جستجو
سبد خرید

مدل مو کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

مدل موی کوتاه یا بلند؟ کدام مدل مو برای فرم صورت شما مناسب است؟

شاید بارها این دست سوال‌ها هم برای شما مطرح شده باشد که “موی کوتاه به چه صورت‌هایی میاد؟” ،”موی بلند به چه صورت‌هایی میاد؟”. انتخاب یک مدل موی عالی، بهترین وسیله‌ای است که می‌تواند برای داشتن یک چهره جذاب به شما کمک کند. اگر در انتخاب مدل موی کوتاه یا بلند موهای خود همه نکات لازم را به‌کار بگیرید، مطمئن باشید خودتان اولین کسی هستید که چشم از آینه بر نمی‌دارید. در مقابل این احساس خوب، انتخاب مدل موی نا‌متناسب با چهره، می‌تواند تمام اعتماد به نفس شما را  خراب کند و سنتان را خیلی بیشتر از سن واقعیتان نشان دهد.

با آگاهی از این موضوع بهتر است قبل از تغییر مدل موها و انتخاب مدل کوتاهی مو فرم صورت خود را بشناسید و متناسب با آن مدل موی خود را انتخاب کنید.

اگر دوست دارید با یک مدل موی مناسب جذاب‌تر از همیشه شوید، اگر هنوز نمی‌دانید موی بلند برای شما بهتر است یا موی کوتاه؟ و اگر هنوز بهترین مدل موی خود را نمی‌شناسید همراه ما بمانید تا اطلاعات ویژه‌ای در این باره  در اختیارتان قرار دهیم.

در این مطلب ضمن معرفی انواع فرم صورت و مدل موهای مختلف برای آن‌ها، ترفندی را به شما معرفی می‌کنیم که متوجه شوید مو کوتاه بیشتر به فرم صورت شما می‌آید یا موی بلند؟

فرم صورت خود را بشناسید

دانستن فرم صورت در مد و زیبایی نقش به‌سزایی دارد، اگر شما فرم صورت خود را نشناسید، نمی‌توانید مدل موی مناسب، مدل ابروی هماهنگ و حتی آرایش درستی و لباس خوبی برای خود انتخاب کنید. اولین گام برای شناخت فرم چهره شناسایی 3 مورد زیر است:

  • وسیع‌ترین قسمت چهره
  •  فرم فک
  • طول صورت خود

شناخت وسیع‌ترین قسمت چهره

  • پیشانی:اگر پیشانی شما پهن باشد و به آرامی به سمت چانه شما زاویه‌دار شده باشد، فرم صورت شما شبیه به قلب است؛ که به آن مثلث وارونه هم می‌گویند.
  • گونه:اگر گونه‌های شما استخوانی و یا پهن‌تر از بقیه قسمت‌های چهره باشد و همچنین به سمت چانه باریک شود، فرم صورت شما شبیه به الماس است.
  • فک:  اگر فک شما پهن‌تر از بقیه قسمت‌های صورت باشد، احتمالا چهره شما به فرم مستطیل و یا گلابی است. (البته فرم گلابی بسیار کم دیده می‌شود.)
  • متوازن:اگر پیشانی، گونه‌‌ها و فک شما به‌طور کلی با هم متوازن و متعادل باشد فرم چهره شما می‌تواند مربع، دایره و یا بیضی باشد.

شناخت انواع فرم فک

  • فک زاویه‌دار: زمانی که فک شما زاویه‌دار یا چانه  شما تیز باشد، فرم صورت شما احتمالاً قلب (مثلث وارونه) است.
  • فک گوشه‌دار: اگر شما یک فک پهن و قوی دارید، احتمال دارد فرم صورت شما مربع یا مستطیل باشد. گاهی اوقات اگر احساس می‌کنید فک شما باریک است احتمالا حالت چهره شما شبیه به الماس و یا قلب (مثلث وارونه) است.
  • فک منحنی یا نرم: زمانی که فک شما فرم منحنی و نرم باشد، به احتمال زیاد فرم چهره شما گرد و یا بیضی است.

