جستجو
سبد خرید

شامپو مناسب موهایمان را چگونه انتخاب کنیم؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

انتخاب شامپو مناسب با توجه به جنس پوست و مو

راهنما انتخاب شامپو مناسب برای موها

خرید شامپو یکی از دغدغه‌هایی است که معمولا اکثر افراد با آن مواجه هستند. تا به حال چند بار در فروشگاه مقابل قفسه شامپوهای رنگارنگ ایستاده اید و نمی‌دانستید کدام شامپو را انتخاب کنید؟
موی سر یکی از مولفه های مهم زیبایی است و همه افراد دوست دارند موهایی زیبا داشته باشند. انتخاب شامپوی مناسب علاوه بر تقویت موها، زیبایی موها را چند برابر می‌کند. امروزه شامپوهای متنوعی به بازار آمده‌اند؛ قطعا کارایی این شامپوها یکسان نبوده و هرکدام خصوصیاتی دارند که برای نوعی از جنس مو مناسب هستند.
با ما همراه باشید تا راه و روش انتخاب یک شامپوی مناسب برای موهایتان را نشان دهیم.

انتخاب شامپو مناسب

اولین قدم برای خرید یک شامپو مناسب این است که بدانید جنس موهای چگونه است و در حال حاضر سلامتی موها یتان در  چه وضعیتی است. پس اگر راجع به این دو موضوع هنوز اطلاعات ندارید حتما دو مطلب زیر را بخوانید و بعد از پیدا کردن پاسخ هر دو سوال به این مطلب برگردید.

* جنس موهایمان را چگونه تشخیص دهیم؟
* آیا موهای سالمی دارید؟

بعد از پاسخ به دو سوال بالا به راحتی می‌توانید شامپوی مناسب برای موهای خود انتخاب کنید:

انتخاب شامپوی مناسب برای موهای خشک

خشکی پوست و مو در اکثر موارد از استفاده بی رویه محصولات بهداشتی و شست‌وشوی زیاد موها ناشی می شود.
پس در قدم اول بهتر است در حد تعادل موهایتان را بشویید و استفاده از محصولات مراقبتی و بهداشتی موها را نیز کاهش دهید.
وضعیت تغذیه و کمبود آب بدن نیز یکی دیگر از عوامل ایجاد کننده پوست و موی خشک است که نوشیدن آب و میوه‌جات برای رفع این مشکل بسیار کمک‌کننده است.
یکیدیگر از مواردی که سبب خشکی موها می‌شود حرارت زیاد ابزار‌های حرارتی حالت‌دهنده مو مثل سشوار و اتوی مو است. برای داشتن پوست سر سالم و مرطوب بهتر است تغییر مدل موی تان را به حداقل برسانید و از وسایل حالت دهنده ی مو بیش از یک یا دو بار در هفته استفاده نکنید.
بعد از برطرف کردن موارد گفته شده در بالا اگر هنوز هم مشکل خشکی مو داشتید می‌توانید با انتخاب یک شامپوی مناسب موهای خشک تا حد زیادی  خشکی موهایتان را رفع کنید.

خرید شامپو مناسب- شامپو موهای خشک

برای خرید شامپو موهای خشک نکات زیر را رعایت کنید:

  • از شامپوهای حجم‌دهنده و تقویت‌کننده استفاده نکنید چرا که این شامپوها رطوبت سر را کم می‌کنند.
  • شامپوهایی که برای رطوبت، آبرسانی و نرم‌کنندگی موها هستند می‌توانند برای حفظ رطوبت پوست سر موثر باشند.
  • شامپوهایی که مواد تشکیل‌دهنده آن حاوی منتول (نوعی الکل که از روغن نعناع استخراج می‌شود) و درخت چایی است می‌توانند به رطوبت رسانی  موها کمک کنند.
  • همچنین ماده نایسین(Nioxin) نیز می‌تواند درمانی عالی برای خشکی‌های متوسط تا شدید پوست سر باشد.
  • از استفاده شامپوهایی که حاوی سولفات هستند اجتناب کنید.

