جستجو
سبد خرید

چطور موهای فرفری زیبا و درخشان داشته باشیم؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

چطور موهای فر زیبا و درخشان داشته باشیم؟

کسانی که موی فر دارند همیشه با مشکلاتی چون خشکی، وز شدن و شکنندگی موها مواجه‌اند. علاوه بر این برای زیبا و درخشان دیده شدن موهای فر مراقبت‌های خاصی نیاز است. این در حالی‌است که بیشتر محصولات موجود در بازار، برای مصرف طولانی مدت اثر خوبی روی موها ندارند، در واقع موهای فر نسبت به دیگر انواع مو بسیار آسیب‌پذیرتر و ضعیف‌تر هستند و محصولات حالت‌دهنده مو نیز وضعیت را بدتر می‌کند. به همین دلایل برای جلوگیری از آسیب بیشتر استفاده از تکنیک‌های طبیعی برای حالت دادن و مراقبت می‌تواند بسیار موثر و مفید باشد تا بتوان فر طبیعی موها را در بهترین حالت نگه داشت و آسیب کمتری هم به آن وارد کرد.

مشکلات مو فرفری‌ها و راه‌حل آن

موخره در موهای فر

موخره یکی از مشکلات رایج در موهای فر است. استفاده از روغن زیتون بهترین راه‌حل برای رهایی از این موخوره‌ در موهای فر است. موها و پوست کف سر را به روغن زیتون آغشته کنید و ماساژ دهید. بعد با یک حوله گرم روی موهای‌تان را بپوشانید. حتی می‌توانید حوله را در آب داغ بیندازید تا کاملا داغ شود. بعد با این حوله موهای‌تان را بپوشانید تا موها کاملا آبرسانی شوند. اجازه دهید حوله حدود دو ساعت روی سرتان باشد. بعد با ماست موها را بشویید (اگر موهایی چرب دارید با دوغ بشویید). بهتر است یک روز بعد موها را شامپو کنید.

این دستورالعمل را هفته‌ای یک‌بار، برای 3 تا 4 هفته ادامه دهید تا اثر فوق‌العاده آن را ببینید

مات بودن موها و راه‌های درخشان کردن موی فر

جلوه و درخشندگی موهای‌ فر معمولا کمتر از موهای صاف است. روش‌های آسان و طبیعی زیر می‌تواند در درخشان کردن موها تاثیر فوق‌العاده ای داشته باشد:

  • مرطوب‌کردن موی فر با کرم‌های آبرسان
  • ماساژ پوست کف‌ سر و موها با یک نوع روغن تصفیه شده مثل روغن کنجد یا بادام. بهتر است بعد از روغن زدن به موها، آن‌ها را با یک حوله گرم بپوشانید و اجازه دهید حدود یک ساعت روغن روی موها باقی بماند. بعد حوله را از روی سر بردارید.
  • استفاده از گل سرشور بعد از روغن زدن به موها. کافی است مقداری از گل سرشور را به حالت خمیر درآورده و به موها بمالید. بعد چند دقیقه موها را با آب ولرم و شامپو بشویید. بعد آب موها را با حوله بگیرید و مقدار خیلی کمی از همان روغن را روی ساقه‌ موهای مرطوب‌تان بمالید و اجازه دهید موها به‌طور طبیعی خشک شوند. این کارها موجب می‌شوند فر طبیعی موهای شما درخشان‌تر و زیباتر به‌نظر برسند.

راه‌حلی برای درمان شکنندگی موها

موهایی که فر طبیعی دارند خیلی مستعد شکننده شدن هستند. به همین دلیل این نوع موها برای سالم ماندن نیاز به مکمل پروتئین اضافی دارند تا بتوانند خود را ترمیم کنند. کاندیشنرهای عمیق مو که از مواد طبیعی تشکیل شده باشند، می‌توانند این مشکل را تا حدی برطرف کنند. بهترین کار این است که خودتان در منزل و با استفاده از مواد طبیعی و تازه چنین کاندیشنری تهیه کنید، کافی است تخم مرغ و سس مایونز را به نسبت یک به ۲ با هم مخلوط کنید و حسابی به هم بزنید تا کاملا یکنواخت شود. حال این کاندیشنر طبیعی را روی موهای تان بمالید و روی سر را با یک کلاه بپوشانید تا مواد بهتر جذب ساقه موها شوند، این مخلوط باید حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موها باقی بماند و بعد موها را آب بکشید. این کاندیشنر عمیق مو همچون درمانی موثر به ترمیم موها کمک می‌کند و موجب می‌شود موها نرم و درخشان شوند.

صاف کردن موی فر به روش طبیعی

بسیاری از افرادی که موی فر طبیعی دارند، سعی می‌کنند با انواع و اقسام وسایل مکانیکی یا مواد شیمیایی موهای شان را کمی صاف کنند اما معمولا این کار بیهوده است زیرا موها مجددا از ریشه فر درمی آید و این نوع کارها فقط بیشتر باعث آسیب مو و شکنندگی و خشکی آن می شوند.

