جستجو
سبد خرید

با دانستن 5 نکته طلایی، انتخاب مدل مو و رنگ مو را برای خود راحت کنید

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

برای اینکه بهترین مدل مو را برای خود انتخاب کنید لازم است از موهای خود اطلاعات دقیقی داشته باشید. همیشه دقت کنید، مدل‌هایی که به صورت عکس یا ژورنال می‌بینید متناسب با آن شخص یا بازیگر در نظر گرفته شده است و ممکن است اصلا مناسب چهره شما نباشد. به همین منظور لازم است که قبل از هرگونه تغییر در استایل موهایتان جنس مو، حجم مو، ریزش یا مقاومت مو، نازکی یا ضخامت تارهای مو، رنگ طبیعی مو خود را در نظر بگیرید. علاوه بر این بهتر است برای انتخاب مدل یا رنگ موی خود به ظاهر و جایگاه اجتماعی خود نیز تا حدودی توجه کنید. با ما همراه باشید تا با 5 نکته مهم، انتخاب مدل مو و رنگ مو را برای شما راحت‌تر کنیم.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • قبل از هر اقدامی از سلامت موهای خود مطمئن شویم.
  • در انتخاب مدل و رنگ مو به چه نکاتی توجه کنیم

حال موهایتان را بپرسید…!

سلامت مو یکی از فاکتورهای مهم در هنگام تغییر استایل و مدل مو است. اگر نمی‌دانید که موهای شما سالم هستند یا خیر، روش‌های زیر می‌تواند در تشخیص وضعیت موهایتان به شما کمک کند.

موهای شما، به طور طبیعی در روز می‌تواند تا 100 تار مو ریزش داشته باشد. اگر ریزش مو روزانه شما بیش از این مقدار نیست پس نگران ریزش مو نباشید.

اگر موهای براق و نرمی دارید و درحین شانه زدن، موهای شما همراه با شانه زدن کش می‌آید و گره نمی‌خورد، این مسئله از سالم بودن موهایتان حکایت دارد.

یک روش ساده دیگر این است که موی خود را در یک لیوان آب بیاندازید، اگر مو به ته لیوان رفت یعنی موی شما دارای منافذ مخرب است و لازم است سریعا اقدامات لازم را انجام دهید. اگر مو بر روی آب ماند، یعنی موهای شما سالم هستند.

حال با توجه به موارد فوق اگر موهای سالمی ندارید، توصیه می‌کنیم که از رنگ کردن با مواد شیمیایی قوی بپرهیزید و برای رشد و تقویت مجدد آن‌ها، موهای خود را با یک مدل جدید کوتاه کنید. البته توجه داشته باشید که مدل مناسبی را انتخاب کنید تا بعد از تغییر استایل پشیمان نشوید. با ما همراه باشید تا شما را به سمت انتخابی درست و اصولی هدایت کنیم:

عوامل موثر در انتخاب مدل و رنگ مو

انتخاب مدل مو یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین مراحل تغییر استایل است، که اگر شناخت درستی از موارد تاثیرگذار در انتخاب مدل نداشته باشید، ممکن است پس از تغییر استایل از انتخاب خود پشیمان شوید. معیارهای سنجش برای انتخاب مدل‌های جدید، فرم صورت، سن، جایگاه شغلی، رنگ چشم، رنگ پوست و مو می‌باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت:

1.فرم صورت خود را بشناسید

فرم صورت هرشخصی با دیگری متفاوت است. گرد بودن صورت، کشیدگی، بلندی یا کوتاهی پیشانی، برجستگی‌های فک و چانه و اندازه اجزای صورت مواردی است که این تفاوت‌ها را می‌سازند. در دسته‌بندی ساده‌تری می‌توان گفت که صورت‌ها به شکل مستطیل، مربع، دایره، بیضی، قلبی، مثلثی و شش ضلعی هستند. صورت خود را با تصاویر زیر مقایسه کنید و پس از مشخص شدن فرم صورتتان، از خود بپرسید که می‌خواهید چه تغییری کنید؟ آیا لازم است گونه‌ها یا فک خود را کوچک‌تر نشان دهید یا بلندی گردن‌ خود را بهتر نمایان کنید؟