خرید شامپوی مناسب برای موها چرب

اگر پوست سر و موهایتان چرب است و ساعاتی بعد از شست‌وشو باز احساس چربی در موهایتان دارید حتما از شامپوی مناسب موهای چرب استفاده کنید و به هیچ وجه از شامپوهای مربوط به آبرسانی، مرطوب کننده، نرم‌کننده، کراتینه و صاف کننده موها استفاده نکنید چرا که این شامپوها اکثرا برای موهای مجعد ساخته شده است و چربی پوست سر را افزایش می‌دهد.
در هنگام خرید شامپو به دنبال واژه‌هایی چون حجم‌دهنده موها، تقویت و تعادل کننده چربی پوست سر بگردید. این فاکتورها چربی بیش‌از حد پوست سر را کاهش می‌دهد.
استفاده از آبلیمو و روغن جوجوبا نیز از درمان‌های طبیعی  برای رفع چربی پوست سر هستند. همچنین استفاده روزانه از یک شامپو تمیز کننده، می‌تواند کمکی بزرگ به افرادی با پوست سر بسیار چرب باشد.

خرید شامپو موهای چرب

انتخاب شامپوی مناسب برای موهای معمولی

کسانی که موهایشان نه چرب است و نه خشک (موهای معمولی) یکی از بزرگترین نعمت‌های خداوند را دارند.موهای این افراد اغلب براق و درخشنده است بدون اینکه احساس چربی در موها دیده شود. این افراد می‌توانند بسته به نیاز خود از هر شامپویی استفاده کنند. تنها نکاتی که باید رعایت کنند تا از چربی یا خشکی موها جلوگیری کنند:

  • در تغذیه خود نوشیدن آب و خوراکی‌های آبرسان را بگنجانید.
  • از ابزارهای حرارتی و حالت دهنده موها بیش از حد استفاده نکنید.
  • موها را با فاصله زمانی مناسب (یک روز در میان) بشوئید از شامپو کردن هر روز موها اجتناب کنید.
  • تا حد امکان از رنگ‌های شیمیایی و کلیه محصولات مراقبتی شیمیایی برای موها استفاده نکنید.

شامپوی مناسب موهای فر

بهترین نوع شامپو برای موهای فر یا حالت دار شامپویی با PH 4 تا PH 5 است که شستشو با آن علاوه بر تمیزی موی سر از تمام آلودگی، گرد و خاک و چربی اضافه به حفظ چربی طبیعی پوست و موی سر کمک می کند .
استفاده از شامپوهای بسیار قوی برای موهای فر سبب آسیب رسیدن به موی شما خواهد شد. اگر موهای شما فر و مجعد است آنها را زیاد نشویید زیرا سبب باز شدن کوتیکول‌ها و خشک شدن بیش از حد موها خواهد شد.

شامپو موهای کودکان

خرید شامپوی  برای موهای کودکان

پوست سر کودکان قابلیت چربی سازی بالایی ندارد. بنابراین نیازی نیست شامپوی آن ها حالت قلیایی زیادی داشته باشد و PH شامپوی کودکان تقریبا 7 و به عبارتی خنثی است.

انواع شامپوها برای چه موهایی مناسب است؟

شامپوی تقویت کننده :

این دسته از شامپوها، انتخابی مناسب برای موهای آسیب دیده، بیش از حد دست‌کاری شده، رنگ شده، ضعیف و شکننده هستند و فرمولاسیون آن‌ها به گونه‌ای مب‌باشد که برای بهبود وضعیت موی سرتان حاوی پروتیین بیشتری نسبت به سایر شامپوها هستند. شامپوهایی که دارای عنصر کینین (Quinine) هستند علاوه بر حجیم سازی مو، تاثیر خوبی بر روی موهای آسیب دیده و شکننده می‌گذارند.

شامپوی حجم‌دهنده:

این دسته از شامپو‌ها بهترین انتخاب برای تار مو‌های نازک و نرم هستند. اگر دوست دارید که موهایتان و یا استایلتان بیشتر جلوه کند و موهایتان پرحجم تر شوند، قطعا استفاده از شامپوی حجم دهنده انتخابی مناسب برای شما می‌باشد. امروزه شامپوهایی مخصوص با فورمولاسیون مناسب برای تارهای نازک مو موجود می‌باشند که علاوه برفراهم کردن رطوبت کافی موهایتان، آسیبی‌هم به آن‌ها نمی‌رسانند.

شامپوهای آبرسان و مرطوب کننده:

این شامپوها برای درخشندگی و صاف شدن مو عالی است. این شامپوها موهای شما را ابریشمی و نرم خواهد کرد و برای موهای ضخیم و فرفری گزینه مناسبی می‌باشد. این شامپو ها را به دلیل سبک و ملایم بودنشان می‌توانید هر  روز استفاده نمایید.

