جستجو
سبد خرید

از فواید کراتینه مو و معایب آن چه می‌دانید؟

فهرست مطالب

پروتــــز مــــو

مناسب لایف استایل شما

فروشگــــــــــاه مــــــوبــا

روزها
ساعت‌
دقیقه
ثانیه

جشنــــواره تخفیــفـــــــ

همه افراد در ذات خود گرایش به زیبایی دارند و سعی می‌کنند در بسیاری از روزها در بهترین و زیباترین حالت خود باشند. در آرایش روزانه یکی از وقت‌گیرترین کارها، آرایش و سشوار کشیدن موها به حالت دلخواه است. این کار اغلب در بین افرادی که موهای آسیب‌دیدیده یا فر و مجعد دارند شایع‌تر است. یکی از بهترین راه‌ها برای خوش حالتی و صافی مو بدون نیاز به براشینگ روزانه، کراتینه کردن مو است که در این مقاله قصد داریم شما را با مزایا کراتینه و معایب این کار آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:

  • کراتینه کردن مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟
  • فواید کراتینه مو چیست؟
  • معایب کراتینه مو که بهتر است بدانید
  • انجام کراتینه مو برای این دسته از افراد اکیداً ممنوع
  • انواع مدل‌های تقویت و صافی مو که بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید
  • آیا موهایم را کراتین کنم یا نه؟

کراتینه کردن مو چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کراتینه ماده‌ای شیمیایی متشکل از گاز فرمالدهید است که در طی مراحلی توسط آرایشگر ماهر بر روی مو گذاشته می‌شود و مو را به طور میانگین میان 4 تا 6 ماه (البته بسته به نوع مواد و کیفیت مواد این زمان متغیر خواهد بود) صاف و درخشان خواهد کرد. اما حتما می‌پرسید چگونه؟

کراتین و پروتئین مصنوعی بر روی تارهای مو می‌نشیند و منافذ باز مو را با مواد مغذی پر می‌کند. همین امر موجب می‌شود تا مو حالتی صاف و بسیار نرم داشته باشد و شما موهای خود را در سالم‌ترین حالت، بدون اینکه نیاز به سشوارکشی و اتو مو داشته باشید، خواهید داشت.

فواید کراتینه مو چیست؟

 شاید برایتان جالب باشد که بدانید کراتینه مو تنها برای بانوان نیست و آقایان نیز می‌توانند با انجام این روش خشکی و کدرشدگی موهایشان را به‌طور موقت درمان کنند. به‌طور خلاصه می‌توان 10 مورد از فواید کراتیه مو را اینگونه معرفی کرد:

  1. مناسب برای خانم‌ها و آقایان بدون محدودیت سنی
  2. نرم‌کننده و ترمیم‌کننده قوی مو
  3. ایجاد صافی، درخشانی و احیا مو
  4. از بین برنده گره خوردگی مو در حین شانه زدن
  5. محافظت از مو در برابر حرارت‌دهی و رنگ کردن
  6. کاهش موخوره و کدرشدگی مو
  7. حالت‌دهی آسان بدون وز شدن مو
  8. صرفه‌جویی در زمان و کاهش هزینه مصرف وسایل حرارتی
  9. ایجاد یک لایه محافظ بر روی مو در برابر آلودگی هوا و غبار
  10. تقویت ساقه مو و افزایش ضخامت مو

معایب کراتینه مو که بهتر است بدانید

1.ماندگاری کراتینه

در اغلب موارد شنیده‌اید که می‌گویند دوام کراتین تقریبا بالا و یا یک‌ ساله است و آن را به عنوان یکی از فواید کراتینه مو بیان می‌کنند. اما بهتر است بدانید که میزان ماندگاری این روش بین 4 تا 6 ماه است و پس از این مدت موهای شما به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

2.قیمت زیاد کراتینه مو

قیمت این روش نسبت به دیگر روش‌ها گران‌تر است و بسته به حجم و قد مو، این میزان هزینه کمتر و یا بیشتر هم خواهد شد. همچنین مراقبت‌های بعد از کراتین نیز موجب افزایش هزینه‌ها خواهد شد.

3.ایجاد واکنش‌های آلرژیک

گاز فرمالدهید موجود در کراتین که بر اثر مرحله اتو کشی آزاد می‌شود می‌تواند موجب آلرژی، خارش، پوسته پوسته شدن پوست سر، سوزش چشم و اشک‌ریزی شود. البته این مورد نیز به کیفیت مواد و میزان واکنش بدن هر فرد بستگی دارد.

4.ریزش مو در اثر کراتین

کراتین به دلیل ایجاد یک لایه محافظ بر مو، موجب سنگین‌تر شدن تارها شده و تضعیف ریشه در پی آن زیرش مو را به دنبال خواهد داشت.

  • ایجاد خشکی و موخوره

در اثر ورود مواد مغذی شیمیایی به تارها، مو پس از چند ماه دچار نازکی و خشکی بیشتر خواهد شد. در پی خشکی بیش از حد نیز باید در انتظار موخوره بود. 

