جستجو
سبد خرید

با چند روش ساده از ترک پاشنه پا خلاص شوید

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

بسیاری از افراد برای پوشیدن کف دلخواه تابستانی خود تردید دارند چرا که ترک‌ کف پا از داخل کفش پیداست و جلوه ناشایستی به پاها می‌دهد. همچنین در صورت عدم توجه به این مشکل ممکن است گاهی دچار عفونت، زخم یا خارش مداوم کف پا شوید که  این تنها یک دلیل دارد، آن هم خشک شدن بیش ‌از حد کف پاهاست، که با چند روش ساده قابل درمان می‌باشد. در ادامه به علت ترک کف پا و راهکارهای درمان آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

علت ترک کف پا چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد
با چند روش ساده از ترک پاشنه پا خلاص شوید

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • علت ترک کف پا چیست؟
  • چگونه ترک کف پا را از بین ببریم؟
  • تنها در 15 دقیقه با ماسک‌های خانگی از شر ترک‌های کف پا خلاص شوید
  • معجزه بمب کوکتل برای لایه‌برداری پا
  • درمان خانگی ترک‌های کف پا در برخی افراد ممنوع!

علت ترک کف پا چیست؟

ترک کف پا یکی از عوامل شایع خشکی و ضخیم‌شدن پوست کف پا است که طبق آمار به دست آمده 20% از مردان و زنان به آن دچار هستند. از مهم‌ترین عوامل بروز این مشکل می‌توان به کفش تنگ، کفش نامناسب فصل و گرم‌ شدن بیش ‌از حد پا، کفش پاشنه‌دار، تماس زیاد پا با فرش و گلیم، عدم لایه‌برداری پا، بیماری زمینه‌ای و افزایش سن اشاره کرد. البته باید تاثیر آب و هوا را هم بر میزان خشکی پوست و به ویژه ترک‌های کف پا در نظر گرفت. همچنین پا برهنه بودن در مدت زمان طولانی نیز می‌تواند به ضخیم شدن پوست پا منجر شود.

چگونه ترک کف پا را از بین ببریم؟

با توجه به مواد ذکر شده که از دلایل اصلی ترک کف پا محسوب می‌شوند در ابتدا بر طرف کردن هر یک از موارد فوق می‌تواند تا حد زیادی موثر واقع شود.

  1. پوشیدن کفش مناسب فصل و انتخاب اندازه صحیح کفش تا حد زیادی اثر بخش است. عدم استفاده از کفش‌های پاشنه‌دار و کفش‌هایی که در قسمت پاشنه محافظتی ایجاد نمی‌کنند یکی از مهم‌ترین عوامل جلوگیری از بروز ترک پا خواهد بود.
  2.  استفاده از پاپوش یا جوراب در حین راه رفتن در خانه به منظور جلوگیری از اصطحکاک مداوم پوست پا با سطح فرش یا گلیم، به خصوص در زنان خانه‌دار توصیه می‌شود.
  3. اگر به دلیل بیماری زمینه‌ای یا خشکی هوا، ترک پوست کف پا را تجربه می‌کنید می‌توانید با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده کف پا یا وازلین، قبل از خواب شبانه پاهایتان را چرب کنید و تا صبح جوراب کتانی بپوشید.
  4. پاهایتان را طولانی مدت در آب داغ قرار ندهید و برای شستشو از صابون‌های نرم‌کننده و اسکراب پا استفاده کنید؛ همچنین از سنگ پا دوبار در هفته و  در انتهای حمام که پوست پا به اندازه کافی نرم شده باشد استفاده کنید.

تنها در 15 دقیقه با ماسک‌های خانگی از شر ترک‌های کف پا خلاص شوید

.موز

یک عدد موز رسیده را له کنید و به قسمت‌های پاشنه پا و لای انگشتان بزنید. به مدت 15 دقیقه صبر کنید و سپس با آب ولرم بشویید. برای بازدهی بیشتر می‌توانید موز را با انواع روغن، آووکادو و عسل نیز ترکیب کنید.

.لیمو و وازلین

2 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه را با یک قاشق غذاخوری وازلین ترکیب کنید و هرروز به قسمت‌های خشک پاشنه پا بزنید و با سلفون یا پلاستیک پاها را بپوشانید و جوراب بپوشید. پس از 20 دقیقه پاهایتان را از پلاستیک در بیاورید و با دستمال خشک چربی‌های اضافه را پاک کنید. این کار نیازی به شستشو نخواهد داشت.

