جستجو
سبد خرید

راه‌های جلوگیری از ریزش مو

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

راه‌های پیشگیری از ریزش مو

تا به حال چه روش‌هایی را برای جلوگیری از ریزش موی خود امتحان کرده اید؟ اگر شما علائمی از قبیل ریزش مو غیرطبیعی در بازه‌های زمانی، نازک شدن مو، پیشروی پیشانی در خط رویش مو و یا کم‌پشتی مو در ناحیه فرق سر در خود مشاهده می‌کنید، قریب به یقین، دچار ریزش مو شده‌اید.

ریزش مو می‌تواند برای هرکسی ترسناک و طاقت‌فرسا باشد، چرا که ما همیشه بدترین شرایط را در ذهن تجسم می‌کنیم. در نظر داشته باشید، ریزش مو می‌تواند در برخی افراد کاملا موقتی باشد و راه‌های درمان زیادی برای درمان و متوقف کردن آن وجود دارد. بهتر است قبل از شروع درمان ریزش موی خود با یک متخصص مشورت کرده و سپس روش درمان خود را انتخاب کنید.

ما چند نکته و ترفند برای جلوگیری از ریزش مو برای شما در نظر گرفته‌ایم:

دلیل ریزش موی خود را بیابید

همان‌طور که در قسمت قبل گفته شد، ریزش مو می‌تواند قابل درمان و یا پیشگیری باشد. ملاقات با یک پزشک یا کارشناس متخصص برای یافتن علت بیماری قبل از شروع فرآیند درمان بسیار مهم و ضروری است.

مواردی از قبیل ریزش مو به دلیل استرس یا تغییرات هورمونی و ریزش موی بعد از بارداری از جمله مواردی است که می‌توان از بروز آن‌ها پیشگیری کرد و به چرخه رویش موی طبیعی بازگشت.

رژیم غذایی مناسب برای سلامت مو

رژیم غذایی سلامت مو شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. یک رژیم غذایی متعادل برای افرادی که می‌خواهند از سلامت مو هایشان اطمینان پیدا کنند، ضروری است. ویتامین‌ها و مواد معدنی برای سلامت مو و بدن شما بسیار ضروری است.

از ویتامین‌های ضروری مانند ویتامین B، A و C در کنار پروتئین، امگا 3 ، منیزیم، پتاسیم، آهن و کلسیم به طور مرتب استفاده کنید. تمام این موارد به راحتی در مواد غذایی روزمره مانند تخم‌مرغ، اسفناج، سبزیجات سبز، ماهی، مرغ و سیب‌زمینی یافت می‌شود. اگر فکر می‌کنید رژیم غذایی شما کمبود دارد، از مکمل‌های غذایی بهره ببرید. یک رژیم غذایی متعادل سلامت مو شما را تضمین کرده و تارهای آن را قوی‌تر می‌کند.

سبک زندگی

برخی فاکتورهای ساده در سبک زندگی شما می‌تواند بر سلامت مو تاثیر گذاشته و موجب ریزش مو شود. تغییر این فاکتورها می‌تواند سلامت مو را بهبود بخشیده و مانع ریزش موی شما در آینده می‌شود.

سیگار کشیدن با محدود کردن جریان خون در جمجمه و افزایش تولید هورمون‌ها موجب ریزش مو می‌شود. این دو عامل در طول زمان فولی‌سید مو را از بین برده و منجر به ریزش مو خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد  رابطه مستقیمی میان سیگار کشیدن و طرح ریزش مو  مردان وجود دارد. اگر شما هم سیگاری هستید، کاهش و یا قطع کردن سیگار کشیدن به ریزش مو شما در آینده کمک خواهد کرد.

از مصرف نوشیدنی‌هایی که باعث کم‌آبی و کمبود مواد معدنی بدن می‌شود نیز بپرهیزید.

مراقبت منظم از مو

مراقبت منظم از مو در زندگی به پیشگیری از ریزش مو کمک خواهد کرد. ما با وجود آگاهی از مضرات برخی چیزها برای مو، مانند استفاده از سشوار، اتو، بابلیس و …، همچنان از آن‌ها استفاده می‌کنیم. بهتر است استفاده از وسایل گرمایشی و مواد شیمیایی مانند ژل و … را به حداقل برسانید.

استفاده از مرطوب‌کننده‌های طبیعی مانند روغن نارگیل، به عنوان بخشی از مراقبت روزانه موهای شما را سالم نگه داشته و از شکستن آن جلوگیری می‌کند.  همچنین توصیه می‌کنیم موهای خود را محکم جمع نکنید. تا حد امکان موهای خود را به صورت طبیعی باز نگه دارید.

????«جهان قلمرو زیبایی توست»????

☎ برای مشاوره تلفنی هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

دلایل ریزش مو در آقایان 

دلایل ریزش مو در خانم‌ها

کانال تلگرام شرکت آرایشی و بهداشتی موبا

صفحه اینستاگرام موبا

وب‌سایت موبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب پروتز مو | سایزگیری سر برای پروتز مو
[vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][movedo_title heading_tag="h2" heading="h1" increase_heading="140" custom_font_family="custom-font-1" align="right"]روش سایزگیری سر...
دانستنی‌های پروتز مو | تمام آنچه که باید در مورد پروتز مو بدانید
[vc_row][vc_column][vc_column_text] تمام آنچه که باید در مورد پروتز مو بدانید...
آلودگی هوا چگونه باعث ریزش و نابودی موهای شما می‌شود؟
آلودگی هوا چگونه باعث ریزش موهای شما می‌شود؟ امروزه آلودگی...
6 نکته اساسی مراقبت از مو در فصل پاییز
6 نکته مراقبت از مو در فصل پاییز اکنون که...
عادت‌های روزانه که موجب ریزش مو می‌شود!
تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که...