شامپو آبرسان و مرطوب کننده مو

شامپو صاف کننده و نرم کننده:

این شامپوها حاوی مرطوب کنندگی بیش از حد است، که یکی از عوامل اصلی صاف شدن مو می باشد. برای داشتن موهایی صاف، بهتر است که از این شامپوها استفاده کنید.

شامپوی مناسب برای  موهای رنگ شده:

رنگ، مش و سایر اعمال شیمیایی پس از مدتی به موها آسیب می‌زند و موها را شکننده می‌کند. شامپو و نرم‌کننده‌هایی که در بازار برای موهای رنگ شده وجود دارد سبب تثبیت رنگ مو می‌شود زیرا مواد پاک کننده آن نسبت به شامپوهای دیگرکمتر است و سبب می‌شود رنگ مو دیرتر جلای خود را از دست دهد. افرادی که از این شامپوها استفاده می کنند موهای شان به علت از بین رفتن الکتریسیته موها لخت می ماند و وز نمی‌شود.
شامپوهای مناسب و نرم کننده‌های مخصوص موهای رنگ شده حاوی موادی هستند که تا حدی می‎توانند در برابر اشعه UV آفتاب از مو مراقبت می کنند اما این شامپوها تا زمانی که استفاده می‎شود موثر است و اثر درمانی آن کوتاه مدت است. شامپوهای با PH6 و  PH7 که خنثی هستند و اسیدیته سبک دارند، سبب کاهش تورم مو و کاهش به هم ریختگی لایه خارجی کوتیکولی مو خواهد شد.

شامپوی مناسب شوره :

انتخاب و خرید شامپو ضد شوره نیاز به دقت زیادی دارد زیرا برخی از این شامپوها ترکیبات قوی دارند که سبب خارش، خشکی و حساسیت بیش از حد پوست کف سر می شود.
شامپوهای ضد شوره کف سر را از شوره پاک می نند و پوست سر را به خوبی تمیز می کنند . برخی دیگر از این شامپوها حاوی ترکیباتی هستند که از رشد باکتری شوره جلوگیری کرده وسبب تنظیم PH کف سر می شوند.

شامپوی مناسب برای مراقبت از موهای فرشده:

اگر دارای موهای فرشده هستید ، در انتخاب شامپو خود دقت کنید و شامپو حاوی فیلترهای UV انتخاب نمایید . این نوع شامپوها سبب بادکردن موها و جدایی سلول های لایه خارجی آن هنگام خیس بودن نمی‌شود و خاصیت اسیدی ضعیفی دارد. بعد از شستن موهای خود با این  شامپو از نرم کننده استفاده کنید تا موجب ترمیم سطح آسیب‌دیده و درخشندگی مو گردد.

شامپو موهای فر

شامپوی مناسب برای خارش سر:

سعی کنیداز شامپویی که از مواد گیاهی و طبیعی در تولید آن به‌کار رفته است استفاده کنید. وجود روغن هایی مثل روغن نارگیل، روغن جوجوبا و… خارش سرتان را کاهش می دهد. شامپوهای معطر نیز با تحریک پوست موجب خارش آن می شوند. بنابراین هنگام انتخاب و خرید شامپوی مناسب برای رفع خارش سر دقت کنید که شامپو معطر نباشد. برای انتخاب این شامپوها به دنبال عبارات بدون عطر (fragrance free) و یا ضد حساسیت (hypoallergenic) روی جعبه شامپو باشید.

«جهان قلمرو زیبایی توست»????
☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:
۰۳۱-۳۳۱۲۳
ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل
از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰
????راه‌های ارتباط با موبا????


Website: muba.ir
Telegram: https://t.me/muba_ir
Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/
Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با دانستن 5 نکته طلایی، انتخاب مدل مو و رنگ مو را برای خود راحت کنید
[vc_row][vc_column][vc_column_text] برای اینکه بهترین مدل مو را برای خود انتخاب...
چگونه پروتز طبیعی مو را بشویم؟!
شست و شوی پروتز مو کار چندان سختی نیست. موهای...
۵ دلیل اصلی ریزش مو در آقایان
ریزش مو در آقایان به یکی از بیماری‌های رایج در...
مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو
مواد غذایی مفید و مضر برای سلامت مو انتخاب محصولات...
پوست چرب و 4 مرحله اصلی روتین روزانه مراقبت از پوست چرب
4 مرحله اصلی روتین روزانه مراقبت از پوست چرب داشتن...