جستجو
سبد خرید

آلودگی هوا چگونه باعث ریزش و نابودی موهای شما می‌شود؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

آلودگی هوا چگونه باعث ریزش موهای شما می‌شود؟

امروزه آلودگی هوا یکی از اصلی ترین دغدغه‌های اصلی افرادی است که در شهرهای بزرگ سکونت دارند. آلودگی هوا و تاثیرات منفی آن بر روی اندام‌های حیاتی بدن مانند قلب، مغز، ریه و … بر هیچ کسی پوشیده نیست. اما آیا می‌دانید افزایش میزان آلایندگی در هوا بر سلامت سایر اجزای بدن مثل پوست و مو نیز اثرات مخربی دارد؟ فکر میکنید آلودگی هوا و ریزش مو چه ارتباطی باهم دارند؟

از آنجایی که پوست و مو در معرض مستقیم آین آلاینده‌های خطرناک هستند، در این مقاله سعی میکنیم راجع به اثرات منفی آلودگی هوا و ریزش مو صحبت کنیم و راه‌حل هایی برای کاهش این اثرات مخرب بر سلامت موها ارائه دهیم.

آلودگی هوا چه تاثیری بر سلامت و شادابی موها دارد؟

افزایش میزان آلایندگی در هوا و به دنبال آن افزایش میزان تماس تماس با موها با هوای الوده می‌تواند اثرات جبران ناپذیری بر روی موها داشته باشد. ترکیبات سمی موجود در هوای آلوده چون روی، سرب، مس،آرسنیک، کادمیوم و مونواکسید کربن می‌تواند خشکی، شکنندگی و کدر شدن ساقه مو و حتی آسیب‌های جدی به ریشه مو را در پی داشته باشد.

در هوای آلوده، ذرات موجود در هوا بر روی منافذ پوست تجمع می کنندو باعث انسداد منافذ پوست می‌شوند. علاوه بر این این ذرات با نفوذ به لایه‌های زیرین پوست به ریشه موها آسیب زده و احتمال ریزش موها را زیادتر می‌کنند.

استفاده از مواد حالت‌دهنده مو مثل ژل و ماسک مو در هوای آلوده این اثرات مخرب را افزایش می‌دهد. چرا که استفاده از موادی چون سرُم‌ها و اسپری‌ها و لوسیون‌های آرایشی مو حالت چسبندگی برای موها بوجود آورده و مانند آهن ربا تمام عوامل آلوده را جذب مو‌ها می‌کنند. در این حالت آلاینده‌های موجود در هوا با چسبیدن به ساقه مو آسیب‌های شدیدتری برای موها ایجاد می کنند.

آیا ریزش موها در اثر آلودگی هوا افزایش می‌یابد؟

از انجایی که مو‌ها معمولا محافظ چندانی ندارند، بسیار مستعد آسیب ناشی از آلودگی هوا هستند. گرد و غبار، دوده و گاز‌ها می‌توانند پوست سر را تحریک کرده و سبب خشکی و تخریب مو شوند. اگر به طور تخصصی بخواهیم میزان تاثیر الودگی هوا بر روی موها را بررسی کنیم ابتدا باید بدانیم آلاینده‌های موجود در هوا چه انواعی دارند. آلاینده‌های هوا به دو بخش گازها (SO2 , NO2 , CO , O3 و …) و ذرات جامد (هیدروکربن ها، سرب ، آرسنیک و…) تقسیم می‌شوند.

همه این ترکیبات باعث ضعیف شدن ساقه مو، بد حالتی موها و خشکی و شکنندگی در موها می‌شود اما تاثیرات منفی آلاینده‌ها با ذرات جامد بر روی سلامت پوست و مو بسیار بیشتر از آلاینده‌های گازی‌ است.

این ذرات جامد در صورتی که برای مدت طولانی بر روی پوست سر بماند و به درستی شسته نشوند، علاوه بر اسیب به ساقه مو، ریشه مو را نیز درگیر کرده و موجب افزایش ریزش موها می‌شود. اگر مراقبتی در خصوص این ذرات الوده انجام نشود به مرور زمان فرد دچار طاسی دائمی می‌شود.

چطور تاثیرات منفی الودگی بر موها را کاهش دهیم؟

اگر در شهرهای صنعتی و آلوده سکونت دارید و به فکر سلامت پوست و موی خود هستید پیشنهاد میکنیم برای کاهش اثرات مخرب و افزایش سلامتی موهایتان موارد زیر را رعایت کنید:

◊ در فصل پاییز و زمستان چگونه از موهای خود مراقبت کنم؟

  • تا جایی که ممکن است از حالت دهنده‌های مو استفاده نکنید.
  • رفت آمد و مواجهه طولانی مدت با هوای آلوده را محدود کنید
  • برای جلوگیری از تماس مستقیم موها با ذرات آلاینده هوا حتی الامکان از سال یا کلاه برای پوشاندن موهایتان استفاده کنید
  • موهای خود را به صورت مرتب با شامپوهای ملایم بشوئید.
  • استفاده از آب فراوان، لبنیات، میوه و سبزی تازه و سایر موادی که دارای ویتامین، آنتی اکسیدان و مواد معدنی هستند را افزایش دهید.
  • هرگز با موهای مرطوب از خانه خارج نشوید چرا که سطح مرطوب موها باعث نفوذ الودگی‌های بیشتر به لایه های زیرین پوست می‌شود.
  • از محصولات مراقبت از مو که ضد آلودگی هوا و دارای آنتی اکسیدان‌ هستند استفاده کنید. این محصولات حاوی آنتی اکسیدان می‌توانند لایه‌ای محافط بین موهایتان و هوای آلوده تشکیل دهند.
  • از اهمیت آبرسانی غافل نشوید. آبرسانی مناسب نه تنها برای مو و پوست شما ضرورت دارد بلکه باعث بهبود سلامتی کل بدنتان خواهد شد.
  • از ماسک‌های مرطوب کننده و تقویت کننده لایه هیدرو-لیپید طبیعی مو استفاده کنید. این محصولات باعث افزایش رطوبت موها و در نتیجه کاهش تاثیر آلودگی هوا بر مو خواهند شد.
  • از نرم کننده‌های عمیق استفاده کنید. نرم کننده‌های عمیق برای ترمیم موهای آسیب دیده بسیار مناسب بوده و قادرند آبرسانی و رطوبت لازم برای موها را تامین کنند.

◊ آیا موهای سالمی دارید؟ 5 تست برای تشخیص سلامت موها

برای اطلاعات بیشتر حتما با ما تماس بگیرین و سوالات خودتون رو از مشاورین با تجربمون بپرسین

????«جهان قلمرو زیبایی توست»????

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا ????????

https://t.me/muba_ir

????وب‌سایت موبا????????

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار:

همه روزه حتی روزهای تعطیل

www.muba.ir

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

درمان ریزش موی بانوان
ریزش موی بانوان ریزش مو برای خانم‌ها از اهمیت به‌سزایی...
تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست!
تمام آنچه در فرآیند کاشت مو پیش روی شماست! موهای...
انواع پوست: راهنمای جامع تشخیص نوع پوست و عوامل موثر بر نوع پوست
انواع پوست: راهنمای جامع تشخیص نوع پوست و عوامل موثر...
مشکلات و روش‌های مراقبت از مو در فصل پاییز
اهمیت مراقبت از مو در فصل پاییز فصل پاییز جز...
ظاهر کاملا طبیعی، زیبا و جذاب
ظاهر کاملا طبیعی، زیبا و جذاب پروتزهای موی موبا تمام...