شناخت طول چهره

یک روش ساده برای تعیین طول چهره این است که یک خط خیالی را به صورت افقی زیر چشم خود تصور کنید و یک خط دیگر به صورت عمودی از بالای سر خود و از وسط بینی به سمت چانه بکشید. اگر نسبت خط افقی به خط عمودی یک به یک و یا برابر باشند، چهره شما گِرد، قلب یا مربع است.

اگر خط عمودی خیالی شما تقریباً یک و نیم برابر خط افقی باشد فرم صورت شما بیضی است که اکثر مردم معمولا در این دسته قرار می‌گیرند و البته ناگفته نماند که این فرم، بهترین فرم چهره است.

اگر خط عمودی خیالی شما بیشتر از یک و نیم برابر خط افقی باشد، پس فرم صورت شما مستطیل و یا کشیده و بلند است.

برای نتیجه دقیق‌تر می‌توانید روبروی اینه بایستید و سرتان را مستقیم و موازی با آینه بگیرید. موهای خود را کاملا جمع کنید تا مرز صورت شما مشخص باشد و با یک مداد آرایشی یا ماژیک خط دور صورت خود را بکشید. سپس خط عمودی و افقی توضیح داده شده در بالا را نیز روی آینه علامت بزنید و در نهایت طبق شکل بدست آمده فرم صورت خود را شناسایی کنید.

ویژگی‌های فرم چهره و صورت مربع شکل:

  • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه و فک
  • پهن و قوی بودن فک
  • برابر بودن طول و عرض چهره

ویژگی‌های فرم چهره و صورت الماسی شکل:

  • گونه‌های پهن
  • فک باریک
  • بلند و کشیده بودن طول چهره

ویژگی‌های فرم چهره و صورت دایره شکل:

  • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه‌ها و فک
  • برابر بودن طول و عرض چهره
  • فک با فرم مُدَور

ویژگی‌های فرم چهره و صورت قلبی شکل:

  • پیشانی پهن
  • فک زاویه دار وتیز
  • برابر بودن طول و عرض چهره

ویژگی‌های فرم چهره و صورت بیضی شکل:

  • متعادل بودن فرم پیشانی، گونه‌ها و فک
  • فک با فرم منحنی
  • بلند بودن طول چهره ولی به اندازه و متناسب

ویژگی‌های فرم چهره و صورت مستطیل شکل:

  • پهن بودن فک
  • بلند بودن طول چهره

ترفندی برای تشخیص دادن مدل مو کوتاه یا بلند

آیا تا به حال این سوال برایتان پیش‌ آمده که چهره شما با موی کوتاه جذاب‌تر است یا موی بلند؟

خانم‌ها معمولا از این که بخواهند موهای بلند و قشنگشان را کوتاه کنند کمی می‌ترسند چون اگر به نتیجه دلخواه نرسند و موی کوتاه بهشان نیاید، باید ماه‌ها منتظر بلند شدن دوباره موهایشان بمانند.

در ادامه با یک روش ساده به شما یاد می‌دهیم که چگونه تشخیص دهید موهای کوتاه به شما می‌آید یا موهای بلند. این روش که معمولا توسط همه آرایشگران نیز استفاده می‌شود به قانون ۲٫۲۵ معروف است که جان فریدا ” John Frieda” آرایشگر و صاحب برند جان فریدا آن را کشف کرده است.

برای این که بدانید مدل مو کوتاه بهتر است یا بلند، مراحل زیر را انجام دهید

برای انجام روش 2.25 تنها به یک مداد و خط کش نیاز دارید. به این صورت که مداد را افقی زیر چانه‌تان قرار دهید و خط کش را عمودی زیر گوش قرار دهید طوری که زاویه 90 درجه تشکیل دهند.
خط کش را از زیر نرمه گوش تا مداد اندازه گیری کنید. اگر حاصل آن کمتر ۲٫۲۵ اینچ (۵٫۵ سانتی‌متر) بود موی کوتاه برای شما مناسب است اما اگر عدد به دست آمده بیشتر از این مقدار بود موی کوتاه برای شما مناسب نیست و بهتر است موهایتان را بلند نگه دارید.
همه آرایشگرها و متخصصان زیبایی این روش را قابل اعتماد می‌دانند و تایید کردند. پس اگر در این فکر هستید که موهایتان را کوتاه کنید اما نمی‌دانید که به صورت شما می آید یا نه، این قانون را فراموش نکنید.

