جستجو
سبد خرید

در فصل پاییز چه مشکلاتی برای موها ایجاد می‌شود؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

تابستان رسماً به پایان رسیده است و فصل پاییز در راه است و این بدان معناست که دما سردتر و خشک‌تر خواهد شد و همین امر می‌تواند مشکلات جدی برای موها ایجاد کند. گرچه تابستان به دلیل موخوره، موهای آسیب‌دیده از آفتاب و ریشه‌های چرب شناخته می‌شود، اما پاییز هم به ایجاد موهای خشک و شکننده، موخوره و پوسته پوسته شدن سر و خارش شناخته می‌شود. اما همه این مشکلات به راه‌حل‌های منحصر‌ به فرد خود نیاز دارند. این مقاله ما به شما کمک می کند بدون هیچ‌گونه نیاز به محصولات غیر ضروری، روند مراقبت از مو خود را از تابستان به پاییز تغییر دهید و تمام این مشکلات را به راحتی حل کنید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • مشکل1: موهای خشک و شکننده
  • مشکل2: وز شدن موها
  • مشکل 3: موهای صاف و لخت
  • مشکل 4: افزایش استفاده از ابزارهایی چون اتو مو، سشوار و بابلیس
  • مشکل 5: خارش پوست سر

مشکل1: موهای خشک و شکننده

شاید بزرگترین مشکلی که همه ما در این زمان از سال با آن روبرو خواهیم بود، تغییر هوا از گرم و مرطوب به دمای خشک و سرد است. این وضعیت را با باد تند، بخاری‌ها و وسایل گرمایشی که باعث کاهش رطوبت می‌شوند و در نتیجه افزایش استفاده از ابزارهای چون سشوار، اتو مو و بابلیس ترکیب کنید؛ درمی‌یابید جای هیچ تعجبی نیست چرا که موهای ما اغلب خشک و شکننده می‌شوند و این هم یکی از مشکلات مو ناشی از فصل پایییز محسوب میشود. برای داشتن موهایی با وضعیت خود و عاری از هر شکنندگی پیشنهاد می‌کنیم روند خود را تغییر داده و هدف از رسیدگی به موهای خود را به آبرسانی عمیق تغییر دهید.

برای این کار می‌توانید از روغن نارگیل و آلوئه‌ورا برای تأمین میزان رطوبت لازم برای موهای خود استفاده کنید. همچنین توصیه می‌کنیم حداقل یک بار در هفته از ماسک موی نرم‌کننده عمیق استفاده کنید، زیرا آن‌ها می‌توانند اثرات خشکی مو را برطرف کرده و در کمتر از 10 دقیقه موهای شما را از نظر سلامتی تأمین کنند.

***6 نکته اساسی در مراقبت از موها در فصل پاییز***

مشکل2: وز شدن موها

گرچه ممکن است رطوبت بیش از حد مسئله برای سلامتی موها ایجاد نکند، اما وز شدن مو ناشی از گرما و اصطکاک کلاه و روسری ما می‌تواند به همان اندازه مشکل‌ساز باشد. برای اینکه بتوانید این میزان از اصطکاک را کاهش دهید سعی کنید از محصولات ضد وز مو استفاده کنید. این محصولات در عین حال یک سد محافظ در اطراف موهای شما ایجاد می‌کنند تا بتواند رطوبت را در خود حفظ کند و آسیب‌هایی را که باعث ایجاد موخوره می‌شوند را از بین ببرد. اگر به کمی محافظت اضافی نیاز دابرای این کار می‌توانید از یک سرم موی استفاده کنید و آن را بخشی از برنامه مراقبت روزانه  موهای خود قرار دهید. سرم‌ها سطح مو را کاملا پوشش می‌دهند، بنابراین باعث جذب بیشتر رطوبت در مو و افزایش درخشش آن می‌شود. البته این محصول می‌تواند از مواردی مانند خشکی و اصطکاک مو جلوگیری کند.

