جستجو
سبد خرید

تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست!

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست!

موهای زیبا می‌توان درست به اندازه سلامتی و جوانی برای افراد اهمیت داشته باشد. روش های ترمیم مو به شما این امکان را می‌دهد تا دوباره موهای پرحجم و باطراوت را تجربه کنید. اگر نازک شدن تارهای مو یا طاسی سر واقعا شما را آزار می‌دهد، روش‌های ترمیم مو می‌تواند اعتماد به نفس از دست رفته را به شما بازگرداند. یکی از این روش ها عمل کاشت مو است.

شاید تصور همه بر این باشد که کاشت مو بهترین روش برای ترمیم موهای از دست رفته است اما باید بدانید این روش مناسب هر نوع ریزش مو نیست. برای گرفت یک تصمیم آگاهانه بهتر است پیش از انجام هر اقدامی تمام آنچه که باید از یک کاشت موفق انتظار داشت را بررسی کنید و با سایر روش های ترمیم مو نیز آشنا شوید. مطلب امروز توضیح می‌دهد در یک فرآیند کاشت مو چه چیزی در انتظار شماست؟

کاشت مو چیست؟

کاشت مو نوعی جراحی است که با انتقال مو از نواحی پرپشت سر به نواحی کم‌مو یا یدون مو، پوست سر را پوشش می‌دهد. اگرچه کاشت مو سابقه طولانی دارد، در سال‌های اخیر تکنیک‌های انجام این جراحی دستخوش تغییر شده است.

معمولا در مطب دکتر صورت می‌گیرد. ابتدا جراح پوست کف را تمیز کرده و با یک تزریق ناحیه پشت سر را بی‌حس می‌کند. برای کاشت مو دو شیوه رایج وجود دارد: روش Fullicular unit extraction یا (FUE) و روش Fullicar unit strip surgery یا (FUSS) که به تشخیص پزشک و ترجیح شخص انتخاب می‌شود.

در روش FUSS  جراح پوست یک نوار 6 الی 10 انچی از پوست پشت سر جدا می‌کند.  این برش بسته شده و به سرعت در میان موهای اطراف آن پوشانده می‌شود.

سپس تیم جراحی پوست جدا شده را به 500 تا 2000 گرافت (پیوند بافتی) تقسیم می‌کند که در هر کدام یک تا چند تار مو وجود دارد. تعداد گرافت‌های به دست آمده به نوع مو، کیفیت، رنگ و سایز ناحیه‌ مورد نظر برای کاشت بستگی دارد.

اگر از روش FUE استفاده کنید، تیم جراحی ابتدا ناحیه پشت سر را اصلاح می‌کند. سپس سپس دکتر فولیکول‌های مو را یک به یک از پشت سر بر می‌دارد. این تکنیک نقطه‌های کوچکی بر روی پوست باقی می‌گذارد که توسط موهای موجود در آن ناحیه پوشیده می‌شود.

پس از برداشت از بانک مو، مابقی فرآیند کاشت در هر دو شیوه به صورت مشابه ادامه پیدا می‌کند. پس از آماده‌سازی گرافت‌ها، جراح محل کاشت را تمیز و بی‌حس می‌کند، با استفاده از یک سوزن یا چاقوی جراحی حفره‌های کوچکی در پوست ایجاد کرده و با دقت هر گرافت را در یکی از حفره‌ها جا می‌دهد. احتمالا برای کاشت گرافت‌ها به کمک بقیه اعضای تیم نیز احتیاج است.

بسته به گستره ناحیه کاشت مو، این فرآیند بین 4 تا 8 ساعت به طول می‌انجامد. اگر ریزش مو شما همچنان ادامه پیدا کرد یا تصمیم گرفتید موهای ضخیم‌تری داشته باشید، احتمالا به یک دوره دیگر برای کاشت احتیاج خواهید داشت.

انتظارات و بهبود

پس از کاشت مو پوست جمجمه بسیار نازک و حساس می‌شود. ممکن است برای چند روز به مصرف داروهای مسکن نیاز داشته باشید. ممکن است جراح سر شما را برای یک الی دو روز باندپیچی کند. حتی امکان تجویز یک دوره آنتی‌بیوتیک و داروهای ضدالتهاب نیز وجود دارد. بیشتر افراد پس از 2 الی 5 روز استراحت به کار و زندگی روزمره خود بازمی‌گردند.