برای فرم صورت خود چه مدل مویی انتخاب کنم؟

حال که با فرم صورت خود آشنا شدید بهتر است مدل موی مناسب با فرم چهره خود را نیز پیدا کنید. همراه ما بمانید.

چه مدل مویی به صورت بیضی‌ می‌آید؟

اگر دارای صورت بیضی شکل هستید به شما تبریک می‌گوییم زیرا شما بهترین نوع صورت و کامل‌ترین آن را دارید و با هر مدل مو زیبا به‌نظر می‌رسید. پس هر مدل مو بلند یا کوتاه به شما می‌آید فقط کافی است موهای نزدیک به استخوان‌های گونه، لب‌ها و چانه را خرد کنید تا زیباتر به نظر برسید.

اگر فرم صورتتان بیضی شکل است باید خوشحال باشید چون بهترین فرم صورت را دارید و با هر مدل مویی بلند یا کوتاه، زیبا به نظرمی‌رسید. فقط کافی است موهای نزدیک به استخوان‌های گونه، لب‌ها و چانه را خرد کنید تا جذاب‌تر به نظر برسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را بخوانید:

***تنها در عرض یک ساعت به مدل موی دلخواهت برس!***

چه مدل مویی به صورت گرد‌ می‌آید؟

اگر صورتی گردی دارید باید موهایتان را طوری بیارایید که صورت شما را باریک‌تر و کشیده‌تر نشان دهد و پهنای صورتتان کمتر به‌نظر آید. مدل‌های چتری‌دار یا خرد شده به این دلیل که صورت را لاغرتر نشان می‌دهد بسیار برای این مدل صورت مناسب است. دقت داشته باشید که قد موهایتان باید از چانه بلندتر باشد در غیر اینصورت، صورت شما چاق به نظر می‌رسد.

برای افرادی که دارای صورت گرد هستند مدل‌های ساده، بسیار کوتاه و پسرانه مناسب نیست. این افراد نباید موهای خود را دم اسبی سفت ببندند و همچنین نباید جلوی موها را خیلی صاف نمایند و روی صورت بیاورند.

چه مدل مویی به صورت قلبی یا مثلث برعکس‌ می‌آید؟

کسانی که فرم صورتشان قلبی شکل است باید چتری‌ موها را به صورت چپ و خرد شده روی پیشانی بریزند و در نهایت موهایشان را لخت کنند.

چه مدل مویی به صورت مربعی‌ می‌آید؟

باشد و روی کناره‌های صورت به صورت ملایم بیاید. برای افراد دارای صورت مربعی، مدل های یک‌دست و ساده که بلندی آن تا زیر شانه است، مناسب می‌باشد.

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افراد با صورت مربعی مدل‌هایی است که روی فرق سر پف می‌کنند. افراد دارای صورت مربعی باید موهای خود را به صورت چتری کم در آورند و یا موهای کمی روی صورت خود بریزند.

برای صورت های مربعی موهای کوتاه مناسب نیست زیرا مربع بودن فرم صورت‌ را بیشتر نشان می‌دهد.

چه مدل مویی به صورت مثلثی‌ می‌آید؟

افرادی که دارای صورت مثلثی هستند باید موهای خود را طوری کوتاه کنند که چانه و گونه کم عرض به نظر برسد و پهنای ناحیه پیشانی بیشتر به نظر آید. مدل‌های فر و حالت داری که قاب صورت را دربر بگیرد مناسب صورت‌های مثلثی است. اگر می‌خواهید فرم مثلثی چهره شما تغییر کند، مدل های یک‌دست و ساده را که تا زیر شانه می آید انتخاب نکنید.