  • چرب شدن روزمره مو

یکی از مهم‌ترین مضرات کراتین مو، چرب شدن و چسبیدن مو به کف سر است. کراتین به دلیل موادی که دارد شما را وادار می‌کند تا هر روز موهایتان را بشویید و در نهایت ممکن است موجب شوره چرب در سر شود.

  • تصور کم حجمی مو

صاف شدن مو به خصوص برای کسانی که موهایی فر دارند یک تغییر مهم در پی دارد و آن هم کم حجم به نظر رسیدن موهاست؛ به گونه‌ای که ممکن است افراد تصور کنند شما بخش زیادی از موهایتان را در اثر ریزش از دست داده‌اید.

انجام کراتین مو برای این دسته از افراد اکیداً ممنوع

در پی فواید کراتینه مو، این ماده می‌تواند برای افراد بسیاری مضر باشد. کراتین به دلیل گاز سمی فرمالدهید برای بسیار از افراد خطر جدی در پی دارد که همواره باید قبل از انجام این روش از سلامتی خود اطمیمنان حاصل کنند. برای زنان باردار این روش بسیار خطرناک بوده و حتی بهتر است به مدت 6 ماه قبل از بارداری از کراتینه مو استفاده نکنند. در کل کراتینه مو برای افراد زیر ممنوع است:

  • زنان باردار
  • بیماران ریوی و آسم
  • بیماران پوست پروانه‌ای
  • افراد دارای آلرژی حاد
  • بیماران سرطانی
  • افراد دارای ریزش مو شدید
  • افراد دارای موی چرب و شوره

انواع مدل‌های تقویت و صافی مو که بهتر است قبل از هر اقدامی بدانید

  • کراتینه برزیلی

انواع کراتینه‌های برزیلی، ژاپنی، فیلیپینی و… مواردی هستند که بیشترین میزان صافی را به مو می‌دهند. در این موارد میزان گاز فرمالدهید در ماده بیشتر بوده و ماندگاری و میزان صافی آن نیز طبیعتا بیشتر از روش‌های دیگر است.  اما این روش پس از مدتی آسیب‌های بیشتری بر روی مو خواهد گذاشت.

  • کراتینه احیا

کراتینه احیا بیشتر برای افرادی است که دارای موهای مجعد، حالت‌دار و دارای خشکی و موخوره هستند که می‌خواهند موها حالت طبیعی خود را داشته باشند اما به میزان زیادی نرم و سالم شود. این نوع کراتینه تا 80 درصد موهای شما را بدون آسیب احیا کرده و به میزان 20 درصد نیز صافی خواهد داشت. این روش یکی از امن‌ترین انواع کراتینه می‌باشد.

  • بوتاکس مو

برای افرادی که موهایی کدر و گره خورده دارند و از طرفی نیز به دلیل حساسیت‌ و واکنش آلرژیک به مواد کراتینه امکان انجام آن را ندارند، روش بوتاکس مو پیشنهاد می‌شود. این روش بدون بو و گاز سمی بوده و نوعی نرم‌کننده عمیق مو است که موهایتان را نرم و درخشان می‌کند و البته که ماندگاری این روش بین 3 تا 4 ماه بیشتر نخواهد بود.

آیا موهایم را کراتین کنم یا نه؟

طبیعتا کراتین مو علاوه بر تغییر در ظاهر و استایل شما، موجب صرفه‌جویی در وقت و آرایش روزانه شما خواهد شد و تا مدتی داشتن موهای سالم و درخشان را تجربه خواهید کرد اما متاسفانه برخلاف هزینه زیادی که می‌کنید ماندگاری آن زیاد نیست. درست‌ترین کار این است که موهای طبیعی خود را با استفاده از روغن‌تراپی و درمان‌های خانگی به حالتی طبیعی، سالم و زیبا درآورید و دیگر در پی تغییر حالت موهای طبیعی خود نباشید. چون شما زیبا هستید و نیازی به تغییر ندارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نصب ثابت پروتز مو موبا
نصب ثابت پروتز مو بر روی سر به شما این...
دانستنی‌های پروتز مو | تمام آنچه که باید در مورد پروتز مو بدانید
[vc_row][vc_column][vc_column_text] تمام آنچه که باید در مورد پروتز مو بدانید...
16 عادت بد که عامل ریزش موهای شما می‌شود
16 عادت بد که عامل ریزش موهای شما می‌شود (قسمت...
نصب پروتز مو | سایزگیری سر برای پروتز مو
[vc_row][vc_column width="1/6"][/vc_column][vc_column width="2/3"][movedo_title heading_tag="h2" heading="h1" increase_heading="140" custom_font_family="custom-font-1" align="right"]روش سایزگیری سر...
با دانستن 5 نکته طلایی، انتخاب مدل مو و رنگ مو را برای خود راحت کنید
[vc_row][vc_column][vc_column_text] برای اینکه بهترین مدل مو را برای خود انتخاب...