 2 الی 3 هفته پس از جراحی ، موهای کاشته شروع به ریزش می‌کند، اما ظرف یک ماه پس از آن باید انتظار رشد موهای جدید را داشته باشید. اکثر افراد طی 6 الی 9 ماه، شاهد رویش مجدد 60 درصد از موهای خود هستند. برخی از جراحان طی این دوره داروهای تحریک رویش مو مانند ماینوکسیدیل تجویز می‌کنند تا به نتیجه بهتر کمک کند، اما در برخی موارد ممکن است تاثیر به‌سزایی در رویش مو نداشته باشد.

هزینه و خطرات کاشت مو

هزینه کاشت مو گستره کاشت مو و حجم انتقال گرافت متغیر است، اما به طور معمول بین 3 تا 6 میلیون هزینه در بر دارد. در اکثر مواقع بیمه این هزینه را پوشش نخواهد داد.

عمل کاشت مو نیز درست مانند هر جراحی دیگری، خطراتی مانند خونریزی و عفونت به همراه دارد. جای زخم و احتمال رویش غیرطبیعی موهای سر نیز از ریسک‌های دیگر این جراحی محسوب می‌شود.

ممکن است برخی افراد در دوره پیش‌ رشد موهای جدید دچار التهاب یا عفونت فولیکول مو شوند. استفاده از آنتی‌بیوتیک و کمپرس می‌تواند این مشکل را بهبود بخشد. همچنین امکان دارد ناحیه بانک مو به صورت تکه‌ای دچار ریزش مو شود، اما در اکثر مواقع این ریزش موقتی است و موهای جدید دوباره رشد خواهد کرد.

در مورد خطرات احتمالی و دوره نقاهت پس از جراحی با پزشک خود گفت‌گو کنید. او برای انتخاب بهترین گزینه به شما کمک خواهد کرد.

کاشت مو بهتر است یا ترمیم مو؟

کاشت مو بهتر است یا ترمیم مو؟!

تردید در انتخاب میان انجام عمل کاشت مو یا ترمیم مو یکی از دغدغه‌های اصلی برای افرادی است که به ریزش مو دچار هستند. بنابراین بهتر است قبل از انتخاب با در نظر گرفتن تمام جوانب گزینه‌های موجود را بررسی کرده و سپس انتخاب نهایی را انجام دهید. در بسیاری از افرادی که یک عامل ژنتیکی در ریزش مو نقش دارد، در صورت کاشت باز هم بعد از مدتی امکان ریزش مو وجود دارد. در روش ترمیم مو که با استفاده از پروتز مو انجام می‌شود به هیچ وجه امکان ریزش مو وجود ندارد. علاوه بر این ترمیم مو بدون جراحی، درد و خونریزی است. در روش ترمیم مو یک پروتز ساخته شده با موی طبیعی در عرض چند ساعت روی سر نصب می‌شود و تراکم مو به انتخاب استفاده کننده خواهد بود.

برای آشنایی بیشتر با سایر روش‌های ترمیم مو لینک‌های زیر را مطالعه کنید

♦ ترمیم مو بهتر است یا کاشت مو؟

♦ ترمیم مو چیست؟

♦تمام آنچه باید در مورد پروتز مو بدانید

????«جهان قلمرو زیبایی توست»????

☎ برای مشاوره تلفنی هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

صفحه اینستاگرام موبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نازک شدن تارهای؛ دلایل و راه‌کارها
دلایل نازک شدن تارهای مو و راه های تقویت آن‌ها...
چند نکته طلایی برای مراقبت از پوست در فصل پاییز
اگر دوست ندارید در پاییز دچار خشکی، التهابات پوستی و...
مدل مو کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟
مدل موی کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم...
کدام شامپو برای جنس موهای شما مناسب است؟
یکی از عوامل تاثیرگذار در زیبایی، داشتن موهایی سالم و...
برای کاشت مو دست نگه دارید و کربوکسی تراپی را امتحان کنید!
مو یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی در ظاهر هر فرد...