برای اینگونه صورت‌ها موهای لایه‌لایه که بلندیشان به روی شانه برسد مناسب است. بهترین انتخاب برای صورت‌های مثلثی، مدل‌های بسیار شلوغ مثل مدل‌های سرخپوستی است که موها را پرحجم نشان می‌دهند. چتری‌های بلند نیز می‌توانند شما را زیباترنشان دهند.

اگر فرم صورتتان مثلثی است موهای خود را با مدلی که دور قاب صورت را نمی‌گیرند نزنید زیرا پیشانی و قسمت سر را پهن‌تر و چانه را باریک‌تر نشان می‌دهند.

چه مدل مویی به صورت لوزی‌ می‌آید؟

اگر دارای صورت لوزی شکل هستید بسیاری از مدل‌ها برازنده شماست پس موهای خود را مدل یک‌دست تا روی شانه‌ها یا مدل حالت‌دار بلند کوتاه کنید. برای صورت‌های لوزی شکل موهای فر با قد متوسط تا زیر چانه بسیار مناسب است.

اگر مدل موی بلند را می‌پسندید، قد موهایتان باید تا روی شانه‌ها باشد و در اطراف قاب صورت کمی لایه‌لایه شده باشد. مدل چتری موجب زیبایی بیشتر صورت لوزی شکل می‌شود. موهای شما باید به این که استخوان گـونه باریک جلوه داده شود و پهنای پیشانی و فک افزایش یابد، کمک کند.

برای افرادی که چهره لوزی دارند مدل‌های خیلی شلوغ و لایه‌لایه که موها را پرحجم نشان می‌دهند، مناسب نیست. مدل‌های کوتاه نیز برای صورت‌های لوزی مناسب نیستند، زیرا قسمت بالایی صورت را پهن‌تر نشان می‌دهند.

چه مدل مویی به صورت مستطیلی‌ می‌آید؟

صورت‌های مستطیلی دارای چهره لاغر و کشیده هستند و باید موهای خود را طوری کوتاه کنند تا صورتشان کوتاه‌تر و پهن‌تر گردد؛ بنابراین باید مو تا کناره‌های چانه بیاید و هر چه قد موهایشان کوتاه‌تر باشد برای صورتشان مناسب‌تر است.

اگر فرم صورت مستطیل دارید، موهایتان را تا هم سطح چانه کوتاه نکنید زیرا باعث می‌شود که نظر دیگران به چانه و فک شما جلب شود و صورتتان کشیده‌تر نشان داده شود، پس بهتر است موها خود را مصری کوتاه نکنید.

کسانی که صورت کشیده‌ای دارند باید موهایشان را دور تا دور صورت به صورتی کاملا پرپشت و روی هم بریزند تا از کشیدگی صورتشان کمی کم کند.

موبا افتخار دارد با داشتن متخصصین مو و زیبایی ، بهترین مدل مو متناسب با فرم صورت شما را برای شما تشخیص داده و اجرا کند . با روش های جدید ترمیم مو و پروتز مو ، صورت شما را به جذاب ترین حالت طبیعی تبدیل کند . با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ظاهر کاملا طبیعی، زیبا و جذاب
ظاهر کاملا طبیعی، زیبا و جذاب پروتزهای موی موبا تمام...
برای کاشت مو دست نگه دارید و کربوکسی تراپی را امتحان کنید!
مو یکی از مهم‌ترین عوامل زیبایی در ظاهر هر فرد...
درمان ریزش موی بانوان
ریزش موی بانوان ریزش مو برای خانم‌ها از اهمیت به‌سزایی...
آیا می‌توانم با پروتز مو به ورزش بپردازم؟
آیا می‌توانم با پروتزهای موی موبا به ورزش بپردازم؟ پروتزهای...
ساختار پوست و هر آن‌چه که باید برای مراقبت بهتر از پوست بدانید
آشنایی با ساختار پوست برای مراقبت بهتر از آن پوست...