هنوز برای انتخاب نهایی زود است، به فاکتورهای مهم دیگر هم توجه کنید:‌

2.تناسب مدل مو و سن خود را در نظر داشته باشید

مدل‌های مو برای خانم‌ها، به دو دسته زنانه و دخترانه تقسیم می‌شود. اصولا مدل‌های زنانه تم‌های مرتب و بلند دارند و رنگ‌ها به بلوند‌ روشن نزدیک است. در دسته مدل‌های دخترانه اکثرا کوتاهی و چتری‌های پرحجم و رنگ‌های فانتزی پرطرفدارتر است. در مدل‌های آقایان هم دسته پسرانه و مردانه وجود دارد، که اصولا مدل‌های پسرانه از طراحی خطی و فشن‌تری برخوردار است. همواره رنگ و مدلی را انتخاب کنید که با سن و آن‌چه از شما انتظار می‌رود، تناسب داشته باشد.

3.شخصیت و جایگاه شغلی را فراموش نکنید

در هنگام تغییر رنگ یا مدل مو حتما به شخصیت و جایگاه اجتماعی خود نیم‌ نگاه کوتاهی داشته باشید. برای افرادی که بسیار منظم و در جایگاه شغلی مدیریتی و کارمندی هستند، پیشنهاد می‌شود که موهایی ساده و مرتب بدون طراحی خطی فشن داشته باشند. برای افرادی که در فضای هنری و آزادتری کار می‌کنند بهتر است از مدل‌هایی که کوتاهی خرد و پرحجمی دارند و گاها نامنظم هستند، استفاده شود. فراموش نکنید که هرکسی در نگاه اول به ظاهر شما توجه می‌کند و در فکرش شغل شما را حدس می‌زند.

4.به رنگ چشم و پوست خود توجه کنید

اگر رنگ پوست شما، رو به صورتی می‌رود و یا رگ‌های روی بازو و بدن‌ شما به رنگ آبی است، شما رنگ پوست سردی دارید و رنگ موهای گرم برای شما بهترین انتخاب است.

اگر پوست بدن شما رو به زردی می‌رود، چشمان قهوه‌ای روشن و سبز تیره دارید، رگ‌های روی بدن‌تان به رنگ سبز است، شما پوست گرمی دارید و رنگ‌های سرد و فانتزی برای شما بهتر است.
 اگر چشمان قهوه‌ای تیره دارید و اصطلاحا سبزه هستید، رنگ پوست شما خنثی است و همه طیف رنگ‌ها برای شما می‌تواند مناسب باشد.

با توجه به رنگ ریش، موها، رنگ چشم و پوست، استایل فصلی خود را انتخاب کنید. مشخصا همه رنگ‌ها یا مدل‌هایی که هر سال ترند می‌شود مناسب شما نیست، اگر بی‌گدار به آب بزنید، پس از تغییر استایل ممکن است احساس کنید که صورت شما تیره‌تر شده است یا رنگ پریده و بی روح شده‌اید.  

***جدیدترین مدل کوتاهی مو و رنگ مو سال 2021***

استایل خودت را بساز

البته توجه داشته باشید که سلیقه شخصی شما و ترکیب رنگی که آرایشگر و استایلیست برایتان مدنظر می‌گیرد، می‌تواند مخالف موارد فوق باشد اما ظاهری تاثیرگذار و منطقی از شما بسازد. ظاهری که باعث خوشنودی و اعتماد به نفستان شود، چرا که احساس رضایت شما مهم‌ترین اصل در تغییر استایل است. پس علاقه و سلیقه خود را در اولویت قرار دهید و با جسارت مدل‌های جدید مو را امتحان کنید.  

🌏«جهان قلمرو زیبایی توست»🌏

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

👇راه‌های ارتباط با موبا👇

Website: muba.ir

Telegram: muba_ir

Instagram: muba_ir

Aparat: muba_ir

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مدل مو کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟
مدل موی کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم...
بررسی علت سفید شدن مو در جوانی
موهای سفید و خاکستری ممکن است از هر سنی شروع...
درباره اهمیت کلاژن سازی پوست چه می‌دانید؟
اگر به دنبال روشی برای مراقبت و جوان‌ سازی پوست...
تغییر در هورمون‌های بدن ؛ عامل ریزش مو یا افزایش رشد مو ؟؟
تغییرات هورمونی و ریزش مو رابطه مستقیمی با هم دارند...
با دانستن 5 نکته طلایی، انتخاب مدل مو و رنگ مو را برای خود راحت کنید
[vc_row][vc_column][vc_column_text] برای اینکه بهترین مدل مو را برای خود انتخاب...