اگر از دست موهای وز خود خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد موهای صاف و لخت داشته باشید راه‌های طبیعی زیر می‌تواند موهای وز شده را به موهای نرم و ابریشمی تبدیل کند:

  • شیر نارگیل به دلیل اثر ابریشمی که به موها می‌دهد شهرت دارد. کافی است یک لیوان شیر نارگیل را با دو قاشق غذاخوری آبلیمو (تقریبا یک عدد لیموترش) مخلوط کنید و سپس این مخلوط را در یخچال بگذارید تا کاملا سرد شود. وقتی مخلوط سرد شد و تقریبا حالت کرمی شکل پیدا کرد، آن را موهای‌تان بمالید و بعد با حوله‌ای که قبلا در آب داغ گذاشته بودید، موها و سر را بپوشانید. بعد از مدتی موها را آب بکشید و با شامپو بشویید. این کار را حدود 3 هفته ادامه دهید تا شاهد باشید چگونه موهای‌تان نرم و ابریشمی و درخشان می‌شود.
  • ماسک شیر و عسل: یک فنجان شیر را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید. بعد چند توت‌فرنگی له شده را به آن‌ها اضافه کنید و سپس این مخلوط را به موهای‌تان بمالید. اجازه دهید این مخلوط حدود دو ساعت روی موها باقی بماند و سپس موها را شامپو کنید. می‌بینید که چگونه موهای‌تان صاف و نرم و ابریشمی می‌شود.

کارهای ممنوع در مورد موهای فر

1- پرهیز از شانه کردن موی فرخشک و کثیف

وقتی مو کثیف و خشک است، شانه کردن و باز کردن گره ها باعث کنده شدن مو و ریزش آن می‌شود. برای شانه زدن، ابتدا موها را تمیز بشویید تا رطوبت کافی داشته باشند و  بعد از کمی خشک شدن، موها را شانه کنید.

2- پرهیز از خشک کردن مو با حوله

خشک کردن موها با حوله سبب گره خوردن موها می‌شود. بهترین کار این است که حوله‌ای از الیاف بامبو را دور موهای تان بپیچید و با دست مو را فشار دهید تا آب آن گرفته شود. بعد در معرض جریان هوا قرار بگیرید و اجازه دهید موها به‌طور طبیعی خشک شود.

3- پرهیز از مصرف نرم‌کننده بعد از شامپو زدن

هرگز بعد از شامپو زدن مو، استفاده از ماسک مو یا نرم کننده را فراموش نکنید. اگرچه نرم‌کننده‌ها به نرم و مرطوب شدن موها بعد از حمام کمک می‌کنند اما باید در شبانه روز و در طول هفته هم مو را به کمک کرم ها و سرم ها مرطوب کرد.

4- پرهیز از خوابیدن با موی چرب

حتما قبل از خوابیدن با یک روسری موهای‌تان را بپوشانند تا سرم و روغن بین موها بماند و جذب ساقه مو شود.

5- پرهیز از رها کردن نوک مو برای طولانی مدت

شایداز بلند شدن موهای تان راضی باشید اما به هر حال هر 4-3 ماه یک بار باید چند سانتیمتر از نوک موها را کوتاه کنید. نوک موها مرده هستند و به مرور زمان خشک و بد حالت می‌شوند.

6- پرهیز از سشوار کشیدن و اتو کشیدن مکرر

هرگز بیش از 3 بار در هفته از سشوار استفاده نکنید و جز در شرایط خاص از اتوی مو برای صاف کردن موهای تان کمک نگیرید.

7- پرهیز از بافتن مو

بافتن موها روی سر باعث زیبایی می‌شود اما بافت های ریز و سفت سبب کشیده شدن ریشه مو می ‌شوند و ساقه مو را ضعیف می کنند.

8- پرهیز از وسایل زینتی خطرناک

کش سر، گیره، کلیپس، هدبند و … که سبب کشش مو از ریشه می شوند، عامل ریزش یا شکنندگی مو هستند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_basic_grid post_type=”post” max_items=”3″ orderby=”rand” item=”basicGrid_ScaleInWithRotation” grid_id=”vc_gid:1592648456075-96797ce7-bb92-0″][/vc_column][/vc_row]

5 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای بهبود نتیجه پیوند مو به روش FUT چه راهکارهایی وجود دارد؟
برای بهبود نتیجه پیوند مو به روش FUT چه راهکارهایی...
دکلره مو را بدون دانستن این نکات استفاده نکنید!!
اگر قصد دکلره مو هایتان را دارید بهتر از این...
رنگی زندگی کنید!
با صدای بلند بخندید، رنگی زندگی کنید، اجازه بدید شوق...
مدل مو کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟
مدل موی کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم...
4 تست سلامت مو برای تشخیص اینکه آیا موهای سالمی داریم؟
[vc_row][vc_column][vc_column_text]در زندگی روزمره همه افراد عواملی وجود دارد که سلامت...