جستجو
سبد خرید

چطور باید از موهای خود در برابر کلر محافظت کنیم؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

کم‌کم با گرم شدن هوا استفاده از ورزش‌های آبی نیز شروع می‌شود. اگر عاشق شنا هستید باید یاد بگیرید چگونه از موهای خود در برابر کلر محافظت کنید. در بیشتر استخرها برای از بین بردن باکتری‌ها و سایر میکروب‌ها از کلر استفاده می‌شود. کلر نقش مهمی در از بین بردن باکتری‌ها دارد، از این رو با اطمینان از تمیز بودن آب می‌توانید بدون هیچ گونه ترسی به راحتی در استخر شنا کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • کلر و مشکلات ناشی از آن
  • کلر چگونه می‌تواند بر موهای شما تأثیر بگذارد؟
  • قبل از شنا برای محافظت از موهای خود چه کاری باید انجام دهید؟
  • بعد از شنا چگونه باید از موهای خود محافظت کرد؟

کلر و مشکلات ناشی از آن

اگرچه از کلر برای تمیز نگه داشتن آب استفاده می‌شود، اما در استفاده از کلر مشکلات مختلفی وجود دارد. به‌عنوان مثال، یکی از اثرات مختلفی آن بر روی موهای شما است. برخی از عوارض شناخته شده شنا در آب دارای کلر عباتند از: خشکی مو، ضعیف شدن مو و شکستن مو. حتی آب لوله‌کشی نیز دارای مقداری کلر است از این رو شما باید اطلاعاتی در مورد چگونگی جلوگیری از آسیب دیدن مو از کلر موجود در آب داشته باشید.

کلر چگونه می‌تواند بر موهای شما تأثیر بگذارد؟

قبل از اینکه بفهمید چگونه می‌توانید از مو در برابر کلر محافظت کنید، باید بدانید که کلر موجود در آب چگونه روی موهای شما تأثیر می‌گذارد. کلر ضد عفونی کننده است

که می‌تواند از چند طریق بر ساقه مو شما تأثیر بگذارد. این ماده برای ایمن نگه داشتن آب برای شناگران استفاده می‌شود اما شما را در معرض عوارض جانبی مختلفی روی پوست و همچنین موها قرار می‌دهد. اگر به دنبال روش‌هایی برای سالم نگه داشتن مو هستید، باید روش صحیح مقابله با اثرات کلر روی موهای سفید را بدانید. برخی از تأثیرات کلر بر روی مو شامل موارد زیر است:

  • کلر باعث تغییر رنگ مو می‌شود

کلر زرد رنگ است. اگر آب استخر بیش از حد دارای کلر باشد، منجر به تغییر رنگ موهای شما می‌شود. شما باید اقدامات ایمنی مختلفی را اجرا کنید تا بتوانید از تغییر رنگ مو خود جلوگیری کنید.

  • کلر موها را خشک می‌کند

وقتی ساقه مو در معرض کلر قرار گیرد، منجر به خشک شدن مو می‌شود. موها شکننده و نازک می‌شوند. وقتی مو مکررا در معرض کلر باشد، مو خشک می‌شود و سپس موها شکسته می‌شوند و درخشندگی آن کم‌کم کاهش می‌یابد.

  • کلر باعث ایجاد موهای ضعیف و کم حجم می‌شود

قرار گرفتن بیش از حد در معرض کلر می‌تواند منجر به کمبود حجم شدن موها شود. اگر به دنبال روش‌هایی برای حفظ ضخامت موهای خود هستید، باید به‌دنبال راه‌هایی باشید که بتوانید از موهای خود در برابر کلر محافظت کنید. یادتان باشد شنا فواید زیادی برای سلامتی دارد. اگر می‌خواهید از مزایای شنا بهره‌مند شوید، پس باید به دنبال راه‌هایی برای نگهداری مو باشید.

قبل از شنا برای محافظت از موهای خود چه کاری باید انجام دهید؟

باید به دنبال روش‌هایی باشید که از موهای خود قبل و بعد از شنا محافظت کنید. چندین ترفند وجود دارد که می‌توانید از موهای خود در برابر کلر محافظت کنید.

1.به موهای خود روغن زیتون یا روغن نارگیل بزنید

اگر بتوانید از روغن زیتون یا نارگیل استفاده کنید، به راحتی می‌توانید از موهای خود در برابر کلر محافظت کنید. روغن از تماس کلر با مو جلوگیری می‌کند و در حفظ سلامت مو نقش بسزایی دارد. روغن نارگیل و زیتون به راحتی و به وفور در دسترس هستند و مزایای زیادی برای مو به همراه دارد. استفاده از این روغن‌ها موهای شما را سنگین نمی‌کند، از این رو بدون هیچ محدودیتی در استفاده از روغن از شنا لذت ببرید.

2.قبل از شروع شنا موهای خود را با آب غیر کلر دار مرطوب کنید

تحقیقات اخیر ثابت کرده است هنگامی که موهای شما مرطوب باشد در مقایسه با زمانی که موهای خشک است، کلر کمتر جذب موها خواهد شد. اگر بتوانید موهای خود را با آب غیر کلر دار خیس کنید، موها حالت خوبی پیدا می‌کنند. بیشتر آب بطری موجود در مغازه‌ها غیر کلر دار است. قبل از ورود به استخر می‌توانید چنین آبی بخرید و موهای خود را مرطوب کنید.

3.از نرم کننده ها استفاده کنید

استفاده از نرم کننده مو و مرطوب کننده مو می‌تواند راهی عالی برای حفظ سلامت و محافظت از موهای شما هنگام شنا باشد. نرم کننده مو یک لایه محافظتی روی موهای شما ایجاد می‌کند که از تماس کلر با موهای شما جلوگیری می‌کند و از این رو هنگام شنا محافظت لازم را ایجاد می‌شود. باید نرم کننده مو را قبل از رفتن به آب بزنید تا بتوانید از موهای خود محافظت کنید.

