جستجو
سبد خرید

باورهای غلط و رایج در مورد مو

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

مهم نیست که اطلاعات زیبایی خود را از کجا به‌دست می‌آورید؛ اعم از مجلات، رسانه‌های اجتماعی یا تبلیغات دهان به دهان، به راحتی می‌توان گفت که منابع فراوان و اطلاعات موجود در هر زمان مشخص باعث شده اوضاع بسیار گیج‌کننده باشد. با ما همراه باشید تا برخی از ایناطلاعات و باورهای غلط و رایج را با هم مرور کنیم.

اطلاعات درست و یا نادرست در مورد مو

با وجود اطلاعات بسیار کافی در اختیار ما، تشخیص باورهای غلط در مورد مو می‌تواند مشکل باشد. این امر به ویژه در دنیای مراقبت از مو بیشتر نمود می کند، زیرا بسیاری از آنچه که ما در مورد مراقبت از موهای خود می‌دانیم از اعضای خانواده و دوستان به ما منتقل شده است. برای دستیابی به موفقیت در مراقبت از موهای خود، ما با استفاده از نظرات دو آرایشگر حرفه‌ای درباره رایج‌ترین نکات و ترفندهای مراقبت از مو به جستجو پرداخته‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین‌ روش مراقبتی از مو،  با ما در این مقاله همراه باشید.

1. درست یا نادرست: کوتاه کردن مرتب مو باعث رشد سریع‌تر مو می‌شود!

این باور غلط است. متخصص زیبایی تلویزیون و آرایشگر مشهور ، جانت جکسون می‌گوید: “کوتاه کردن موهای شما باعث می‌شود موهای شما سالم‌تر باشند و نه اینکه سریع‌تر رشد کنند.” کوتاه کردن موها به‌طور منظم به خلاص شدن از شر موخوره مو کمک می‌کند ،که باعث می‌شود موها سالم‌تر به نظر برسند. کوتاهی منظم به حفظ طول مو کمک می‌کند، اما به زمان رشد مو را تسریع نمی‌بخشد.

به گفته متیو کالینز، آرایشگر مشهور، کوتاه کردن و تمیز کردن  مو باعث می‌شود که شکاف و موخوره موجود در انتهای موهای شما از بین بروند. مهم است که موهای خود را در خانه کوتاه نکنید. شما به احتمال زیاد از قیچی که به اندازه کافی تیز باشد استفاده نخواهید کرد، که این امر ممکن است به موها آسیب بیشتری وارد کند.

***آیا موهای سالمی دارید؟ تست های تشخیص سلامت مو***

2. درست یا نادرست: موهای شما به محصولات عادت می‌کند، بنابراین باید هر چند ماه یک بار آن‌ها را تغییر دهید!

این باور نادرست است. جکسون می‌گوید: بیشتر اوقات ممکن است شرکت‌های تولیدکننده مواد تشکیل‌دهنده یا فرمولاسیون محصول خود را تغییر دهند. پس شما، به‌عنوان یک مصرف‌کننده که از تغییر آن اطلاع ندارید، متوجه می‌شوید که موهای شما دیگر مانند گذشته واکنش نشان نمی‌‌دهند. بنابراین لازم است که مواد تشکیل‌دهنده محصول تازه خریداری شده را با محصول قدیمی مقایسه کنید و سپس آن را خریداری کنید.

اگر اینطور نباشد و متوجه شوید که محصول مورد علاقه شما “متفاوت” عمل می‌کند، شاید عوامل دیگری در آن دخیل باشد. کالینز می‌گوید: “فصول و تغییرات آب و هوایی بر نحوه واکنش موها به محصولات تأثیر می‌گذارد، بنابراین در زمان‌های مختلف سال ممکن است به محصولات مختلفی احتیاج داشته باشید که به مقابله با برخی از مشکلات مو کمک بسزایی می‌کنند. این عمل می‌تواند شامل درمان افزایش وز مو در تابستان و خشکی مو در زمستان باشد.

