برای ترمیم مو + طرز تهیه و روش استفاده
[vc_row][vc_column][vc_column_text] اگر داشتن موهای سالم برایتان مهم است باید برای...
عادت‌های روزانه که موجب ریزش مو می‌شود!
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که...