4.کلاه شنا بپوشید

استفاده از کلاه شنا می‌تواند راهی عالی برای محافظت از موهای شما باشد. کلاه شنا موهای شما را کاملاً می‌پوشاند و از تماس موها با آب جلوگیری می‌کند. اگر بتوانید از تماس مو با آب محافظت کنید، در این صورت می‌توانید از مو در برابر اثرات زیان بار کلر محافظت کنید. اگر تصمیم به پوشیدن کلاه داشته باشید همیشه از داشتن موهای زیبا لذت خواهید برد.

5. در استخر روباز شنا کنید

وقتی در استخر روباز شنا می‌کنید، تأثیر کلر بر روی موهای خود را کاهش می‌دهید. شاید از خود بپرسید که چگونه شناگران با شنا در استخرهای روباز از موهای خود در برابر کلر محافظت می‌کنند. واقعیت این است که هنگامی که استخر در معرض اتمسفر قرار می‌گیرد، گاز کلر تمایل به خروج از هوا پیدا می‌کند بنابراین غلظت کلر در مو ا کاهش می‌یابد. اگر بتوانید در استخر روباز شنا کنید، به محافظت از مو قبل از شنا دست خواهید یافت.

بعد از شنا چگونه باید از موهای خود محافظت کرد؟

روش‌های مختلفی در مورد چگونگی محافظت از مو بعد شنا وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که بعد از شنا نکات زیر را انجام می‌دهید تا بعد از شنا هم بتوانید از موهای خود محافظت کنید.

1.برای از بین بردن کلر موجود بر روی موها، اسپری شنا بزنید

اگر موهای شما تحت تأثیر و تماس با کلر قرار گرفته‌اند، باید این اثرات را از بین ببرید. استفاده از اسپری شنا از جمله روش‌های موثر برای محافظت از موهای در برابر کلر است.

اسپری شنا یکی از بهترین محصولات برای محافظت از مو در برابر کلر است زیرا هم بو را از بین می‌برد و هم اثرات تغییر رنگ کلر را بر روی موهای شما از بینخواهد برد.

2.بعد از شنا حتما موهای خود را بشویید

برای جلوگیری از موهای تاثیر کلر بر روی موهای خود باید بعد از شنا موها را بشویید. برای شستن موهای خود از یک شامپوی ملایم و بدون سولفات استفاده کنید. شامپو کلر مو را از بین می‌برد و باعث تمیز ماندن آن می‌شود. اجازه دهید آب آزادانه از طریق مو جریان یابد؛ چرا که این کار باعث از بین رفتن کلر مو خواهد شد. آب باید حدود پنج دقیقه از طریق مو جریان یابد تا کل کلر از بین برود.

3.با استفاده از سرکه سیب موهای خود را بشویید

این راه یکی از بهترین محافظ های مو پس از شنا است که می‌توانید برای دستیابی به موهایی با ظاهر زیبا استفاده کنید. سرکه سیب یک محصول شفاف‌کننده عالی است که می‌تواند یک شستشوی عالی بر روی موهای شما ایجاد کند. سرکه سیب در از بین بردن کلر و سایر ناخالصی‌های به جا مانده از آب استخر بر روی مو را از بین خواهد برد.

4.بعد از شنا از مرطوب کننده مو و نرم کننده مو استفاده کنید

برای از بین بردن کلر از موهای خود می‌توانید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که باعث مرطوب شدن موها می‌شود. بعد از شستن مو می‌توانید نرم کننده مو و یا مرطوب کننده مو بزنید. کلر تمایل به خشک شدن مو دارد اما نرم کننده مو نقش بسزایی در مرطوب ماندن مو دارد. یک مرطوب کننده طبیعی باعث می‌شود که موهای شما همیشه جذاب باشند.

5.پس از شنا از خشک‌کن‌ها استفاده نکنید

به جای استفاده از خشک‌کن، می توانید از شانه‌ با دندانه‌های بزرگ استفاده کنید که پس از شنا گره‌های مو را از بین ببرد. سشوار می‌تواند موها را خشک کنند از این رو باید از آن‌ها اجتناب کنید.

موارد بالا روش‌هایی برای چگونگی محافظت از مو هنگام شنا است. سوالاتی از قبیل اینکه چگونه می‌توانم از موهای خود در برابر آب کلر محافظت کنم، نباید شما را تحت فشار قرار دهد، زیرا موارد بالا روش‌های موثر برای محافظت از مو در برابر کلر است. حتما این روش‌ها را به کار بگیرید و اثارت مثبت آن را خواهید دید.

***روغن تراپی؛ روشی موثر برای درمان خشکی و شکنندگی موها***

🌏«جهان قلمرو زیبایی توست»🌏

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

👇راه‌های ارتباط با موبا👇

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/

Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 نکته مهم در خرید پروتز مو
قبل از خرید پروتز مو حتما این نکات را در...
مشاوره ترمیم مو
مشاوره تلفنی ترمیم مو ، خدمتی دیگر از خانواده موبا...
20 نکته مهم در مورد کاشت مو که قبل از عمل جراحی باید بدانید-بخش دوم
20 نکته اساسی در مورد کاشت مو که قبل از...
کاشت مو یا پروتز مو؟ راه‌کارهای مبارزه با ریزش مو در بازیگران
راه‌کارهای مبارزه با ریزش مو در بازیگران؛ کاشت مو یا...
۵ دلیل اصلی ریزش مو در آقایان
ریزش مو در آقایان به یکی از بیماری‌های رایج در...