3. درست یا نادرست: به ازای هر موی سفید و یا خاکستری کنده شده، دو مو به جای آن رشد می‌کند!

کندن موهای سفید ورشد دو برابری آنها یکی از باورهای غلط در مورد مو است. کالینز می‌گوید: “بعد از کندن مو، موهای بیشتری رشد نخواهند کرد.”

همچنین جکسون می‌گوید: “اگر موی سفید خود را بکنید ، موی سفید دوباره به جای خود رشد می‌کند.اما در مورد رشد تعداد بیشتر، این واقعاً یک افسانه است.

4. درست یا نادرست : شستن هر روز موها باعث آسیب رساندن به مو می‌شود!

این مورد مواردی بستگی دارد. جکسون می‌گوید: “شستن بیش از حد موها ممکن است برای برخی از انواع موها مضر باشد، به خصوص اگر موهای شما سبوم کافی تولید نکند.” تا زمانی که موهای صافی نداشته باشید که به راحتی چرب شود، احتمالاً نیازی به شستن هر روزه موهای خود ندارید.

صرف نظر از اینکه چند بار موهای خود را شستشو می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که از شامپو و نرم کننده‌ای استفاده می‌کنید که موهای شما را آبرسانی می‌کند.

***چگونه شامپو مناسب موهایمان را انتخاب کنیم؟***

5. درست یا نادرست: شستن موها با آب سرد قبل از خروج از حمام باعث درخشش مو می‌شود!

این یکی از باورهای غلط در مورد است، اما شستشوی موها با آب سرد در انتهای دوش فوایدی بسیاری به همراه دارد. جکسون می‌گوی: این امر به بسته شدن کوتیکول‌های مو کمک می‌کند که باعث می‌شود موها کمتر حالت بگیرند و بنابراین موها درخشش بیشتری پیدا می‌کنند. شستشوی آب سرد نیز روش خوبی برای حفظ موهای رنگ شده است، البته در عین حال بهتر است از شامپو و نرم‌کننده فرموله شده برای موهای رنگ شده استفاده شود. انجام هر دو کار درخشش موها کمک می‌کنند.

با این حال موردی که باید مراقب آن باشید، این است که آب سرد اثر کمتری در شستشو شامپو از روی موها دارد. بنابراین باید موها را کاملا و به صورت صحیح شست و سپس از دوش آب سرد استفاده کرد، زیرا محصول باقی‌مانده از مواد شوینده بر روی موهای شما باعث کدر شدن آن می‌شود.

?«جهان قلمرو زیبایی توست»?

☎️ برای مشاوره تلفنی با کارشناسان موبا هم‌اکنون اقدام کنید:

۰۳۱-۳۳۱۲۳

ساعات کار: همه روزه حتی روزهای تعطیل

از ساعت ۹:۰۰ صبح الی ۲۴:۰۰

?راه‌های ارتباط با موبا?

Website: muba.ir

Telegram: https://t.me/muba_ir

Instagram: https://www.instagram.com/muba_ir/

Aparat: https://www.aparat.com/muba_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آلودگی هوا چگونه باعث ریزش و نابودی موهای شما می‌شود؟
آلودگی هوا چگونه باعث ریزش موهای شما می‌شود؟ امروزه آلودگی...
چگونه می‌توان ریزش مو ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک را درمان کرد؟
از جمله عوارض سندروم تخمدان پلی کیستیک می‌‌توان به ریزش...
پوست چرب و 4 مرحله اصلی روتین روزانه مراقبت از پوست چرب
4 مرحله اصلی روتین روزانه مراقبت از پوست چرب داشتن...
با اکستنشن مژه زیبایی چشمان خود را چند برابر کنید
اکستنشن مژه چیست؟ به نوعی استفاده از مژه مصنوعی است...
تغییر مدل مو با پروتزهای مو طبیعی
مدل مو دلخواهت رو فقط با یک تماس انتخاب کن!...