.عسل

3 قاشق عسل را در آب گرم حل کنید و پاهایتان را به مدت 15 الی 20 دقیقه در آب قرار دهید. سپس پاهایتان را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب‌کننده بزنید. 

.آرد برنج

2 قاشق غذاخوری آرد برنج را با یک قاشق عسل و یک قاشق سرکه سیب مخلوط کنید تا مواد خمیری شکل به دست آید. خمیر را به پاها بزنید و پس از 20 دقیقه با آب ولرم بشویید و به پاهایتان کرم مرطوب کننده یا روغن نارگیل بزنید.

.روغن تراپی

روغن تراپی برای پوست و مو (مقاله روغن تراپی روشی برای درمانی خشکی مو را حتما بخوانید) بسیار مفید است و میتواند اثرات شگفت انگیزی بر روی پوست و مو بگذارید. شما می توانید شب‌ها قبل از خواب پاهایتان را بشویید و به انتخاب خود یکی از روغن‌های گیاهی مانند روغن درخت چای، نارگیل، زیتون، جوجوبا یا وازلین و گلیسیرین را به کف پا بزنید و در سلفون یا نایلون بپیچید، سپس جوراب نخی یا کتان بپوشید و تا صبح اجازه دهید در پا بماند.

معجزه بمب کوکتل برای لایه برداری از پا

اخیرا استفاده از کوکتل‌های معطر بسیار مورد استقبال واقع شده است. این کوکتل‌ها علاوه بر بوی بسیار خوش و خاصیت آنتی باکتریال که دارند می‌توانند سلول‌های مرده و پوست‌های ضخیم را از کف پا جدا سازند.

برای این‌کار لازم است ابتدا یک کوکتل با رایحه دلخواه انتخاب و خریداری کنید. داخل یک تشت، وان یا یک ظرف بزرگ را آب گرم بریزید و پاهایتان را در آب قرار دهید، سپس کوکتل را به آب بندازید. پس از 20 دقیقه پاهایتان را از آب خارج کنید و با سوهان مخصوص پاشنه یا سنگ پا به آرامی پوست‌های مرده و اضافی را بتراشید. کوکتل به دلیل وجود جوش شیرین، انواع روغن‌ها، نمک و … موجب طراوت‌بخشی  و لطافت پوست پا خواهد شد و استفاده مداوم از آن ترک‌های پاشنه پا را به طور کلی از بین خواهد برد.  

درمان خانگی ترک‌های کف پا در برخی افراد ممنوع!

برای افرادی که به بیماری دیابت مبتلا هستند، کشیدن سنگ پا یا سوهان پا توصیه نمی‌شود لذا می‌تواند موجب زخم شدن پوست و سبب بروز مشکلات جدی‌تری گردد. این افراد برای درمان خود بایستی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

گاهی ممکن است به دلیل استفاده نامناسب از کفش، استفاده مشترک از استخر و … پوست پا دچار قارچ به همراه ترک پوستی شود که برای این مشکل هم درمان‌های خانگی کمتر تاثیرگذار خواهد بود و بهتر است با مراجعه به پزشک از پمادهای مخصوص استفاده نمود.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 عادت اشتباه که موجب چربی مو می‌شود!(چربی مو یکی از عوامل ریزش مو)
7 عادت اشتباه که موجب چربی مو می‌شود!(چربی مو یکی...
پیکرتراشی ، روشی نامطمئن و حتی کشنده برای لاغر شدن
به تمام جراحی‌هایی که موجب فرم‌دهی و کاهش چربی‌های موضعی...
کیفیت اتفاقی نیست!
کیفیت یک برند در تمام زوایای آن نهفته است.  ...
با دانستن 5 نکته طلایی، انتخاب مدل مو و رنگ مو را برای خود راحت کنید
[vc_row][vc_column][vc_column_text] برای اینکه بهترین مدل مو را برای خود انتخاب...
با اکستنشن‌های رنگی موبا جذاب‌تر شوید!
اکستنشن رنگی مو گزینه‌ای مناسب برای تغییر و تحول! اگر...