مشکل 3: موهای صاف و لخت

هیچ کس رطوبت موجود در هوا را دوست ندارد و سعی می‌کند از آن دوری کند چرا که باعث وز شدن و فر شدن مو می‌شود. اما همین رطوبت برای یک چیز خوب است آن هم حجم مو است. وقتی دما در پاییز کاهش می‌یابد، میزان آب موجود در هوا را نیز کاهش می‌یابد، این امر باعث می‌شود موهای شما صاف و لخت شود و همین هم یکی از مشکلات مو در فصل پاییز است. پس اگر به دنبال افزایش حجم موهای خود در فصل پاییز هستید باید رطوبت را افزایش دهید.

مشکل 4: افزایش استفاده از ابزارهایی چون اتو مو، سشوار و بابلیس

احتمال این وجود دارد که با شروع فصل پاییز و کاهش دمای هوا، تمایل شما برای خشک کردن موهای خود از طریق آزاد گذاشتن آن‌ها در هوا بسیار کم خواهد شد. چرا که هوا سرد است و تمایل دارید زود موهای خود را خشک کنید. اولین و  آخرین کاری هم که انجام می‌دهید استفاده از سشوار است.

بنابراین میزان استفاده از این وسایل در فصل پاییز افزایش پیدا خواهد کرد. پس باید از محصولاتی استفاده کرد بتواند در برابر آسیب گرمای این وسایل، از موها محافظت کند. این محصولات باید دوز مناسبی از هیدراتاسیون و تغذیه مو را نیز فراهم کنند. هنگامی که قبل از حالت دادن به موهای مرطوب از این محصولات استفاده شود، می‌تواند یک لایه از درخشش، رطوبت و محافظت در برابر آسیب بر روی مو ایجاد کند.

مشکل 5: خارش پوست سر

خشکی فصلی نه تنها برای موها بلکه برای پوست سر شما مضر است. برای دور نگه داشتن این پوست سر از این عارضه  می‌توانید منتول و آلوئه‌ورا را با هم ترکیب کنید و به پوست سر خود بمالید. ایم کار  به پوست شما کمک می‌کند تا مرطوب شود و به آن انرژی می‌بخشد و در عین حال کمک می‌کند تا پوست سر شما تمیز و سالم بماند.

***چگونه در فصل پاییز موهای شادابی داشته باشیم***

فصل پاییز و اهمیت مراقبت از مو

فصل پاییز جز فصل‌های زیبای سال است اما با توجه به طبیعت خود هوای خشک‌تری دارد. تغییرات آب و هوا، قرارگیری در معرض بادهای شدید و استفاده از شوفاژ می‌تواند به طور جدی بافت و حتی رنگ موهای شما را تغییر دهد. پاییز یکی از فصل‌هایی است که ریزش موی فصلی در آن زیاد می‌شود. در این فصل به دلیل خشکی هوا موها شکننده، خشک و آسیب‌پذیر می‌شوند و شما باید روش نگهداری و مراقبت از موهای خود را تغییر دهید. در فصل پاییز باید رطوبت کافی به موهای خود برسانید. استفاده از ماسک‌های مرطوب‌کننده و نرم کننده مو کمک زیادی به حفظ سلامت مو در این فصل می‌کند. در این مقاله سعی شده تا چندی از مشکلات مو ناشی از فصل پاییز بیان شود تا بتوان با حل این مشکلات موهای زیباتری داشته باشیم.

«جهان قلمرو زیبایی توست»

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/ Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مزوتراپی مو روشی موثر در جلوگیری از ریزش مو
مزوتراپی روشی موثر در جلوگیری از ریزش مو ریزش مو...
بوتاکس مو؛ روشی برای درمان آسیب‌دیدگی مو
بوتاکس برای مو یک روش درمانی و آرایشی است که...
تغییر در هورمون‌های بدن ؛ عامل ریزش مو یا افزایش رشد مو ؟؟
تغییرات هورمونی و ریزش مو رابطه مستقیمی با هم دارند...
الگوی ریزش مو ارثی در مردان و زنان
مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است. در...
مشکلات و روش‌های مراقبت از مو در فصل پاییز
اهمیت مراقبت از مو در فصل پاییز فصل پاییز جز...